Chybělo málo: Häkkinen u Williamsu, Piquet u McLarenu

Häkkinen, Mika
Häkkinen, Mika, foto: Caterham F1 Team
iM3 20. ledna 2012 14:05
Sdílej:

Uzavírání smluv mezi závodníkem a týmem většinou není jednoduché a obě strany si diktují různé podmínky. Mnohdy chybělo opravdu málo, aby vznikla (z pohledu historie) opravdu zajímavá kombinace jezdce a týmu. Například takový Mika Häkkinen měl opravdu velmi blízko k tomu, aby se u Williamsu stal dvojkou Alaina Prosta.

Některé „téměř přestupy“ jsou notoricky známé: Jean Alesi a Williams, Michael Schumacher a McLaren, Stefan Bellof a Ferrari atd. Některé z nich však mohou překvapit, proto jsme pro vás čtenáře vybrali pár (snad) nečekaných kombinací.Rick Mears – Brabham (1980)Čtveřice vítězství v Indianapolisu zařadila Mearse mezi nesmrtelné legendy série IndyCar. Jezdeckým stylem se mohl rovnat s velikánem Jackie Stewartem, čehož si povšiml i dnešní supremo F1 Bernie Ecclestone. V roce 1980 ho jako tehdejší šéf stáje Brabham pozval k testování monopostu F1. Mears brzy dosahoval srovnatelných časů s jedničkou Nelsonem Piquetem a Ecclestone neváhal nabídnout americkému jezdci smlouvu. Mears angažmá u Brabhamu odmítl poté, co zjistil, že suma, o které Ecclesotne mluvil, není jeho budoucí plat, ale částka, kterou musí do týmu přinést. Nelson Piquet – McLaren (1988)Když se Ron Dennis, šéf stáje McLaren, poohlížel po vhodném jezdci k týmové jedničce Alainu Prostovi, vybíral mezi dvěma Brazilci: Ayrtonem Sennou a Nelsonem Piquetem. Dennis upřednostňoval zkušeného trojnásobného šampióna, ale Prost přesvědčil Dennise, aby si vybral mladou krev – Ayrtona Sennu.Mario Andretti – Ferrari (1989)Po ošklivé nehodě Gerharda Bergera v zatáčce Tamburello hledalo Ferrari náhradníka na následující grand prix v ulicích Monte Carla. Nejblíže k dohodě měl 49letý Mario Andretti, který naposledy seděl v monopostu F1 v roce 1982. Pro Andrettiho bylo klíčové, aby před GP Monaka otestoval vůz Ferrari, ale protože se plně věnoval americké sérii IndyCar a ve svém kalendáři nenašel volný den, z plánu sešlo. Navíc se Berger velmi rychle zotavil a v GP Monaka nakonec nastoupil.Alex Zanardi – Benetton (1991)Po debutu Michaela Schumachera ve Spa vstoupil do hry Flavio Briatore a německou naději přetáhl do týmu Benetton. Jenže kvůli právním machinacím mezi Benettonem a Jordanem to vypadalo, že Schumacher nebude moci v následující Grand Prix Itálie startovat. V tom případě ho měl zastoupit Alex Zanardi.Mika Häkkinen – Williams (1993)Mika Hakkinen stál před podpisem smlouvy s týmem Williams a pro rok 1993 se měl stát týmovým kolegou Alaina Prosta. Šéf týmu Lotus Peter Collins, pro nějž Hakkinen doposud závodil, s nelibostí sledoval odchod rychlého Fina. Jakmile Collins zjistil, že Williams spěchá na podání přihlášky do sezóny 1993, rozehrál taktickou hru o peníze. Vydal prohlášení o Hakkinenově setrvání v týmu Lotus. Než aby se Frank Williams zdržoval s tahanicemi o peníze a Hakkinena, dosadil do druhé sedačky Damona Hilla.Tomáš Enge – Newman Haas Racing (2002)Tomáš Enge se po debutu ve formuli 1 vrátil do šampionátu Formule 3000, kde v týmu Christiana Hornera mířil za titulem. Na sklonku sezóny ho oslovil legendární americký tým Newman Haas Racing z americké série CART. Jenže Enge byl kvůli známé aféře s marihuanou diskvalifikován a titul získal Sebastien Bourdais, který místo Engeho putoval do Newman Haas a v CART získal čtyři tituly v řadě.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.