Opravdu málo chybělo Lewisu Hamiltonovi k tomu, aby se zařadil mezi Michaela Schumachera a Juana Manuela Fangia. Dopadlo to podle předpokladů a i když Brit oslavil titul "jen" z druhého místa, určitě ho kratičká trpkost záhy přešla.
Oproti předchozím dnům se v Austinu poněkud oteplilo, i když 21 °C pro někoho přílišné vedro představovat nemusí. Značně hrbolatá trať byla o sedm stupňů teplejší, 23% vlhkost vzduchu dotvářela podmínky na startu závodu, který rovněž sužovaly poryvy větru mezi zatáčkami 16 a 18. Na startu byla zajímavá směs strategií: první pětice vyrazila do závodu na středně tvrdé směsi, kromě zbytku pole na stejných pneumatikách se odlišovali piloti na 6. až 10. místě na startu plus sedmnáctý Räikkönen, Hülkenberg a Kvjat pro změnu nasadili pneu nejtvrdší.
LIGHTS OUT!The 2019 US Grand Prix is GO!Verstappen up to P2Vettel down to P6 and reporting damage#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/DjXCavmph5
— Formula 1 (@F1) November 3, 2019Start vůbec nevyšel Vettelovi, v první zatáčce ho zdolal Verstappen, v deváté pak Hamilton, ještě před protilehlou rovinkou Leclerc a hned po nájezdu do 2. kola Ricciardo. Vettel si stěžoval na možné poškození vozu a i když byl ubezpečen, že neměl žádný kontakt, auto mu prostě nejelo. Vše pro něj skončilo v 8. kole po průjezdu zatáčkou 9, naráz se zlomil pravý závěs zadního kola a jedno Ferrari bylo ze hry.
Frustration for Seb as he suffers suspension failure early on in Texas 😬#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/SOGKJbRA3a
— Formula 1 (@F1) November 4, 2019V čele jel Bottas následovaný Verstappenem a Hamiltonem, Leclerc za nimi soustavně ztrácel. Protože Austin nepřeje pneumatikám, už ve 14. kole zkusili u Red Bullu zamíchat pořadím a povolali do boxů Verstappena. Mercedes reagoval o kolo později pit-stopem Bottase, Hamilton zůstával na trati a byl týmem ubezpečován, že oba piloti ještě do boxů pojedou. Lewis odmítl ze strany týmu zastávku ve 24. kole, ale když ho na jeho konci Bottas zdolal, zamířil i on k mechanikům a rovněž přešel na nejtvrdší směs jako jeho dva konkurenti.
Předpověď o druhých zastávkách se skutečně vyplnila: Verstappen si zajel pro žluté pneumatiky v 35. kole a historie se opakovala, o kolo později si je nasadil i Bottas. Holanďan však nestíhal s Finem držet krok, takže spíš se zaměřil na Hamiltona a doufal, že se bude opakovat podobná situace jako v Maďarsku, jen vice versa a nikoli boj o vítězství.
Bottas se skutečně blížil a v 50. kole už byl na dostřel svého kolegy. V 51. okruhu zkusil útok na konci rovinky, ale Hamiltonova defenzivní taktika ho vyhnala mimo trať. O kolo později na stejném místě už obhájce titulu nemohl klást odpor: Bottas šel do čela a Lewis se musel koncentrovat na blížícího se Verstappena.
Ready with some new rubber 💪 Max pits for mediums and returns in P3 🇺🇸 #USGP pic.twitter.com/GQwGk0hBBl
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) November 3, 2019Holanďan určitě mohl v závěrečných dvou kolech zaútočit, ale nejdřív se musel stejně jako Hamilton proplést skupinou pilotů o kolo zpět - a když chtěl v 55. kole opět ve dvanácté zatáčce útočit, viděl žluté vlajky. Závod za něj rozhodl Kevin Magnussen, jemuž na rovince nejspíš vypověděly službu brzdy a skončil v kačírku. Ideální místo pro předjetí tak bylo varovným signálem zablokováno i v posledním kole a Hamilton už letos poněkolikáté měl - tentokrát sice jen částečně - paní Štěstěnu na své straně.
