V průběhu třetího tréninku na GP Azerbajdžánu se držel v popředí tabulky časů Vettel, který byl se svým Ferrari dnes evidentně spokojenější, než včera. Druhý čas patří obhájci titulu Hamiltonovi, jehož v Top3 doplnil Vettelův týmový kolega Raikkonen.
Poslední volný trénink skončil předčasně po najetí Sirotkina do bariéry, což odnesla pravá přední část monopostu Williams a někteří piloti již nestihli využít připravené nové pneumatiky.
Vettel porazil svého hlavního soupeře Hamiltona o 0,361 tisícin vteřiny, ale při posledním měřeném kole Raikkonen, třetí v celkovém pořadí, zřejmě lehce ubral. Forma Ferrari je v Baku na solidní úrovni, první polovinu dnešního tréninku patřily dva nejlepší časy pilotům italské stáje.
Za nejlepší trojicí následuje v těsném sledu Verstappen a Bottas, na které však už šestý Perez a sedmý Magnussen ztratili téměř 4 desetiny. Top10 uzavírají Stroll, Ocon a Sirotkin.
Nejrychlejším jezdcem víkendu však nadále zůstává Ricciardo z týmu Red Bull, který dnes zajel sice až 12. čas, ale jeho poslední měřené kolo přerušily červené vlajky po Sirotkinově nehodě.
Pro tým Williams je dnešní výkon ve srovnání s prvními závody letošního roku jistě povzbuzením.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.