HUNGARORING - 3. TRÉNINK; Piloti měli poslední šanci nastavit auto a pořádně se připravit na jednu z nejdůležitějších kvalifikací roku.
Největší otázkou na startu třetího tréninku byl zdravotní stav Felipeho Massy. Ten před tréninkem absolvoval lékařskou prohlídku, která mu start umožnila. Po tréninku bude muset k lékařům znova, aby posvětili jeho start v kvalifikaci.
S jeho nemocí se pojí i zajímavá kuriozita. Je možné, že Massa chytil to, co minulý závod komentátor Martin Brundle. Fór je v tom, že pokud Massa nenastoupí do kvalifikace, nahradí jej další z komentátorů Sky Sports Paul di Resta. A protože Brundle leží doma, je možné, že tato televizní stanice nebude mít dost komentátorů pro pokrytí kvalifikace a závodu kvůli jedné nemoci.
Paul di Resta pro Sky Sports následně prozradil, že se nemůže cítit jistý v autě, protože na svém kontě nemá ani zdaleka tolik kilometrů jako jeho kolegové. Vůbec by neměl zkušenosti s autem plným benzinu.
Mezitím během první desetiminutovky usedl na čelo pořadí Verstappen, zatímco většina pilotů jen nainstalovala.
Po čtvrthodině zaznamenal Kimi Räikkönen nejrychlejší kolo okruhu, dokonce se dostal pod jednu minutu a osmnáct sekund. Překonal tak rekord Rubense Barrichella z roku 2004. Na účtu mu nezůstal na dlouho, o pár okamžiků později jej překonal týmový kolega Vettel.
Je zajímavé, že páteční vítěz Ricciardo vyjel za první půlhodinu pouze jednou. Christian Horner pro Sky Sports objasnil důvody: "Jsme omezeni 4 pohonnými jednotkami na sezonu, musíme přemýšlet, kdy vypustíme jezdce na trať, aby maximalizoval každý kilometr."
Na trati se zatím neudála žádná dramata, Ferrari si drželo první dvě místa, Mercedes na měkkých pneumatikách ztrácel asi sekundu. Alonso se držel na hezkém 6. místě. Hamilton se pouze stihl podívat mimo trať v druhé zatáčce, Massa zase v závěrečném sektoru. Hamilton si následně ještě zkrátil šikanu.
Po pětatřiceti minutách odstavil Ricciardo svůj vůz, převodovka se mu zasekla na pátém převodovém stupni. Vypadalo to na problém s elektronikou.
Problems for @danielricciardo who parks up ? "Stuck in 5th..."#FP3 #HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/Cug41nkjl9
— Formula 1 (@F1) July 29, 2017
Po necelých čtyřiceti minutách se o pořádné kvalifikační kolo pokusil Bottas, ale o desetinku zaostal a zaujal třetí pozici. I pokud by Vettela porazil, Němec by mu stejně nedal žádnou šanci, o chvíli později zajel fantastické kolo - Hungaroring objel za minutu, sedmnáct sekund a nějaké drobné. Barrichellův rekord překonal už o 1,4 sekundy.
Hamilton byl zatím v problémech, často vyjížděl mimo trať, hlavně kvůli probržďování. Zatímco se Grosjean roztočil v druhé zatáčce, mechanici už dávno rozšroubovali Massovo auto. Navíc di Resta musel do motorhomu Willimasu. A když započítáme i to, že existuje velký výškový rozdíl mezi Massou a di Restou a že se vyndávaly pedály z Massova vozu, můžeme s celkem velkou jistotou prohlásit, že existuje opravdu velká šance, že zaznamenáme výměnu jezdců.
Di Resta heads into Williams...and they're changing the pedal on Massa's car...Blog: https://t.co/p1ej8vQQuP#SkyF1 #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/Ql765JVAX2
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) July 29, 2017Deset minut do konce tréninku vyhnali mechanici z trati Ericssona kvůli technickému problému.
Jednoznačně bylo dnes Ferrari nejrychlejší, za ním se sice papírově umístil Mercedes, jenže jeho piloti se hodně potýkali s problémy při brzdění. Auto je potom hodně "vykopávalo" z trati.
#F1 #HungarianGP FP3 Best sectors vs Fastest laps:#Ferrari in its own league, Bottas 0.9s behind, Alonso & Ricciardo could've end up higher pic.twitter.com/NMVlZpb1zj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 29, 2017Možná bude druhou silou Red Bull, Verstappen se ještě v závěru probojoval na 4. místo za Bottase a před Hamiltona. Špatně nevypadá ani Renault a McLaren, tyto týmy nejspíše doplní nejlepší desítku.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.