Po pátečních trénincích to vypadalo, že Red Bull si oblékne háv černého koně a bude tím, který zaútočí zezadu. Jenže přišla kvalifikace a výkon Daniela Ricciarda se rozplynul jako máslo na horké plotně. Co si o celé situaci myslí, se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Danieli, váš páteční výkon se vytratil... Co se stalo? Je na vině váš problém ze třetího tréninku?
Daniel Ricciardo: Byl to takový menší hydraulický problém - hadice nebo něco podobného se rozpojila - abych byl upřímný, vůz v kvalifikaci nejel vůbec dobře. Také jsem si velice rychle uvědomil - vlastně při zaváděcím kole - jak by bylo potřebné mít víc času! Z toho mála, co jsme dopoledne odjeli, jsem věděl, že nejsme tam, kde bychom měli a chtěli být a že zameškaný čas v kvalifikaci nelze nahradit. V podstatě až Max zjistil, jaké jsou na trati podmínky a pak jsme to mohli vyhodnotit. Potom jsme si sedli a pohovořili o tom, co bude pro oba vozy nejlepší. Jenže to, co řekl, nebylo pro mě zdaleka optimální. V Q1 a Q2 to tak byla do jisté míry metoda pokus-omyl. V Q3 už to fungovalo o něco lépe, ale ne natolik, abych byl spokojen (smích)!
A jak je možné, že pátek byl tak výborný? Pomohl by vám větší počet najetých kol k posunu na startovním roštu?
DR: Zcela upřímně jsem tak nějak věděl, že pole-position nebylo v mém dosahu - bez ohledu na jízdu. Ale pro zítřek zůstávám optimistou, také proto, že moje poslední kolo bylo hodně nevyrovnané a přesto jsme byli jen o desetinu zpět za Hamiltonem. Odstup mezi čtvrtým a šestým místem nebyl tak velký... bohužel pořád dost velký, abych se posunul dopředu, ale najdeme způsob, jak zítra zrychlit.
V poslední době to vypadá, že Red Bully jsou v pátek rychlejší než v sobotu. Existuje nějaký důvod proč?
DR: To hodně často závisí na kvalitě okruhu. Například od včerejška se jeho podmínky do jisté míry změnily - Ferrari tak náhle získal na jedno kolo hodně času. Vypadá to, že nejsme schopni vývoje jako oni. Byli jsme poměrně rychle vzadu a bohužel pro to nemáme v tuto chvíli žádné vysvětlení. Při pohledu na časy - byl jsem kolem půl vteřiny vzdálen od pole-position - což není tak špatné, navíc jsem v mém rychlém kole udělal dost chyb, ale v zítřejším závodě je možné vše.
Překvapilo vás, že se Max Verstappen dostal před vás?
DR: Ne, ale rozhodně jsem si myslel, že budu dnes rychlejší. Včera to bylo lepší a myslím, že v dnešním projevu jsme páteční výkony nepřekonali, ani se jí nepřiblížili. Ale opět musím zopakovat, že jsme dnes dopoledne neměli mnoho příležitostí si zajezdit. Ale pro všechny: dívejte se na zítřejší závod! Red Bull určitě nebude chtít žádné zajatce (smích)!
Jak moc vám vadilo, že jste v pátečních trénincích nemohl strávit na trati víc času kvůli červeným vlajkám?
DR: Ne, protože podobné problémy měli všichni, nejen my. Mám za to, že zítra to bude pro všechny stejně těžký závod. Ale pokud bude trvat horko, což předpověď potvrzuje, mohlo by to pro někoho být výhodou. Podle mě budou klíčové pneumatiky. Opravdu je velmi, velmi nepravděpodobné, že půjde o závod s jednou zastávkou...
Říkal jste, že se trať v mezi oběma dny hodně změnila. V jakém ohledu?
DR: Dnes ráno byl náš vůz hodně nedotáčivý. Bylo hodně těžké přimět přední pneumatiky, aby správně fungovaly. To byl ten největší rozdíl. Můžeme na tom něco změnit? Těžko říci. Pravděpodobně si můžeme trochu pohrát s předním křídlem nebo tlakem v pneumatikách. Ale já se nebojím. Pokud získáme nějaké pozice - a navzájem si pomůžeme - pak to může být hodně zábavný závod. Jsem si jistý, že si zítra moc přátel na trati neuděláme (smích).
V minulosti v Maďarsku zaznělo hodně stížností na povrch. Pořád to platí?
DR: Ne, okruh he v pořádku. Poslední zatáčka je nadále poněkud obtížná, ale to je maličkost. Časy tu jsou vážně rychlé! Odhaduji, že to je o tři vteřiny méně než v loňském roce. To je úžasné.
Jaký je váš plán na zítřek? Říkal jste, že chcete získat nějaké pozice hned na startu...
DR: Doufám, že kluci vpředu se pokusí brzy na rovince o nějaké manévry (smích). Zcela upřímně: šesté místo je na *****! Mohl jsem být lepší. Tihle pánové se snadno nepředjíždí, takže budu muset udělat nějaké úspěšné předjetí a posílit svou cestu kupředu.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.