Čím se lišila přední křídla Red Bullu?

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 19. července 2010 06:40
Sdílej:

V Silverstone došlo uvnitř Red Bullu k menšímu rozkolu kvůli novému přednímu křídlu, které bylo sundáno Webberovi a dáno Vettelovi poté, co mu to jeho během třetího tréninku prasklo. Čím se lišilo od starší verze?

Změny byly drobné, přesto ve výsledném čase na kolo byl monopost RB6 teoreticky o desetinu vteřiny rychlejší.

První (a viditelnější) změnou bylo umístění kamery (1), která se přesunula ze vnější části špičky nosu do střední části křídla níže k podlaze. Není to žádná novinka: před několika závody s tím jako první přišla stáj Force India.

Křídlo díky tomu generuje větší přítlak. Kryt kamery má tvar křídla, což vytváří přítlak samo o sobě. Navíc výška onoho krytu těsně nad spodní nosnou částí křídla vytváří Venturiho efekt, což dále navyšuje přítlak.

Druhá změna je patrná  na bočnici, kde přibyl druhý otvor (2). Tento výřez v bočnici umožňuje vstupovat vzduchu z  vnějšku pod křídlo, kde energizuje vzduch a dochází tak ke zvýšení přítlaku za cenu malého zvýšení aerodynamického odporu.

Nové přední křídlo z boku (vpravo) - přibyl druhý otvor

Krom výše popsaných dvou věcí byl také mírně přepracován hlavního profil (3).

Stalo se