Red Bull přijel do Bahrajnu s několika drobnými úpravami proti posledním zimním testům. A zejména v kvalifikaci všechny překvapil svou rychlostí, když Vettel předčil obě Ferrari a McLarenům nadělil dokonce více než vteřinu.
Na monopostu se od prvních testů do Bahrajnu změnil difuzor (1) - došlo ke zvětšení centrálního kanálu a druhého patra. Upraveno bylo i přední křídlo (2), výstupní otvor vzduchu oprostřed pod ploutví na zádi (3). Nové jsou vertikální panely na bočnicích (4) a také deflektory (5).
Vyústění výfuků bulo umístěno níže k podlaze (6). Při testech se snažil Red Bull zmást konkurenci, když do míst, se obvykle nachází (7), nalepil pouze jejich obrázky.
Proud vzduchu z níže položených výfuků díky své své vyšší teplotě zvyšuje účinnost difuzoru. Ne pouze obyčejným obtékáním horního patra difuzoru - v jeho horním patře na boku jsou totiž drobné otvory, kterými horký vzduch z vývuků proudí dovnitř a urychluje proudění. Umoňuje to navíc zvolit agresivnější sklon, aniž by docházelo k oddělení vzdušných proudů.
Nyní se podrobněji podíváme na některé z výše uvedených novinek.
Panely na bočnicích a vylepšení deflektorůDo Bahrajnu přivezl Red Bull nové boční panely a deflektory. Panely jsou ve spodní části užší (1), nové je i uchycení zpětných zrcátek (2). Deflektory jsou o něco nižší (3) a část již nemá schodovitý tvar (4).
Otvory pro odvod vzduchuZadní střední otvor byl podstatně zvětšen již v Barceloně. Nyní je zakulacený, ve tvaru vajíčka - nikolik obdélníkový jako dříve. V Bahrajnu se objevilo další vykrojení v horní části (žlutá šipka). Kolem kokpitu navíc přibyly další otvory (zelená šipka).
Modifikace předního křídlaUpravený přední spoiler s menším přídavným křidélkem (1) se objevil již během druhého testu v Jerezu. Toto křidélko, jež bylo dříve rozděleno na tři části, se nyní skládá s částí dvou.
První z nich - ta blíže k okraji (2) zůstala nezměněna. Obsahuje dvojitý profil, který se stará hlavně o generování přítlaku. Střední část (3), který doznala změny, tvoří rovněž dvojitý profil, ovšem menších rozměrů. Nyní obsahuje také bočnici.
Čtvrtá část (4), která sloužila zejména pro stabilizaci vzdušného proudu, byla zrušena. Vertikální prvek (5), který ji podpíral, se přesunul blíže ke kraji k výše popsané třetí části.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.