Druhý trénink na italském autodromu naznačil, že odstup mezi Mercedesem a Ferrari nebude nijak velký. Dalo by se předpokládat, že kvůli očekávání tifosi bude Sebastian Vettel pod velkým tlakem. Jenže italským médiím to čtyřnásobný mistr světa hravě vyvrátil...
Sebastiane, Monza je vrcholnou akcí pro Ferrari. Když jste ve čtvrtek putoval na okruh, fanoušci v podstatě skandovali tři věci: "Ferrari", "Vettel" a "šampion". Znamená to pro vás podporu?
Sebastian Vettel: Haha, když sedím v červeném voze, tak velkou! (smích). Je to potenciál, který nás pohání kupředu.
Vítr v zádech je jedna věc, ale očekávání fanoušků narůstá. Prakticky pokaždé se očekává, že tu pilot Ferrari vyhraje. Může to být svazující?
SV: Ne, ani trochu. Jistě, slyšíte to zleva zprava, že musíte vyhrát a pokud tady zvítězíte, budete hrdinou. Necítím to tak. Chci říci že všechno pozitivní na Monze je fantastické - a negativní aspekty si prostě nesmím připustit (smích).
Ferrari se svými neuvěřitelnými fanoušky slaví na Monze 70. výročí - právě tento víkend. Jak se cítíte jako součást historie - že jste tu právě v tomto okamžiku?
SV: Je to něco hodně zvláštního, být tady v červené barvě. Pro mě to je mnohem víc než jenom pilotovat vůz.
Monza je typická rychlostní trať - o Spa minulý týden se hovořilo jako o "trati Mercedesu". Z toho, co jsme v dnešních trénincích viděli, jste si jistý, že jste schopni toto tvrzení změnit?
SV: Těžko říci. Jezdí se tu s malým přítlakem, takže nutné mít důvěru ve vlastní auto - ale ještě něco málo chybí, zvláště u brzd; budeme pracovat na tom, abychom se snadněji dostali na limit. Průjezd zatáčkami vypadá dobře, takže pokud zítra odstraníme některé menší problémy, můžeme mít dobrou pozici. Velkým otazníkem může být počasí. Předpověď na kvalifikaci a závod se mění každou hodinou, takže je opravdu těžké odhadnout, v jakých podmínkách budeme jezdit. Ano, Mercedes vypadá silně, Monza je trať, která této značce zjevně vyhovuje. Ale když se podíváme zpět na Spa, nešlo o nic, za co bychom se měli stydět. Do zítřka je třeba ještě hodně udělat, stále se řeší množství malých detailů. Musíme dát hlavy dohromady a vyřešit je. Samozřejmě tu chceme zazářit.
Lewis Hamilton prohlásil, že se tento víkend pořád smějete a bude chtít, aby vám úsměv zmizel z tváře. Co na to říkáte?
SV: Haha, nedovolím mu, aby uspěl.
Existoval nějaký plán s ohledem na rychlý charakter Monzy přijít o tomto víkendu s novým motorem?
SV: Ne, držíme se našeho plánu. Samozřejmě o nich nehovoříme veřejně, takže můžu říci, že co se týče motorů, tak dodržujeme plánované počty na rok 2017.
Ferrari tu naposledy vyhrálo před sedmi lety. Jak velké je odhodlání v týmu - a Sebastianu Vettelovi - v neděli zvítězit?
SV: Abych byl upřímný, nevěděl jsem, kdy tu Ferrari naposledy triumfovalo. A v týmu se tím vůbec nezabýváme. Možná v posledních sedmi letech nebyla reálná šance. Samozřejmě by bylo něco úžasného tu vyhrát - i s ohledem na zmíněné výročí - ale bylo by špatným přístupem, kdybychom se o to snažili jen tady a nikde jinde. Snažíme se jít za výhrou všude ze všech sil, ale tady by emoce byly určitě větší. Pódium na Monze, to je něco úžasného.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.