Red Bull RB6 - Vývoj výfuků od představení vozu po Japonsko

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Michalis K. , Petr Hlawiczka 14. října 2010 12:00
Sdílej:

V dnešním článku zaměřeném na techniku si "posvítíme" na výfuky Red Bullu. Jak se na voze RB6 měnily od slavnostního představení po poslední závod v Suzuce?

Red Bull byl prvním týmem, který letos znovuobjevil nízko položené výfuky, jejichž horké plyny proudí k difuzoru. Při představení se ale ukázal s periskopovými výfuky, z nichž měly spaliny proudit k zádi klasicky přes horní zavěšení.

Během předsezónních testů na jaře se výfuky nacházely již u podlahy pod úrovní zadního zavěšení. Cílem bylo energizovat proudění vzduchu kolem difuzoru a tak zvýšit přítlak na zádi. Red Bull se snažil toto řešení maskovat nálepkou, která budila zdání, že se výfuky nacházejí v původní pozici nahoře. Odhalení této finty navíc ztěžoval překrývající vertikální prvek u podlahy.

V Bahrajnu byly falešné výfuky odstraněny, v Číně pak došlo na přepracování zadní části krytu motoru (zelená šipka nahoře vpravo). Černě zbarvená nová část byla oddělitelná od zbytku kapotáže Tuto změna si vyžádala potřeba mechaniků dostat se rychleji a snadněji do oblasti nového výfukového systému.

Ve Španělsku došlo na další úpravy, které se týkaly nejen tvaru a délky výfuků, ale také oblasti kolem nich. Výfuky byly zkráceny, vertikálně seříznuty a jejich vyústění se nacházelo blíže k vnější části monopostu – spodní část bočnice byla mírně vyboulená (šipka vlevo dole). Plyny navíc proudily vnitřním kanálem (šipka dole vpravo), který lépe směroval horké plyny k difuzoru.

V Kanadě došlo na další zkrácení délky výfukového potrubí, jež nyní bylo sotva viditelné a téměř celé schované pod kapotáží. S touto verzí nastupoval Red Bull ve zbytku sezóny až do zatím posledního závodu v Japonsku.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Boj Lewise Hamiltona nekončí: David Coulthard v jeho výkonu vidí pro Ferrari naději

Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.

Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.