Leclerc se vlastně celý závod trápil. Na vedoucí trio se díval se stále větším odstupem, navíc první zastávka v 21. kole ho stála další vteřiny: byly problémy se vzduchovou pistolí u levého zadního kola a pit-stop, obvykle trvající 2,4 až 3,0 vteřiny se natáhl na 7,7!!! Odevzdanou jízdu na čtvrté pozici si zpestřil aspoň přechodem na nejměkčí směs (49. kolo) a poté zajel nejrychlejší okruh, což byla nejspíš útěcha z rodu těch slabších.
Klidné spaní by Charles určitě neměl, nebýt postartovní kolize mezi Albonem a Sainzem. Alexovi za první zatáčkou lehce jeho monopost sklouzl a následovala rána kolo na kolo. Dvojka Red Bullu proto zamířila do boxů a nasadila středně tvrdé pneumatiky - následovala stíhací jízda, při níž se Albon ve 13. kole propracoval na 15. místo, ve 26. okruhu zdolal Räikkönena a posunul se na desátou příčku. Pak neměl potíže s Hülkenbergem (28.), jedoucího v opačné strategii, Sainzem (32.), Norrisem (35.) a Ricciardem (38.). Leclerc měl před ním náskok, navíc Albon ve 41. kole zamířil do boxů pro nejměkčí směs a pustil se znovu do boje o body. Protože i jeho soupeři stavěli, opět si podal Sainze (45. kolo) a Ricciarda (48.) a opět se objevil na páté příčce.
LAP 27/56Albon passes Raikkonen to move into the top ten 👀#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/zcvHRt5z8D
— Formula 1 (@F1) November 3, 2019Renault statečně bojoval a zejména Ricciardo překvapil postupem na pátou příčku. Albon byl nad jeho síly, ale podařilo se mu odsunout do pozadí oba McLareny. Hülkenberg stavěl až ve 28. kole a stíhal znovu bodovanou desítku. Poradil si s Kvjatem (40. kolo), když Rus ve 12. zatáčce probrzdil a musel za okraj trati, pak zažil dramatickou chvíli ve 45. kole, kdy po souboji kolo na kolo s Räikkönenem "střihl" zatáčku 14 a po doporučení Finovi jeho pozici přepustil. Podařilo se mu však uhájit velmi důležité body.
Kvjatovo jméno se objevuje ještě v jedné mezihře - ve 30. kole s Pérezem za zády dojel Strolla a následné chvíle byly komorní ukázkou týmové spolupráce. Lance svému kolegovi Daniila naservíroval jak na stříbrném podnose, Pérez využil těsného místa a bránícího Kvjata zdolal. Stroll pak zamířil s pocitem dobře vykonané práce do boxů k výměně pneumatik. Nakonec to vypadalo, že se bude smát Kvjat, ale i když byl nějakou dobu uváděn na 10. místě, nakonec vyfasoval pětivteřinovou penalizaci a spadl až za Räikkönena.
What a day for @LewisHamilton in Texas A six-time F1 world champion 🤩Only one driver - the great Michael Schumacher - has more#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/WIOCHEVXhw
— Formula 1 (@F1) November 3, 2019McLareny překonaly smůlu, Haas na domácí půdě dopadl prabídně, ale málokdo od něj čekal něco jiného. Po nadějném začátku sezóny se propadá i Alfa Romeo, jistým zklamáním po solidním výkonu v Mexiku byl i výsledek Racing Point.
Hamilton tak mohl zaparkovat svůj vůz na originálně označeném místě "Zde je vyhrazené stání pro mistra světa 2019" s podtextem "neoprávněná vozidla budou odtažena." Hamiltonovi mohl na dálku pogratulovat šampion F1 1978 Mario Andretti (ten člověk snad neumí stárnout) a herec Matthew McConaughey. Tým Mercedes už vyhrál vše, co v letošní sezóně šlo, takže se může soustředit na poslední dva závody jako na oslavu několik let neměnného obrázku: Stříbrné šípy jako dominantní stáj F1.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.