Renault po velkých změnách ve Valencii představil v Silverstone jen pár změn. V závodě však měl smůlu a z Anglie nakonec odjel bez bodu. Jaké změny jsme si tam na monopostu R30 všimli?
English
Francouzský tým v Anglii znovu ukázal velký potenciál, když se dále přiblížil Mercedesu. Přispěl k tomu zejména velký balík úprav, který představil ve Valencii. Navzdory vysokým očekáváním však Kubica musel poprvé v sezóně odstoupit kvůli problémům s hnací poloosou a Petrov pro změnu dostal defekt, kvůli němuž dojel až na třinácté pozici.
Změny od Valencie
1. Návrat k turecké specifikaci předního křídla2. Otvor na horní straně nosu, který se nacházel na Kubicově voze ve Valencii, v Silverstone nebyl použit3. Menší brzdové kanálky, odlišné tvarované
Na voze se v Silverstone objevilo jen několik změn – včetně nového zadního křídla a přední křídlo se vrátilo ke své turecké specifikaci.
Přední křídlo
Turecká verze, k níž se tým vrátil, nabízí o něco vyšší přítlak. Během tréninku ovšem zkoušeli další novou verzi křídla.
Zadní křídlo
Renault již ve Valencii nasadil křídlo s prohnutými bočnicemi (1) a velkou Gurneyho klapkou na konci (2).
Brzdové kanálky
Ve Anglii Renault zkoušel dvě odlišné verze předních brzdových kanálků – obě byly podstatně menší než ty, jež použil ve Valencii. Ta, kterou si nakonec vybrali pro závod, byla nejen menší, ale také jinak tvarovaná: obdélníkový tvar byl nahrazen kulatějším, který snižuje nežádoucí turbulence vzduchu protékajícího podél vnitřní strany kol.
Download English version in PDF
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.