Po pátečních trénincích to vypadalo, že Red Bull si oblékne háv černého koně a bude tím, který zaútočí zezadu. Jenže přišla kvalifikace a výkon Daniela Ricciarda se rozplynul jako máslo na horké plotně. Co si o celé situaci myslí, se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Danieli, váš páteční výkon se vytratil... Co se stalo? Je na vině váš problém ze třetího tréninku?
Daniel Ricciardo: Byl to takový menší hydraulický problém - hadice nebo něco podobného se rozpojila - abych byl upřímný, vůz v kvalifikaci nejel vůbec dobře. Také jsem si velice rychle uvědomil - vlastně při zaváděcím kole - jak by bylo potřebné mít víc času! Z toho mála, co jsme dopoledne odjeli, jsem věděl, že nejsme tam, kde bychom měli a chtěli být a že zameškaný čas v kvalifikaci nelze nahradit. V podstatě až Max zjistil, jaké jsou na trati podmínky a pak jsme to mohli vyhodnotit. Potom jsme si sedli a pohovořili o tom, co bude pro oba vozy nejlepší. Jenže to, co řekl, nebylo pro mě zdaleka optimální. V Q1 a Q2 to tak byla do jisté míry metoda pokus-omyl. V Q3 už to fungovalo o něco lépe, ale ne natolik, abych byl spokojen (smích)!
A jak je možné, že pátek byl tak výborný? Pomohl by vám větší počet najetých kol k posunu na startovním roštu?
DR: Zcela upřímně jsem tak nějak věděl, že pole-position nebylo v mém dosahu - bez ohledu na jízdu. Ale pro zítřek zůstávám optimistou, také proto, že moje poslední kolo bylo hodně nevyrovnané a přesto jsme byli jen o desetinu zpět za Hamiltonem. Odstup mezi čtvrtým a šestým místem nebyl tak velký... bohužel pořád dost velký, abych se posunul dopředu, ale najdeme způsob, jak zítra zrychlit.
V poslední době to vypadá, že Red Bully jsou v pátek rychlejší než v sobotu. Existuje nějaký důvod proč?
DR: To hodně často závisí na kvalitě okruhu. Například od včerejška se jeho podmínky do jisté míry změnily - Ferrari tak náhle získal na jedno kolo hodně času. Vypadá to, že nejsme schopni vývoje jako oni. Byli jsme poměrně rychle vzadu a bohužel pro to nemáme v tuto chvíli žádné vysvětlení. Při pohledu na časy - byl jsem kolem půl vteřiny vzdálen od pole-position - což není tak špatné, navíc jsem v mém rychlém kole udělal dost chyb, ale v zítřejším závodě je možné vše.
Překvapilo vás, že se Max Verstappen dostal před vás?
DR: Ne, ale rozhodně jsem si myslel, že budu dnes rychlejší. Včera to bylo lepší a myslím, že v dnešním projevu jsme páteční výkony nepřekonali, ani se jí nepřiblížili. Ale opět musím zopakovat, že jsme dnes dopoledne neměli mnoho příležitostí si zajezdit. Ale pro všechny: dívejte se na zítřejší závod! Red Bull určitě nebude chtít žádné zajatce (smích)!
Jak moc vám vadilo, že jste v pátečních trénincích nemohl strávit na trati víc času kvůli červeným vlajkám?
DR: Ne, protože podobné problémy měli všichni, nejen my. Mám za to, že zítra to bude pro všechny stejně těžký závod. Ale pokud bude trvat horko, což předpověď potvrzuje, mohlo by to pro někoho být výhodou. Podle mě budou klíčové pneumatiky. Opravdu je velmi, velmi nepravděpodobné, že půjde o závod s jednou zastávkou...
Říkal jste, že se trať v mezi oběma dny hodně změnila. V jakém ohledu?
DR: Dnes ráno byl náš vůz hodně nedotáčivý. Bylo hodně těžké přimět přední pneumatiky, aby správně fungovaly. To byl ten největší rozdíl. Můžeme na tom něco změnit? Těžko říci. Pravděpodobně si můžeme trochu pohrát s předním křídlem nebo tlakem v pneumatikách. Ale já se nebojím. Pokud získáme nějaké pozice - a navzájem si pomůžeme - pak to může být hodně zábavný závod. Jsem si jistý, že si zítra moc přátel na trati neuděláme (smích).
V minulosti v Maďarsku zaznělo hodně stížností na povrch. Pořád to platí?
DR: Ne, okruh he v pořádku. Poslední zatáčka je nadále poněkud obtížná, ale to je maličkost. Časy tu jsou vážně rychlé! Odhaduji, že to je o tři vteřiny méně než v loňském roce. To je úžasné.
Jaký je váš plán na zítřek? Říkal jste, že chcete získat nějaké pozice hned na startu...
DR: Doufám, že kluci vpředu se pokusí brzy na rovince o nějaké manévry (smích). Zcela upřímně: šesté místo je na *****! Mohl jsem být lepší. Tihle pánové se snadno nepředjíždí, takže budu muset udělat nějaké úspěšné předjetí a posílit svou cestu kupředu.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.