Jestliže je poslední, sobotní hodinový trénink přípravou na kvalifikační jízdy, tentokrát se proti pilotům spiklo počasí. Nad Le Castellet se stáhla černá mračna a díky nim byla tréninková aktivita víceméně symbolická.
Leccos naznačují i teploty, zatímco vzduch z původních 24°C klesl na devatenáct, trať "vystydla" z počátečních 40 na 23 stupně, také proto, že se po ní příliš nejezdilo. Vlhkost vzduchu pochopitelně narostla z 55 na 89 % a nad tratí se proháněl vítr v nárazových poryvech až do 10 km/h.
Déšť byl predikován na 13:05, ale prakticky jen prvních pět pilotů stihlo zajet jakž takž měřené kolo, protože záhy už se začaly na okruh snášet kapky. Mnoha pilotům to přineslo nemalé problémy, Vettel se vydal mimo vyznačenou dráhu, v šikaně na rovince Mistral se potýkal s přilnavostí svých měkkých pneu i Ricciardo. Po osmi minutách už lilo jako z konve a všechny vozy se stáhly do depa. Magnussen, Grosjean, Sirotkin, Stroll, Hartley, Hülkenberg a Verstappen se například na trať vůbec nedostali.
Vedení závodu vyhlásilo podmínky jako mokré, ale nikdo se nehrnul do jízdy na mokré směsi. Až deset minut před koncem se vydali piloti McLarenu, Toro Rosso a Williamsu na pneumatikách do přechodných podmínek. časy byly o půlminutu pomalejší a prakticky všichni, kteří si vyzkoušeli mokrou variantu, měli nějaké potíže a neudrželi se na trati. Nejčastěji byly problémy při nájezdu do šikany na Mistralu, takže si na své přišla úniková pasáž s umělými překážkami.
Podle predikce počasí má při odpolední kvalifikaci rovněž pršet, což může znamenat velké komplikace. Nemusí být ani vyloučeno, že v extrémním případě bude zrušena.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.