Renault R30 - Co se změnilo v Silverstone

Renault
Renault, foto: Lotus F1 Team
Michalis K. , Petr Hlawiczka 26. července 2010 6:30
Sdílej:

Renault po velkých změnách ve Valencii představil v Silverstone jen pár změn. V závodě však měl smůlu a z Anglie nakonec odjel bez bodu. Jaké změny jsme si tam na monopostu R30 všimli?

 English

Francouzský tým v Anglii znovu ukázal velký potenciál, když se dále přiblížil Mercedesu. Přispěl k tomu zejména velký balík úprav, který představil ve Valencii. Navzdory vysokým očekáváním však Kubica musel poprvé v sezóně odstoupit kvůli problémům s hnací poloosou a Petrov pro změnu dostal defekt, kvůli němuž dojel až na třinácté pozici.

Změny od Valencie

1. Návrat k turecké specifikaci předního křídla2. Otvor na horní straně nosu, který se nacházel na Kubicově voze ve Valencii, v Silverstone nebyl    použit3. Menší brzdové kanálky, odlišné tvarované

Na voze se v Silverstone objevilo jen několik změn – včetně nového zadního křídla a přední křídlo se vrátilo ke své turecké specifikaci.

Přední křídlo

Turecká verze, k níž se tým vrátil, nabízí o něco vyšší přítlak. Během tréninku ovšem zkoušeli další novou verzi křídla.

Zadní křídlo

Renault již ve Valencii nasadil křídlo s prohnutými bočnicemi (1) a velkou Gurneyho klapkou na konci (2).

Brzdové kanálky

Ve Anglii Renault zkoušel dvě odlišné verze předních brzdových kanálků – obě byly podstatně menší než ty, jež použil ve Valencii. Ta, kterou si nakonec vybrali pro závod, byla nejen menší, ale také jinak tvarovaná: obdélníkový tvar byl nahrazen kulatějším, který snižuje nežádoucí turbulence vzduchu protékajícího podél vnitřní strany kol.

Download English version in PDF

Stalo se