Williams je prozatím na páté příčce Poháru konstruktérů a za čtvrtou Force Indií zaostává o polovinu dosud získaných bodů. Jak se na budoucnost týmu, Felipeho Massy a další generaci v jeho barvách dívá prezidentka Claire Williams?
Ve Velké Británii na okruhu Silverstone byl uveden obrovský nápis, připomínající 40. výročí týmu – i když to je poněkud zavádějící, protože tým Williams, jak už jsme uvedli v našem seriálu na stránkách F1NEWS.cz (najdete jej zde), funguje už téměř o deset let déle. Co tedy prozradila Claire Williams v rozhovoru v rámci Grand Prix Velké Británie?
Oba vaši piloti jezdí dobře, takže se zdá, že v tuto chvíli je vaším největším problémem vůz…
Claire Williams: Ano, víme, že to tak je, ačkoliv se to dobře nepřiznává. Ale výsledky hovoří samy za sebe. Na různých tratích jsme měli rozličné potíže. Někdy jsme bojovali s pneumatikami, abychom je dostali do výkonnostního okna, kde jsme je chtěli mít. Takže ano, kdybychom udělali auto, které by v závodě vítězilo, pak bychom byli na startovním roštu určitě výše.
Co můžeme tedy čekat od Williamsu v příštích dvou závodech, ohledně zlepšení?
CW: V Rakousku jsme představili velký balíček, ale pracoval jenom zčásti – zdá se, že s tím byly i určité problémy v Silverstone. Takže uvidíme, jak bude fungovat v Maďarsku. Doufám, že lépe.
Na začátku sezóny měl být vaším hlavním soupeřem tým Force Indie. Nyní to spíš vypadá, že budete bojovat s Toro Rosso. Je motor Mercedes vaší nejúčinnější zbraní?
CW: Ne, to není tak docela pravda. Nesmíte mě chápat špatně, motor Mercedes je fantastický a jsme rádi, že s automobilkou máme dobrý vztah. Ale řekla bych, že hlavním přínosem jsou naši piloti – naše auto je z hlediska výkonu také slušné. V Baku jsme byli třetí nejrychlejší a v Rakousku to bylo rovněž dobré, navzdory špatné kvalifikaci se nám povedlo dostat obě auta na body. Takže v tomhle směru nejde jen o motor. V roce 2014 možná ano, ale v současné době to tak není.
Zdá se, že Felipe si pohrává s myšlenkou, že příští rok bude rovněž závodit. Umíte si to představit?
CW: Každý pilot který vidí co Felipe předvádí, si je jist, že Felipe je připraven i pro příští rok. Ale zatím je na podobnou konverzaci ještě příliš brzo. Musíme se teď hodně soustředit především na naše závodní výkony a na náš duel s Force Indií – máme na ně dost velkou ztrátu. Takže případné hledání pilotů pro rok 2018 není v naší agendě na špici.
Objevila se někdy myšlenka, že by se vrátil Valtteri Bottas, nebo tato loď už definitivně odplula?
CW: Ano, definitivně odplula… (smích). Odvádí vynikající práci. Opravdu je potěšitelné ho sledovat. A je také dobré vidět, že se dokázal přesunout do týmu, který mu může poskytnout všechno, oč usiloval.
Šéf Mercedesu Toto Wolff řekl, že Williams je dokonalým týmem pro talenty jako Bottas. Není to smutné, že jejich kvality nemůžete nadále využívat?
CW: Pravda. Nechceme jen „vychovávat“ talenty, chceme je mít i u sebe. Rozhodně se k tomuto bodu ještě vrátíme.
Když se bavíme o talentech, jak si vysvětlujete zázračné vzepětí Lance Strolla?
CW: Když se stal po prvních šesti závodech středem masivní kritiky, tak jsem vždycky říkala: „Podívejte se na Vettela, Ricciarda nebo Räikkönena“ – ani oni nebyli v první polovině sezóny o moc lepší. Všichni měli podobné výsledky. Kanada už naznačovala výsledkový postup, ale třetí místo v Baku bylo fenomenální. A tento výsledek dobyl díky vlastním zásluhám. Byla určitá škoda, že to nebylo druhé místo, ale nakonec se domnívám, že si nikdo nemyslel, že to dotáhne tak vysoko, ani on sám. Bylo to jeho první pódium – pro něj nesmírně důležité. A zcela upřímně, nikdo z nás opravdu nečekal, že k tomu dojde v jeho nováčkovské sezóně – ale stalo se. Může z něj vyrůst superstar budoucnosti.
Blíží se narození vašeho prvního dítěte – půjdete na mateřskou dovolenou? Bylo by to poprvé v historii F1, kdy by šéf týmu sáhl po takové možnosti…
CW: Haha, protože bud první vedoucí týmu, který bude mít dítě. Ano, na nějakou mateřskou dovolenou půjdu. Dítě se mi narodí v říjnu, k týmu se vrátím v polovině února před začátkem sezóny. Na některé závody ho vezmu s sebou – určitě ne na všechny, ale na ty lepší ano. Nechci ho nechávat doma, můj partner také pracuje v týmu, což je pro nás snažší, budeme cestující rodinou a náš potomek bude malým závodním dítětem – novou generací týmu Williams.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.