Toto Wolff měl spoustu důvodů k radosti, protože ačkoliv to v Singapuru nikdo nečekal, oba vozy Mercedes dojely v závodě na stupních vítězů, ovšem za velice dramatických okolností. Šéf Mercedesu si toho byl po závodě dobře vědom.
Toto, co proběhlo vaší myslí po prvních deseti vteřinách zápasu? Oba piloti Ferrari vypadli - Lewis pak vyhrál závod.Toto Wolff: Ráno jsme hovořili o omezování škod, protože víme, že Singapur je naší Achillovou patou - a pak odsud odjíždíme s prvním a třetím místem! To je z našeho pohledu fantastický výsledek.
Ale když se něco takového stane, tak s Ferrari soucítíte. Byl jsem také v situaci, kdy nám odpadly oba vozy - vím, jak to je hořké. Ale nejsme tady, abychom někoho litovali. Jakmile se Lewis ocitl ve vedení, všechno to bylo o dosažení co nejlepšího výsledku.
Když se po restartu přecházelo na slicks, Lewis získal rychle náskok. Překvapilo vás to?TW: Ano, protože v kvalifikaci jsme neměli nejrychlejší auto. Ale Daniel byl pro nás měřítkem, takže víme, že jsme byli dost rychlí - za všech podmínek a na všech pneumatikách. Teď můžeme analyzovat proč.
Takže nevíte, co to způsobilo? TW: Doufám, že to vědí inženýři (smích)
S ohledem na skutečnost, že v minulosti byl pro vás Singapur opravdu bolehlavem, jak moc jste za dnešní výsledek vděčný?TW: Po tak náročném dni, jaký jsme dnes prožili, můžeme být opravdu rádi, že máme v našem autě Lewise. Dnes to dokázal - dnes bylo pravděpodobnější udělat chybu než dojet s vozem do cíle na prvním místě.
Co nám řeknete o pokynu, který v závěru dostal Lewis, aby trochu zpomalil. Bylo to v kontextu "dovézt auto v pořádku domů"?TW: Báli jsme se, že příliš zahřívá pneumatiky. Navyšoval rozdíl o dvě vteřiny na kolo - to bylo hodně. Tak jsme mu dali zprávu, aby zvolnil. Bylo to pochopitelně trochu matoucí, protože po jednom kole jsme mu řekli, ať si jede podle svého.
Lewis má nyní o 28 bodů více než Vettel. Bude už se nyní Mercedes soustředit na Lewise?TW: Myslím, že je celkem zřejmé, že jeho šance na vítězství v šampionátu je větší než Valtteriho - tak, jako jsme to dělali v minulosti, budeme to v každém následujícím závodě posuzovat. Ale takové rozhodnutí se dá předpokládat.
Odkdy?TW: Nechci říkat, že ten a ten je číslem jedna, protože nechceme, aby se to druhého pilota dotklo - ah, další pilot. Protože pokud bude ve vedení, tak mu nebudu nic přikazovat.
Jde asi o největší vítězství, které si váš pilot v letošní sezóně užíval - okruhy, které budou následovat, by spíš měly vyhovovat Mercedesu. Jste teď ohledně šampionátu uvolněnější?TW: Můj pocit v sobotu a dnes ráno byl od nějakého uvolnění hodně daleko. Nikdy nevíme, co se může přihodit. A víme, jak se to v motorsportu může rychle stát. Ráno mluvím o omezování škod a večer se bavíme o náskoku 28 bodů v šampionátu.
Dalších šest závodů znamená, že by se štěstí proti nám mohlo šestkrát podobným případem obrátit - tak jak se to dnes stalo Ferrari. Takže se nadále soustředíme na každý závod a pokusíme se o optimální výsledek.
Co znamená zmíněný náskok pro Lewise po psychologické stránce?TW: Chci doufat, že tím nebude moc ohromen. Existuje dalších šest Grand Prix, tedy šestkrát 25 bodů, které mohou soupeři získat - nebo prohrát. Ale raději byste měli náskok 28 bodů než žádný.
Koho byste označil jako viníka v kolizi mezi Ferrari a Verstappenem?TW: Myslím, že to způsobil Sebastian tím, že překřížil trať, ale neviděl, že Kimi je na vnitřní straně. Jednalo se o obranu proti Maxovi, který byl po jeho boku - v tom okamžiku bylo opravdu obtížné zaregistrovat, že tam bylo i třetí auto. A kolize byla na světě.
Navzdory dvojímu umístění na stupních vítězů, jaká bude vaše analýza závodu? Mohlo to pro vás skončit docela jinak, nebýt té nehody na začátku...TW: To bude opravdu hodně zajímavá analýza. Každý rok do Singapuru jedeme s tím, že tu budeme bojovat. V loňském roce jsme vyhráli 19 závodů a skončili jsme zde také první a třetí - ale byl to pro nás velmi obtížný víkend.
Podíval jsem se na kvalifikační výsledky v roce 2015 a byli jsme na pátém a šestém místě se ztrátou jedné a půl vteřiny. Můžeme zůstat v klidu, protože desítka nejlepších byla stejná jako TOP 10 v Maďarsku. Jedná se o okruh, který nám nevyhovuje a musíme pochopit proč. Tak jsme to udělali na této trati i minulý rok - pak se soustředíme na další závody.
Jak byste se cítili, kdybyste odjížděli ze Singapuru se ztrátou 28 bodů?TW: Bezprostředně po závodě jsem mluvil s Jamesem Allisonem o našem vedení a on mi řekl, že tenhle míč už nesmíme pustit. Pochopitelně, kdybychom byli ve Ferrariho postavení a ztráceli 28 bodů, nebylo by to příjemné - ale není čas na to je povzbuzovat.
Poletíte před závodem v Malajsii do Evropy?TW: Haha, vyrážíme asi za hodinu - Niki Lauda, Lewis a já - a budeme mít s sebou plno pití. Samé tvrdé likéry! Ale letíme Nikiho letadlem, tak mu můžeme klidně znečistit koberečky (smích)!
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.