Renault po velkých změnách ve Valencii představil v Silverstone jen pár změn. V závodě však měl smůlu a z Anglie nakonec odjel bez bodu. Jaké změny jsme si tam na monopostu R30 všimli?
English
Francouzský tým v Anglii znovu ukázal velký potenciál, když se dále přiblížil Mercedesu. Přispěl k tomu zejména velký balík úprav, který představil ve Valencii. Navzdory vysokým očekáváním však Kubica musel poprvé v sezóně odstoupit kvůli problémům s hnací poloosou a Petrov pro změnu dostal defekt, kvůli němuž dojel až na třinácté pozici.
Změny od Valencie
1. Návrat k turecké specifikaci předního křídla2. Otvor na horní straně nosu, který se nacházel na Kubicově voze ve Valencii, v Silverstone nebyl použit3. Menší brzdové kanálky, odlišné tvarované
Na voze se v Silverstone objevilo jen několik změn – včetně nového zadního křídla a přední křídlo se vrátilo ke své turecké specifikaci.
Přední křídlo
Turecká verze, k níž se tým vrátil, nabízí o něco vyšší přítlak. Během tréninku ovšem zkoušeli další novou verzi křídla.
Zadní křídlo
Renault již ve Valencii nasadil křídlo s prohnutými bočnicemi (1) a velkou Gurneyho klapkou na konci (2).
Brzdové kanálky
Ve Anglii Renault zkoušel dvě odlišné verze předních brzdových kanálků – obě byly podstatně menší než ty, jež použil ve Valencii. Ta, kterou si nakonec vybrali pro závod, byla nejen menší, ale také jinak tvarovaná: obdélníkový tvar byl nahrazen kulatějším, který snižuje nežádoucí turbulence vzduchu protékajícího podél vnitřní strany kol.
Download English version in PDF
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.