HUNGARORING - 3. TRÉNINK; Piloti měli poslední šanci nastavit auto a pořádně se připravit na jednu z nejdůležitějších kvalifikací roku.
Největší otázkou na startu třetího tréninku byl zdravotní stav Felipeho Massy. Ten před tréninkem absolvoval lékařskou prohlídku, která mu start umožnila. Po tréninku bude muset k lékařům znova, aby posvětili jeho start v kvalifikaci.
S jeho nemocí se pojí i zajímavá kuriozita. Je možné, že Massa chytil to, co minulý závod komentátor Martin Brundle. Fór je v tom, že pokud Massa nenastoupí do kvalifikace, nahradí jej další z komentátorů Sky Sports Paul di Resta. A protože Brundle leží doma, je možné, že tato televizní stanice nebude mít dost komentátorů pro pokrytí kvalifikace a závodu kvůli jedné nemoci.
Paul di Resta pro Sky Sports následně prozradil, že se nemůže cítit jistý v autě, protože na svém kontě nemá ani zdaleka tolik kilometrů jako jeho kolegové. Vůbec by neměl zkušenosti s autem plným benzinu.
Mezitím během první desetiminutovky usedl na čelo pořadí Verstappen, zatímco většina pilotů jen nainstalovala.
Po čtvrthodině zaznamenal Kimi Räikkönen nejrychlejší kolo okruhu, dokonce se dostal pod jednu minutu a osmnáct sekund. Překonal tak rekord Rubense Barrichella z roku 2004. Na účtu mu nezůstal na dlouho, o pár okamžiků později jej překonal týmový kolega Vettel.
Je zajímavé, že páteční vítěz Ricciardo vyjel za první půlhodinu pouze jednou. Christian Horner pro Sky Sports objasnil důvody: "Jsme omezeni 4 pohonnými jednotkami na sezonu, musíme přemýšlet, kdy vypustíme jezdce na trať, aby maximalizoval každý kilometr."
Na trati se zatím neudála žádná dramata, Ferrari si drželo první dvě místa, Mercedes na měkkých pneumatikách ztrácel asi sekundu. Alonso se držel na hezkém 6. místě. Hamilton se pouze stihl podívat mimo trať v druhé zatáčce, Massa zase v závěrečném sektoru. Hamilton si následně ještě zkrátil šikanu.
Po pětatřiceti minutách odstavil Ricciardo svůj vůz, převodovka se mu zasekla na pátém převodovém stupni. Vypadalo to na problém s elektronikou.
Problems for @danielricciardo who parks up ? "Stuck in 5th..."#FP3 #HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/Cug41nkjl9
— Formula 1 (@F1) July 29, 2017
Po necelých čtyřiceti minutách se o pořádné kvalifikační kolo pokusil Bottas, ale o desetinku zaostal a zaujal třetí pozici. I pokud by Vettela porazil, Němec by mu stejně nedal žádnou šanci, o chvíli později zajel fantastické kolo - Hungaroring objel za minutu, sedmnáct sekund a nějaké drobné. Barrichellův rekord překonal už o 1,4 sekundy.
Hamilton byl zatím v problémech, často vyjížděl mimo trať, hlavně kvůli probržďování. Zatímco se Grosjean roztočil v druhé zatáčce, mechanici už dávno rozšroubovali Massovo auto. Navíc di Resta musel do motorhomu Willimasu. A když započítáme i to, že existuje velký výškový rozdíl mezi Massou a di Restou a že se vyndávaly pedály z Massova vozu, můžeme s celkem velkou jistotou prohlásit, že existuje opravdu velká šance, že zaznamenáme výměnu jezdců.
Di Resta heads into Williams...and they're changing the pedal on Massa's car...Blog: https://t.co/p1ej8vQQuP#SkyF1 #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/Ql765JVAX2
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) July 29, 2017Deset minut do konce tréninku vyhnali mechanici z trati Ericssona kvůli technickému problému.
Jednoznačně bylo dnes Ferrari nejrychlejší, za ním se sice papírově umístil Mercedes, jenže jeho piloti se hodně potýkali s problémy při brzdění. Auto je potom hodně "vykopávalo" z trati.
#F1 #HungarianGP FP3 Best sectors vs Fastest laps:#Ferrari in its own league, Bottas 0.9s behind, Alonso & Ricciardo could've end up higher pic.twitter.com/NMVlZpb1zj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 29, 2017Možná bude druhou silou Red Bull, Verstappen se ještě v závěru probojoval na 4. místo za Bottase a před Hamiltona. Špatně nevypadá ani Renault a McLaren, tyto týmy nejspíše doplní nejlepší desítku.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.