Lando Norris si v třetím tréninku na Velkou cenu Japonska připsal nejrychlejší čas, když těsně překonal týmového kolegu Oscara Piastriho. Třetí trénink ovšem výrazně narušily dvě červené vlajky, které musely být vyvěšeny kvůli požárům trávy v okolí trati.
Lando Norris potvrdil formu McLarenu v třetím tréninku na Velkou cenu Japonska, když si zajistil nejrychlejší čas 1:27.965 – o pouhých 0,026 sekundy před týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Třetí skončil George Russell se ztrátou jedné desetiny.
Trénink byl ovlivněn sérií přerušení, přičemž první červená vlajka přišla už po sedmi minutách kvůli dalšímu požáru trávy v zatáčce 12. Přestože páteční druhý trénink přinesl hned čtyři červené vlajky, i tentokrát byla situace na trati neklidná.
Zatímco se traťoví komisaři vypořádávali s ohněm, jen hrstka jezdců stihla zaznamenat měřený čas – v čele se zatím držel Max Verstappen. Po restartu se vytvořila fronta v boxové uličce, ve které Norris vyrazil jako první, což vyvolalo pozornost u některých soupeřů. „McLaren předběhl frontu,“ hlásil Lewis Hamilton.
Na měkké sadě pneumatik se na čelo krátce posunul Charles Leclerc, ale McLareny se záhy vrátily zpět. Piastri byl o chlup rychlejší než Norris, ale ten si nakonec vedení vzal zpět. Leclerc se dokázal vklínit mezi oranžové monoposty a Hamilton uzavíral čtveřici nejrychlejších – všichni v rozmezí necelých dvou desetin.
Zatímco na trati panovala napjatá atmosféra a více než jedna technická nepříjemnost – například problémy Isacka Hadjara v kokpitu – McLaren znovu ukázal, že má v Suzuce rychlost a Norris si připisuje další vítězný trénink.
Třetí trénink na Velkou cenu Japonska přinesl nejen souboj o setiny, ale i několik momentů, které připomněly, že Suzuka zůstává náročným kolbištěm. Carlos Sainz i Esteban Ocon okusili limity trati a ocitli se mimo ideální stopu, přičemž Ocon po návratu do boxů požádal tým o kontrolu levé části podlahy – prý kvůli podezření na kamínky. Ani Nico Hülkenberg neodjížděl z tréninku spokojen – podle jeho slov se jeden z monopostů Red Bullu zachoval při výjezdu z boxů v první zatáčce značně nešťastně.
Do dění rázně vstoupil George Russell, když na čerstvé sadě měkkých pneumatik posunul Mercedes na první místo časem 1:28.385. Na záda mu dýchali Leclerc s Hamiltonem, zatímco Verstappen s Tsunodou zajistili Red Bullu čtvrté a šesté místo. Ale pak nastoupily oranžové šípy.
Oscar Piastri zajel dosud nejlepší kolo – 1:27.991 – než se Lando Norris, po menší chybě v druhém Degneru, napravil a vystřelil do čela o 0,026 sekundy. McLaren tak znovu ukázal sílu, kterou bude chtít potvrdit i v kvalifikaci.
Závěr tréninku však narušila další červená vlajka – tentokrát kvůli čtvrtému požáru trávy během víkendu. Příčinou měl být výlet mimo trať v podání Gabriela Bortoletta, který tak nevědomky znovu připomněl, že nejen piloti, ale i traťoví maršálové mají v Suzuce napilno.
1. Lando Norris - McLaren - 1:27.965
2. Oscar Piastri - McLaren - +0.026
3. George Russell - Mercedes - +0.112
4. Charles Leclerc - Ferrari +0.449
5. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.532
6. Lewis Hamilton - Ferrari - +0.559
7. Alexander - Albon Williams - +0.589
8. Pierre Gasly - Alpine - +0.638
9. Yuki Tsunoda - Red Bull Racing - +0.820
10. Isack Hadjar - Racing Bulls - +0.821
11. Carlos Sainz - Williams +0.881
12. Liam Lawson - Racing Bulls - +1.139
13. Kimi Antonelli - Mercedes - +1.161
14. Jack Doohan - Alpine - +1.802
15. Fernando Alonso - Aston Martin - +1.807
16. Oliver Bearman - Haas F1 Team - +2.119
17. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber - +2.169
18. Esteban Ocon -Haas F1 Team - +2.218
19. Lance Stroll - Aston Martin - +2.302
20. Nico Hulkenberg - Kick Sauber - +2.656
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.