Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff připustil, že by příští rok mohli radikálně změnit návrh svého vozu. Některé z nových dílů si vyzkoušeli minulý týden během tréninku v Brazílii.
V přední části vozu byl patrný výstupní otvor, který by mohl tvořit součást budoucího S-kanálu, a Mercedes si také vyzkoušel nový návrh zavěšení, jenž by mohl sedět pro vyšší šasi. Aby odolal tlaku konkurence a zejména lepšícímu se Ferrari, bude možná muset podniknout ráznější změny u příštího vozu F1 W07 Hybrid.
"Můžete dopadnout dost špatně, když půjdete jen cestou evoluce vozu, který se už chová velmi dobře. Nejsme si tedy ještě úplně jisti. Kreslíme některé zajímavé věci, testujeme je v tunelu a zkoumáme je. Části jedné z těch zajímavých oblastí byly na voze v pátek," přiznává Wolff.
"Jde o neustálé vyhodnocování mezi evolucí a revolucí, a ještě není jasné, zda chceme být více inovativní či nikoliv. Momentálně to je ale dobré, když jsme získali titul a můžeme se na věci blíže podívat," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu, který letos obhájil jezdecký i konstruktérský titul.
I když největší pozornost v Brazílii upoutal test části případného řešení S-kanálu, ta největší inovace v podobě nového zavěšení zůstala ukryta pod kapotou. Může jít o novou formu hydraulického zavěšení, které propojuje levou a pravou stranu vozu.
Mercedes byl průkopníkem FRIC zavěšení propojujícího přední a zadní část vozu, to však bylo minulý rok zakázáno. Nabyté zkušenosti se mu však s vylepšováním mechanických vlastností monopostu pro příští sezónu mohou přidat.
S případným zvednutím šasi by se pod vůz dostávalo více vzduchu, což by zlepšilo aerodynamickou výkonnost podlahy, difuzoru a celé zadní části. K tomu je ale nezbytné změnit zavěšení a S-kanál, jenž by vylepšil proudění i na horní straně šasi, by v tomto řešení mohl být z pohledu aerodynamiky velmi důležitým prvkem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.