Poslední možnost vyzkoušet si novinku v závodním kalendáři F1 vyšla nejlépe muži, který ovládl i dva předchozí tréninky. Očekávání naplnil i nováček mezi vítězi Pierre Gasly, jenž se prosadil do nejlepší pětice.
Bottasovi se v Mugellu daří a v sobotním posledním tréninku dal soupeřům jasně najevo, že se nechce nechat připravit o dostavadní neporazitelnost. Od poloviny mu patřil nejlepší čas, který nikdo nedokázal překonat, ten si pojistil ještě dalším skvělým výkonem, k němuž se sice Verstappen a Hamilton přiblížili, ale několik setin jim přeci jenom chybělo.
Verstappen nejdřív zkoušel středně tvrdou směs, ale nejlepší čas zajel na nejměkčích pneumatikách. Dává mu to hodně velké šance, aby také v kvalifikaci rozdělil duo Stříbrných šípů. Za touto trojicí se umístil Lance Stroll a zpráva o Pérezově "odchodu" (více zde) dostává i reálné rozměry, když Kanaďanův vůz byl vybaven novými komponenty, které Mexičan k dispozici neměl. I tak na svého kolegu ztrácel jen čtyři desetiny, což ovšem byl dost velký časový odstup, kterého využil Pierre Gasly.
U Ferrariho se zdá, že Vettel už je duchem někde jinde, protože zatímco Leclerc po sympatickém výkonu skončil oproti předchozím závodům dost vysoko, Němec začíná připomínat výkony Jody Schecktera před jeho odchodem z F1 v roce 1980. Jedinou jeho klikou je snad pouze to, že mu nehrozí nebezpečí, že by se do závodu nekvalifikoval... Nejpilnějšími piloty na trati bylo trio Grosjean, Norris a Sainz jr., naopak George Russell absolvoval jediné zaváděcí kolo a jinak jeho vůz setrval v boxech.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.