Nováčkovská sezóna má své aspekty. Někdo jí prolétne způsobem, že se rázem vyšvihne do podvědomí fanoušků, jiný se trápí a udělá z ní zároveň svou poslední. Jolyon Palmer výsledkově moc důvodů k radosti nemá, ale nadále zůstává členem party Grand Prix.
Má před sebou poslední závod ročníku 2016 a jistotu, že ho uvidíme i napřesrok. Proto může mluvit poněkud uvolněneji, než tomu bylo ještě třeba před měsícem. Další z plejády potomků, jejichž otce jsme v F1 viděli, ale třeba na rozdíl od Verstappena zatím není lepší.
Jak bys popsal před posledním závodem svou motivaci?Jolyon Palmer: Je to hezký pocit, mám už vyhlídky na sezónu 2017 ve spojení s Renault Sport Formula One Team. Jsem plně odhodlán uzavřít tento rok dobrým výsledkem, pak přes zimu tvrdě pracovat a příští rok být silnější než kdykoli předtím.
Co si myslíš o okruhu Jas Marina?JP: Znám ho velice dobře, jezdil jsem tu hodně s vozem GP2, absolvoval jsem tu vůbec první test F1 s Force India a bohužel jenom pár kol v prvním volném tréninku na Lotusu - to bylo loni. Je to pěkná trať a příjemné místo k zakončení sezóny. Má také své kouzlo vzhledem k tomu, že závod budeme končit v noci, má opravdu specifickou atmosféru.
Jak těžké byly podmínky v Brazílii?JP: Nesmírně těžké! Začal jsem na šestnácté pozici a byl ponořen do vodní tříště vozů přede mnou, po zastávce v boxech jsme se ocitli docela vzadu, takže jsem odtud vyrazil při restartu. Viditelnost byla opravdu mizerná, vůbec nic jsem neviděl. Když jsem jel do kopce do prostoru startu a cíle, byla tam tolik stojaté vody, takže to byl vlastně soustavný aquaplaning. Viděli jsme dost nehod, bylo opravdu skutečnou výzvou udržet vůz na trati. Byla opravdu škoda, že jsem kolidoval s vozem Daniila Kvjata, ale vůbec jsem ho nezaregistroval, až už bylo příliš pozdě.
Jak se chystáš na rok 2017?JP: Jsem opravdu rád, že budu pokračovat v Renaultu, vždyť už to bude třetí rok mého pobytu v Enstone. Letos jsem se toho hodně naučil a myslím, že druhá polovina sezóny už byla hodně dobrá. Každá spolupráce s týmem těší, když se úspěšně posouvá směrem do budoucna.
Jak jsi letos vycházel s Kevinem Magnussenem?JP: Kevin je opravdu dobrý parťák, výborný závodník a bylo zábavné s ním spolupracovat. Myslím, že nán to v letošním roce dobře klapalo, i když vím, že jsme se museli maximálně snažit, abychom z našich vozů dostli co nejvíc. Myslím, že odchodem k Haasu si pomohl a už se těším, až si to příští rok spolu rozdáme na závodní dráze.
Co očekáváš od svého nového závodního kolegy?JP: Samozřejmě jsem velmi rád, že k nám Nico nastoupí. Ještě jsem neměl příležitost ho lépe poznat, takže jsem rád, až se to stane. Všechno, co jsem o něm slyšel, bylo pozitivní, věřím týmu, že vybral pro příští rok dobrého pilota. Je hodnocen opravdu hodně vysoko a je zvyklý na tvrdou práci, takže myslím, že budeme mít skvělou týmovou sestavu.
Byl jsi součástí týmu Lotus v roce 2015, jaký byl podle tebe největší rozdíl před letošní sezónou?JP: Dojem, že jde o větší tým, byl hmatatelný, takže i já jsem cítil, že jsem součástí rozsáhlejšího subjektu. Výše zdrojů a investic byla opravdu pozoruhodná. Renault se vrátil proto, aby se opět vyšvihl do popředí. Lze cítit napětí v továrně i na trati - zvláště v době, kdy jsme ohledně výsledků prožívali těžké období - kdy každý usiluje o to, abychom z našich možností vytěžili co nejvíc a postavili základy pro naši budoucí existenci.
Máš už nějaké plány po skončení sezóny?JP: Až to v Abú Zabí zabalíme, bude následovat několik rušných víkendů, pak Vánoce doma a Nový rok v Thajsku. