Lando Norris si v třetím tréninku na Velkou cenu Japonska připsal nejrychlejší čas, když těsně překonal týmového kolegu Oscara Piastriho. Třetí trénink ovšem výrazně narušily dvě červené vlajky, které musely být vyvěšeny kvůli požárům trávy v okolí trati.
Lando Norris potvrdil formu McLarenu v třetím tréninku na Velkou cenu Japonska, když si zajistil nejrychlejší čas 1:27.965 – o pouhých 0,026 sekundy před týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Třetí skončil George Russell se ztrátou jedné desetiny.
Trénink byl ovlivněn sérií přerušení, přičemž první červená vlajka přišla už po sedmi minutách kvůli dalšímu požáru trávy v zatáčce 12. Přestože páteční druhý trénink přinesl hned čtyři červené vlajky, i tentokrát byla situace na trati neklidná.
Zatímco se traťoví komisaři vypořádávali s ohněm, jen hrstka jezdců stihla zaznamenat měřený čas – v čele se zatím držel Max Verstappen. Po restartu se vytvořila fronta v boxové uličce, ve které Norris vyrazil jako první, což vyvolalo pozornost u některých soupeřů. „McLaren předběhl frontu,“ hlásil Lewis Hamilton.
Na měkké sadě pneumatik se na čelo krátce posunul Charles Leclerc, ale McLareny se záhy vrátily zpět. Piastri byl o chlup rychlejší než Norris, ale ten si nakonec vedení vzal zpět. Leclerc se dokázal vklínit mezi oranžové monoposty a Hamilton uzavíral čtveřici nejrychlejších – všichni v rozmezí necelých dvou desetin.
Zatímco na trati panovala napjatá atmosféra a více než jedna technická nepříjemnost – například problémy Isacka Hadjara v kokpitu – McLaren znovu ukázal, že má v Suzuce rychlost a Norris si připisuje další vítězný trénink.
Třetí trénink na Velkou cenu Japonska přinesl nejen souboj o setiny, ale i několik momentů, které připomněly, že Suzuka zůstává náročným kolbištěm. Carlos Sainz i Esteban Ocon okusili limity trati a ocitli se mimo ideální stopu, přičemž Ocon po návratu do boxů požádal tým o kontrolu levé části podlahy – prý kvůli podezření na kamínky. Ani Nico Hülkenberg neodjížděl z tréninku spokojen – podle jeho slov se jeden z monopostů Red Bullu zachoval při výjezdu z boxů v první zatáčce značně nešťastně.
Do dění rázně vstoupil George Russell, když na čerstvé sadě měkkých pneumatik posunul Mercedes na první místo časem 1:28.385. Na záda mu dýchali Leclerc s Hamiltonem, zatímco Verstappen s Tsunodou zajistili Red Bullu čtvrté a šesté místo. Ale pak nastoupily oranžové šípy.
Oscar Piastri zajel dosud nejlepší kolo – 1:27.991 – než se Lando Norris, po menší chybě v druhém Degneru, napravil a vystřelil do čela o 0,026 sekundy. McLaren tak znovu ukázal sílu, kterou bude chtít potvrdit i v kvalifikaci.
Závěr tréninku však narušila další červená vlajka – tentokrát kvůli čtvrtému požáru trávy během víkendu. Příčinou měl být výlet mimo trať v podání Gabriela Bortoletta, který tak nevědomky znovu připomněl, že nejen piloti, ale i traťoví maršálové mají v Suzuce napilno.
1. Lando Norris - McLaren - 1:27.965
2. Oscar Piastri - McLaren - +0.026
3. George Russell - Mercedes - +0.112
4. Charles Leclerc - Ferrari +0.449
5. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.532
6. Lewis Hamilton - Ferrari - +0.559
7. Alexander - Albon Williams - +0.589
8. Pierre Gasly - Alpine - +0.638
9. Yuki Tsunoda - Red Bull Racing - +0.820
10. Isack Hadjar - Racing Bulls - +0.821
11. Carlos Sainz - Williams +0.881
12. Liam Lawson - Racing Bulls - +1.139
13. Kimi Antonelli - Mercedes - +1.161
14. Jack Doohan - Alpine - +1.802
15. Fernando Alonso - Aston Martin - +1.807
16. Oliver Bearman - Haas F1 Team - +2.119
17. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber - +2.169
18. Esteban Ocon -Haas F1 Team - +2.218
19. Lance Stroll - Aston Martin - +2.302
20. Nico Hulkenberg - Kick Sauber - +2.656
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.