Po jednodenní pauze, výjimečné a typické právě pro Grand Prix Monaka, nastává pro piloty důležitý den, jak se ostatně často říká, možná zásadnější než samotný závod, protože všichni vědí, jak důležitá je kvalifikace. Před ní ale musí nutně přijít předkrm v podobě posledního volného tréninku
Už jenom na samotném výjezdu z boxů bylo jasné, že na rozdíl od jiných tratí se příliš vyčkávat nebude. Wehrlein, Räikkönen, Ericsson, Magnussen, Sainz jr., Vettel, Palmer a Grosjean se vrhli do ulic prakticky hned poté, co se rozsvítilo zelené světlo. Většina z nich sice po zaváděcím kole zamířila zpět do boxů, ale Pascal Wehrlein stanovil základní časovou jednotku - 1:19,583 a Ericsson ji vzápětí povýšil na 1:18,697. Jako by oba piloti Sauberu tušili, že budou tahat za nejkratší konec...
Signifikantní pro další vývoj byly výsledky obou rudých ořů z Maranella. Kimi Räikkönen si zapsal čas 1:13,568 (Vettel byl o něco pomalejší výkonem 1:14,090), ale bylo jasné, že se vše teprve rozjíždí. Na rozdíl od letos často nepřesné grafiky, která některým pilotům, mezi nimi i těm od Ferrari, podsouvala žlutě označené pneu, jelo celé startovní pole na ultraměkkých pneumatikách a ty - jaké překvapení - držely. V první fázi tak piloti sázeli jedno kolo za druhým a stále se zlepšovali.
Nakrátko podíval na čelo Hamilton - 1:14,065, ale vzápětí mu elán sebraly obě Ferrari - Vettel 1:13,414 a Räikkönen 1:13,379. Red Bull nadále vyčkával, překvapivě agilní byly oba vozy Toro Rosso, zatímco Renault marně hledal rychlost a také Williams jakoby tápal. O to pozitivnější byl výkon Buttona, který se držel časem 1:14,839 v závěru první desítky. Nad Britem se ale vznášel přízrak jeho penalizace na nové komponenty na jeho voze, na startu se bude muset smířit s posunem o 15 míst vzad.
Vettel pak jako první srazil čas pod hranici 1:13,0 (1:12,890) a překvapivě to nebyl nikdo z tábora Stříbrných šípů, kdo by ho ohrozil. Po dlouhém čekání a prvním rozpačitém kole v hodnotě 1:23,182 se nadechl k mohutnému ataku Verstappen a sérii rychlých kol završil časem 1:12,940. Vettel a Räikkönen si vzali toto varování k srdci a kontrovali - Sebastian 1:12,558 a Kimi 1:12,875.
Byli jsme rovněž svědky několika zaváhání a nejednalo se jen o piloty "druhého sledu". Räikkönen se v zatáčce Antony Noghese dostal nebezpečně blízko ke svodidlům, Grosjean probrzdil v Mirabeau a musel se rovnat do správného směru, Stroll si zkrátil šikanu na nábřeží a nebyl sám.
V závěrečné čtvrthodině se piloti vrhli na poslední simulaci kvalifikačních jízd. Vettel dokázal vytáhnout čas o další tři desetiny, druhý pokus měl o pouhé 3 tisíciny pomalejší toho nejlepšího. Zlepšil se i Räikkönen, ale bylo stále obtížnější najít volný prostor pro rychlé kolo. Hamilton takhle zabalil dva pokusy, Bottas jeden, ale nakonec byl čtvrtým pilotem, který se dokázal vměstnat pod hranici 1:13,0.
Osm minut před koncem Esteban Ocon najel do druhé šikany u bazénu příliš optimisticky - pravým předním kolem škrtl o svodidla, závěs se po nárazu zlomil a Francouz už jenom bezmocně sledoval, jak se jeho vůz řítí do protější bariéry. Na trati se tak objevil virtuální safety car, pořadatelé sice chvíli zápolili s tím, aby Force Indii vyprostili z tec-pro bariéry, ale po třech minutách bylo vše uklizeno. Protože však vyjeli prakticky všichni na trať, už se povedly jen kosmetické úpravy v pořadí.
V samotném závěru tréninku si ještě Kvjat a po něm Ricciardo prověřili spolehlivost únikové zóny v Ste. Dévote. U Australanova vozu bylo zjevné, že se trápí s brzdami, protože už předtím kritické místo, kde havaroval Ocon, proletěl ve zkrácené verzi. Silná šestka tedy zůstala pohromadě, ovšem Mercedes opět příliš nepřesvědčil - Bottasova ztráta na Vettela činila 0,435 vteřiny, Hamilton měl odstup 0,835, což asi není rozdíl, na který by byl z poslední doby zvyklý. Překvapivě vzadu zůstaly Williamsy a Renaulty, naopak Toro Rosso drží týmovou korouhev sympaticky nahoře.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.