Jak se v letošní sezóně měnily bočnicové panely Red Bullu RB6? Tým doposud představil pět různých verzí, které si krátce popíšeme jak slovem, tak i obrazem.
V neustálé honbě a vylepšeným prouděním vzduchu ve spodní části bočnic představil Red Bull letos již pět verzí svých bočnicových panelů.
První, která byla na voze přítomna během slavnostního představení, byla ve své spodní části poměrně široká a prohnutá směrem dovnitř.
Dole se nacházel také trojúhelníkový vertikální prvek, který v Bahrajnu zmizel. Do prvního závodu tým nasadil panel, který byl ve spodní části užší a přepracováno bylo i uchycení zrcátek k němu.
Třetí verze, která se objevila v Číně, se vyznačovala zúžením ve vyšší části panelu. Tato změna byla učiněna zřejmě kvůli omezení odporu vzduchu tím, že vnitřní stranou mohlo volně proudit větší množství vzduchu. Upraveno bylo rovněž uchycení k monopostu.
Ve Španělsku byl tým nucen přemístit uchycení zrcátek z bočnicových panelů na kokpit kvůli v Melbourne nově upraveným pravidlům. Páté verze jsme se pak dočkali v Turecku: došlo k dalším zúžení pro lepší součinnost s dalšími novinkami, které Red Bull v Istanbulu přestavil.
Poslední specifikace Red Bullu s novým sponzorem na deflektoru - Sky (satelitní televize)
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.