Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff připustil, že by příští rok mohli radikálně změnit návrh svého vozu. Některé z nových dílů si vyzkoušeli minulý týden během tréninku v Brazílii.
V přední části vozu byl patrný výstupní otvor, který by mohl tvořit součást budoucího S-kanálu, a Mercedes si také vyzkoušel nový návrh zavěšení, jenž by mohl sedět pro vyšší šasi. Aby odolal tlaku konkurence a zejména lepšícímu se Ferrari, bude možná muset podniknout ráznější změny u příštího vozu F1 W07 Hybrid.
"Můžete dopadnout dost špatně, když půjdete jen cestou evoluce vozu, který se už chová velmi dobře. Nejsme si tedy ještě úplně jisti. Kreslíme některé zajímavé věci, testujeme je v tunelu a zkoumáme je. Části jedné z těch zajímavých oblastí byly na voze v pátek," přiznává Wolff.
"Jde o neustálé vyhodnocování mezi evolucí a revolucí, a ještě není jasné, zda chceme být více inovativní či nikoliv. Momentálně to je ale dobré, když jsme získali titul a můžeme se na věci blíže podívat," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu, který letos obhájil jezdecký i konstruktérský titul.
I když největší pozornost v Brazílii upoutal test části případného řešení S-kanálu, ta největší inovace v podobě nového zavěšení zůstala ukryta pod kapotou. Může jít o novou formu hydraulického zavěšení, které propojuje levou a pravou stranu vozu.
Mercedes byl průkopníkem FRIC zavěšení propojujícího přední a zadní část vozu, to však bylo minulý rok zakázáno. Nabyté zkušenosti se mu však s vylepšováním mechanických vlastností monopostu pro příští sezónu mohou přidat.
S případným zvednutím šasi by se pod vůz dostávalo více vzduchu, což by zlepšilo aerodynamickou výkonnost podlahy, difuzoru a celé zadní části. K tomu je ale nezbytné změnit zavěšení a S-kanál, jenž by vylepšil proudění i na horní straně šasi, by v tomto řešení mohl být z pohledu aerodynamiky velmi důležitým prvkem.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.