Poslední možnost vyzkoušet si novinku v závodním kalendáři F1 vyšla nejlépe muži, který ovládl i dva předchozí tréninky. Očekávání naplnil i nováček mezi vítězi Pierre Gasly, jenž se prosadil do nejlepší pětice.
Bottasovi se v Mugellu daří a v sobotním posledním tréninku dal soupeřům jasně najevo, že se nechce nechat připravit o dostavadní neporazitelnost. Od poloviny mu patřil nejlepší čas, který nikdo nedokázal překonat, ten si pojistil ještě dalším skvělým výkonem, k němuž se sice Verstappen a Hamilton přiblížili, ale několik setin jim přeci jenom chybělo.
Verstappen nejdřív zkoušel středně tvrdou směs, ale nejlepší čas zajel na nejměkčích pneumatikách. Dává mu to hodně velké šance, aby také v kvalifikaci rozdělil duo Stříbrných šípů. Za touto trojicí se umístil Lance Stroll a zpráva o Pérezově "odchodu" (více zde) dostává i reálné rozměry, když Kanaďanův vůz byl vybaven novými komponenty, které Mexičan k dispozici neměl. I tak na svého kolegu ztrácel jen čtyři desetiny, což ovšem byl dost velký časový odstup, kterého využil Pierre Gasly.
U Ferrariho se zdá, že Vettel už je duchem někde jinde, protože zatímco Leclerc po sympatickém výkonu skončil oproti předchozím závodům dost vysoko, Němec začíná připomínat výkony Jody Schecktera před jeho odchodem z F1 v roce 1980. Jedinou jeho klikou je snad pouze to, že mu nehrozí nebezpečí, že by se do závodu nekvalifikoval... Nejpilnějšími piloty na trati bylo trio Grosjean, Norris a Sainz jr., naopak George Russell absolvoval jediné zaváděcí kolo a jinak jeho vůz setrval v boxech.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.