Jestliže je poslední, sobotní hodinový trénink přípravou na kvalifikační jízdy, tentokrát se proti pilotům spiklo počasí. Nad Le Castellet se stáhla černá mračna a díky nim byla tréninková aktivita víceméně symbolická.
Leccos naznačují i teploty, zatímco vzduch z původních 24°C klesl na devatenáct, trať "vystydla" z počátečních 40 na 23 stupně, také proto, že se po ní příliš nejezdilo. Vlhkost vzduchu pochopitelně narostla z 55 na 89 % a nad tratí se proháněl vítr v nárazových poryvech až do 10 km/h.
Déšť byl predikován na 13:05, ale prakticky jen prvních pět pilotů stihlo zajet jakž takž měřené kolo, protože záhy už se začaly na okruh snášet kapky. Mnoha pilotům to přineslo nemalé problémy, Vettel se vydal mimo vyznačenou dráhu, v šikaně na rovince Mistral se potýkal s přilnavostí svých měkkých pneu i Ricciardo. Po osmi minutách už lilo jako z konve a všechny vozy se stáhly do depa. Magnussen, Grosjean, Sirotkin, Stroll, Hartley, Hülkenberg a Verstappen se například na trať vůbec nedostali.
Vedení závodu vyhlásilo podmínky jako mokré, ale nikdo se nehrnul do jízdy na mokré směsi. Až deset minut před koncem se vydali piloti McLarenu, Toro Rosso a Williamsu na pneumatikách do přechodných podmínek. časy byly o půlminutu pomalejší a prakticky všichni, kteří si vyzkoušeli mokrou variantu, měli nějaké potíže a neudrželi se na trati. Nejčastěji byly problémy při nájezdu do šikany na Mistralu, takže si na své přišla úniková pasáž s umělými překážkami.
Podle predikce počasí má při odpolední kvalifikaci rovněž pršet, což může znamenat velké komplikace. Nemusí být ani vyloučeno, že v extrémním případě bude zrušena.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.