Mediální veletoče kolem španělského exmistra světa pokračují, dohady se množí. Změní se jeho postoj k McLarenu přechodem na motory Renault? Jenže takové informace si Fernando Alonso nechává zatím pro sebe, pro něj je důležitý Singapur.
Fernando, zajel jste opravdu velice kvalitní kvalifikaci. Jaké jsou vaše odhady na samotný závod - chce tým bodovat s oběma vozy?Fernando Alonso: To je náš cíl! Jak jsem řekl ve čtvrtek, tento okruh je pro nás mnohem vhodnější, takže první cíl, který jsme měli, bylo dostat obě auta do Q3 - a to se nám povedlo. Nyní uvidíme, co se dá dělat v závodě. Když začínáme z takové kvalifikační pozice, mělo by být v našich silách skončit s oběma vozy na bodech. Doufám, že budeme co nejlepší. Myslím, že mluvím za celý tým, když řeknu: Zasloužíme si to.
Z toho, co jsme v kvalifikaci viděli, lze říci - McLaren je schopen postavit vítězné šasi...FA: To je McLaren. Tým má za sebou dlouhou řadu historických bojů o vítězství a tituly. Máme v týmu odhodlání a talenty. Doufám, že McLaren bude zase brzy na samotné špici.
Byli jsme svědky vynikajícího kola ve vašem podání. Ale co celý závod?FA: No, to je těžké odhadovat, nejezdili jsme nijak dlouhé pasáže. Vzhledem k tomu, že předjíždění je tu velmi obtížné, předpokládám, že důležitá bude pozice po prvním kole, protože jak známo, jsme na městském okruhu. Takže se budeme soustředit na dobrý start - hlavně první zatáčku - a pak uvidíme, jestli budeme schopni ty pozice udržet. Pak to bude evidentní: žádné chyby!
Jakou zvolíte strategii: útok nebo obranu?FA: Musíme být připraveni na oboje. Lze zaútočit na Hülkenberga, který byl před námi o pouhou desetinu, ale také bude třeba se bránit Sainzovi a oběma pilotům Force Indie. Ti začnou s volným výběrem pneumatik, což může být později v závodě rozhodující. Všechno zůstává otevřené, ale jsme v pozici, v níž jsme chtěli být.
To, co jsme viděli v kvalifikaci naznačuje značné zlepšení. Co je příčinou? FA: Na to je snadná odpověď: žádné rovinky (smích)!
To je tak jednoduché? Žádné magické pokroky během posledních deseti dní?FA: Opravdu je to tak jednoduché.
Jaké máte pocity, když auto skutečně funguje a můžete bojovat o vyšší příčky?FA: Je to opravdu skvělé. Musím říci, že v tomto víkendu auto opravdu funguje dobře. Měli jsme nějaké menší otázky ohledně nastavení v trénincích, určité problémy s komponenty pohonné jednotky, ale v kvalifikaci všechno fungovalo jak má - to bude hlavní předpoklad pro spolehlivost v závodě. Hlavní je závod dokončit - pak můžete mít oba vozy na bodech. Tento závod je pro nás velmi dobrou příležitostí, kterou bychom neměli propást.
Po zklamání ve Spa a na Monze vypadáte hodně spokojeně...FA: Ano, protože vidím, že se pro změnu nabízí šance.
Počítal jste s tím, že byste se mohl kvalifikovat na osmé místo?FA: Ano, ve třetím tréninku jsme byli na čtvrté a páté příčce, takže jsme počítali s tím, že tyto výsledky přeneseme do kvalifikace - že bych mohl bojovat o šesté místo, kdyby někdo z nejlepších udělal nějakou chybu - ale to se nestalo, navíc nás porazil Nico Hülkenberg. Ale to je náš cíl, zaútočit a získat šesté nebo sedmé místo.
Neřekl jste nic ohledně nového spojení McLarenu s Renaultem pro příští rok, co si o tom myslíte?FA: To je ryze týmové rozhodnutí. Nevím přesně, co od Renaultu očekávají, nebo co očekávali od Hondy. Pokud McLaren přechází na jiného dodavatele pohonných jednotek, je to určitě proto, že očekávají lepší výkon.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.