Red Bull přijel do Bahrajnu s několika drobnými úpravami proti posledním zimním testům. A zejména v kvalifikaci všechny překvapil svou rychlostí, když Vettel předčil obě Ferrari a McLarenům nadělil dokonce více než vteřinu.
Na monopostu se od prvních testů do Bahrajnu změnil difuzor (1) - došlo ke zvětšení centrálního kanálu a druhého patra. Upraveno bylo i přední křídlo (2), výstupní otvor vzduchu oprostřed pod ploutví na zádi (3). Nové jsou vertikální panely na bočnicích (4) a také deflektory (5).
Vyústění výfuků bulo umístěno níže k podlaze (6). Při testech se snažil Red Bull zmást konkurenci, když do míst, se obvykle nachází (7), nalepil pouze jejich obrázky.
Proud vzduchu z níže položených výfuků díky své své vyšší teplotě zvyšuje účinnost difuzoru. Ne pouze obyčejným obtékáním horního patra difuzoru - v jeho horním patře na boku jsou totiž drobné otvory, kterými horký vzduch z vývuků proudí dovnitř a urychluje proudění. Umoňuje to navíc zvolit agresivnější sklon, aniž by docházelo k oddělení vzdušných proudů.
Nyní se podrobněji podíváme na některé z výše uvedených novinek.
Panely na bočnicích a vylepšení deflektorůDo Bahrajnu přivezl Red Bull nové boční panely a deflektory. Panely jsou ve spodní části užší (1), nové je i uchycení zpětných zrcátek (2). Deflektory jsou o něco nižší (3) a část již nemá schodovitý tvar (4).
Otvory pro odvod vzduchuZadní střední otvor byl podstatně zvětšen již v Barceloně. Nyní je zakulacený, ve tvaru vajíčka - nikolik obdélníkový jako dříve. V Bahrajnu se objevilo další vykrojení v horní části (žlutá šipka). Kolem kokpitu navíc přibyly další otvory (zelená šipka).
Modifikace předního křídlaUpravený přední spoiler s menším přídavným křidélkem (1) se objevil již během druhého testu v Jerezu. Toto křidélko, jež bylo dříve rozděleno na tři části, se nyní skládá s částí dvou.
První z nich - ta blíže k okraji (2) zůstala nezměněna. Obsahuje dvojitý profil, který se stará hlavně o generování přítlaku. Střední část (3), který doznala změny, tvoří rovněž dvojitý profil, ovšem menších rozměrů. Nyní obsahuje také bočnici.
Čtvrtá část (4), která sloužila zejména pro stabilizaci vzdušného proudu, byla zrušena. Vertikální prvek (5), který ji podpíral, se přesunul blíže ke kraji k výše popsané třetí části.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.