Mediální veletoče kolem španělského exmistra světa pokračují, dohady se množí. Změní se jeho postoj k McLarenu přechodem na motory Renault? Jenže takové informace si Fernando Alonso nechává zatím pro sebe, pro něj je důležitý Singapur.
Fernando, zajel jste opravdu velice kvalitní kvalifikaci. Jaké jsou vaše odhady na samotný závod - chce tým bodovat s oběma vozy?Fernando Alonso: To je náš cíl! Jak jsem řekl ve čtvrtek, tento okruh je pro nás mnohem vhodnější, takže první cíl, který jsme měli, bylo dostat obě auta do Q3 - a to se nám povedlo. Nyní uvidíme, co se dá dělat v závodě. Když začínáme z takové kvalifikační pozice, mělo by být v našich silách skončit s oběma vozy na bodech. Doufám, že budeme co nejlepší. Myslím, že mluvím za celý tým, když řeknu: Zasloužíme si to.
Z toho, co jsme v kvalifikaci viděli, lze říci - McLaren je schopen postavit vítězné šasi...FA: To je McLaren. Tým má za sebou dlouhou řadu historických bojů o vítězství a tituly. Máme v týmu odhodlání a talenty. Doufám, že McLaren bude zase brzy na samotné špici.
Byli jsme svědky vynikajícího kola ve vašem podání. Ale co celý závod?FA: No, to je těžké odhadovat, nejezdili jsme nijak dlouhé pasáže. Vzhledem k tomu, že předjíždění je tu velmi obtížné, předpokládám, že důležitá bude pozice po prvním kole, protože jak známo, jsme na městském okruhu. Takže se budeme soustředit na dobrý start - hlavně první zatáčku - a pak uvidíme, jestli budeme schopni ty pozice udržet. Pak to bude evidentní: žádné chyby!
Jakou zvolíte strategii: útok nebo obranu?FA: Musíme být připraveni na oboje. Lze zaútočit na Hülkenberga, který byl před námi o pouhou desetinu, ale také bude třeba se bránit Sainzovi a oběma pilotům Force Indie. Ti začnou s volným výběrem pneumatik, což může být později v závodě rozhodující. Všechno zůstává otevřené, ale jsme v pozici, v níž jsme chtěli být.
To, co jsme viděli v kvalifikaci naznačuje značné zlepšení. Co je příčinou? FA: Na to je snadná odpověď: žádné rovinky (smích)!
To je tak jednoduché? Žádné magické pokroky během posledních deseti dní?FA: Opravdu je to tak jednoduché.
Jaké máte pocity, když auto skutečně funguje a můžete bojovat o vyšší příčky?FA: Je to opravdu skvělé. Musím říci, že v tomto víkendu auto opravdu funguje dobře. Měli jsme nějaké menší otázky ohledně nastavení v trénincích, určité problémy s komponenty pohonné jednotky, ale v kvalifikaci všechno fungovalo jak má - to bude hlavní předpoklad pro spolehlivost v závodě. Hlavní je závod dokončit - pak můžete mít oba vozy na bodech. Tento závod je pro nás velmi dobrou příležitostí, kterou bychom neměli propást.
Po zklamání ve Spa a na Monze vypadáte hodně spokojeně...FA: Ano, protože vidím, že se pro změnu nabízí šance.
Počítal jste s tím, že byste se mohl kvalifikovat na osmé místo?FA: Ano, ve třetím tréninku jsme byli na čtvrté a páté příčce, takže jsme počítali s tím, že tyto výsledky přeneseme do kvalifikace - že bych mohl bojovat o šesté místo, kdyby někdo z nejlepších udělal nějakou chybu - ale to se nestalo, navíc nás porazil Nico Hülkenberg. Ale to je náš cíl, zaútočit a získat šesté nebo sedmé místo.
Neřekl jste nic ohledně nového spojení McLarenu s Renaultem pro příští rok, co si o tom myslíte?FA: To je ryze týmové rozhodnutí. Nevím přesně, co od Renaultu očekávají, nebo co očekávali od Hondy. Pokud McLaren přechází na jiného dodavatele pohonných jednotek, je to určitě proto, že očekávají lepší výkon.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.