Abú Zabí mělo v minulosti pro Nico Rosberga hořkou příchuť - už tu jednou o titul mistra světa ve prospěch Lewise Hamiltona přišel. Teď se situace jeví obráceně - je to Brit, kdo musí útočit a ani to mu nemusí stačit.
Čas opravdu letí jako splašený, kdo z nás si ještě vzpomene na rok 1982, kdy se na parkovišti hotelu Caesar Palace v Las Vegas rozhodovalo o titulu mistra světa mezi Keke Rosbergem a Johnem Watsonem? Severní Ir měl tedy rovněž velice těžkou roli - musel vyhrát a doufat, že jeho soupeř skončí mimo body. Tehdy bodovala jen první šestice a nakonec Watsonovu snahu uťali dva piloti: Michele Alboreto, který ho nepustil na vedoucí příčku a především Keke Rosberg, jemuž páté místo stačilo k překvapivému titulu. Po čtyřiatřiceti letech se může do listiny šampionů zapsat i jeho syn.
Nico, jak hodnotíte své šance na výhru v šampionátu?Nico Rosberg: Oba, Lewis i já, máme reálně dobré šance, na víc v této souvislosti nemyslím. Jsem nesmírně rád, že jsem v takovém postavení, celý rok jsem na něm tvrdě pracoval. Moje motivace je stejná jako obvykle. Tento víkend je pro mě velmi důležitý, chci podat co nejlepší výkon, takže budu pokračovat v podobném duchu jako ve všech ostatních závodech předtím. Právě proto jsem se dostal tak daleko a z toho důvodu na tom také nebudu nic měnit. Také tým a zejména lidé spolupracující přímo se mnou považují tento víkend jako kterýkoli jiný.
Jaké vás napadají emoce, když pomyslíte, že byste se stal šampiónem Formule 1?NR: Opravdu mě to těší. Je to skvělý pocit, jsem v té nejlepší formě. Strávil jsem před Abú Zabí příjemné období s rodinou a měl také možnost si dobře zatrénovat. Přijel jsem opravdu velmi dobře připraven. Musím říci, že trať mi opravdu vyhovuje, už jsem tu v minulosti zažil nějaké úspěchy, i když se to nyní nepočítá, všechno tu bude vycházet od nuly. Je to skvělá situace, že jsem ve hře, věřte mi, že ten závod opravdu chci vyhrát. Jde mi o to, abych stále rostl a den ode dne se zlepšoval a uměl se poučit z nelehkých situací. Nemám žádné svírání kolem žaludku a chci usilovat o vítězství.
Jste pod tlakem?NR: Teď ještě ne, když ještě nezačal závodní víkend. Ale během příštích dvou dnů moje hladina adrenalinu určitě stoupne. Ale tak tomu je v každém závodním víkendu, protože jsou tak jako tak velice intenzivní. Je to výzva od začátku až do konce a to je přesně ten důvod, proč závodím. Za poslední tři roky, kdy absolvují takové závodní víkendy, mám k dispozici nejlepší vůz na startovním roštu. Kdo měl něco podobného přede mnou? To vám dává další motivaci. V podstatě vím, že když dobře zajedu a neudělám chybu, mám šanci získat pole-position a vyhrát závod. To je sám o sobě skvělý pocit - a to, co se může nebo nemusí stát je něco, o čem se budeme bavit až v neděli po závodě.
Kromě toho, že máte bodový náskok, existují nějaké další výhody, které máte proti svému jedinému soupeři?NR: Určitě je lepší mít bodový náskok. To je prostá věc matematiky. Když si vzpomenu na rok 2014, tak jsem rád, že dnes je situace odlišná. Samozřejmě to tehdy byl vypjatý moment, po kterém se mohla kariéra zásadně změnit. Sám za sebe jsem velice rád, že jsem z této situace dokázal vyjít silnější.
Máte svůj osud ve vlastních rukou, pokud nenastanou žádné technické problémy. Napadlo vás někdy, že byste se mohl do takového bodu dostat? Někdy má pilot jen jednu šanci bojovat o titul.NR: Když jsem loni v Austinu přišel o šampionát, hodně jsem nad tou situací přemýšlel. A pak jsem dokázal vyhrát sedm závodů po sobě. Ale nechápejte mě špatně: nechci, aby se to opakovalo, to je jasné. Ano, věřím, že jsem přesně tam, kde se právě nacházím, protože všechny zmíněné siutace mě posílily. Osobně si myslím, že kdyby bylo všechno jasné jako sluneční svit, asi bych se nenacházel v pozici, v jaké mě můžete dnes vidět.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.