Mediální veletoče kolem španělského exmistra světa pokračují, dohady se množí. Změní se jeho postoj k McLarenu přechodem na motory Renault? Jenže takové informace si Fernando Alonso nechává zatím pro sebe, pro něj je důležitý Singapur.
Fernando, zajel jste opravdu velice kvalitní kvalifikaci. Jaké jsou vaše odhady na samotný závod - chce tým bodovat s oběma vozy?Fernando Alonso: To je náš cíl! Jak jsem řekl ve čtvrtek, tento okruh je pro nás mnohem vhodnější, takže první cíl, který jsme měli, bylo dostat obě auta do Q3 - a to se nám povedlo. Nyní uvidíme, co se dá dělat v závodě. Když začínáme z takové kvalifikační pozice, mělo by být v našich silách skončit s oběma vozy na bodech. Doufám, že budeme co nejlepší. Myslím, že mluvím za celý tým, když řeknu: Zasloužíme si to.
Z toho, co jsme v kvalifikaci viděli, lze říci - McLaren je schopen postavit vítězné šasi...FA: To je McLaren. Tým má za sebou dlouhou řadu historických bojů o vítězství a tituly. Máme v týmu odhodlání a talenty. Doufám, že McLaren bude zase brzy na samotné špici.
Byli jsme svědky vynikajícího kola ve vašem podání. Ale co celý závod?FA: No, to je těžké odhadovat, nejezdili jsme nijak dlouhé pasáže. Vzhledem k tomu, že předjíždění je tu velmi obtížné, předpokládám, že důležitá bude pozice po prvním kole, protože jak známo, jsme na městském okruhu. Takže se budeme soustředit na dobrý start - hlavně první zatáčku - a pak uvidíme, jestli budeme schopni ty pozice udržet. Pak to bude evidentní: žádné chyby!
Jakou zvolíte strategii: útok nebo obranu?FA: Musíme být připraveni na oboje. Lze zaútočit na Hülkenberga, který byl před námi o pouhou desetinu, ale také bude třeba se bránit Sainzovi a oběma pilotům Force Indie. Ti začnou s volným výběrem pneumatik, což může být později v závodě rozhodující. Všechno zůstává otevřené, ale jsme v pozici, v níž jsme chtěli být.
To, co jsme viděli v kvalifikaci naznačuje značné zlepšení. Co je příčinou? FA: Na to je snadná odpověď: žádné rovinky (smích)!
To je tak jednoduché? Žádné magické pokroky během posledních deseti dní?FA: Opravdu je to tak jednoduché.
Jaké máte pocity, když auto skutečně funguje a můžete bojovat o vyšší příčky?FA: Je to opravdu skvělé. Musím říci, že v tomto víkendu auto opravdu funguje dobře. Měli jsme nějaké menší otázky ohledně nastavení v trénincích, určité problémy s komponenty pohonné jednotky, ale v kvalifikaci všechno fungovalo jak má - to bude hlavní předpoklad pro spolehlivost v závodě. Hlavní je závod dokončit - pak můžete mít oba vozy na bodech. Tento závod je pro nás velmi dobrou příležitostí, kterou bychom neměli propást.
Po zklamání ve Spa a na Monze vypadáte hodně spokojeně...FA: Ano, protože vidím, že se pro změnu nabízí šance.
Počítal jste s tím, že byste se mohl kvalifikovat na osmé místo?FA: Ano, ve třetím tréninku jsme byli na čtvrté a páté příčce, takže jsme počítali s tím, že tyto výsledky přeneseme do kvalifikace - že bych mohl bojovat o šesté místo, kdyby někdo z nejlepších udělal nějakou chybu - ale to se nestalo, navíc nás porazil Nico Hülkenberg. Ale to je náš cíl, zaútočit a získat šesté nebo sedmé místo.
Neřekl jste nic ohledně nového spojení McLarenu s Renaultem pro příští rok, co si o tom myslíte?FA: To je ryze týmové rozhodnutí. Nevím přesně, co od Renaultu očekávají, nebo co očekávali od Hondy. Pokud McLaren přechází na jiného dodavatele pohonných jednotek, je to určitě proto, že očekávají lepší výkon.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.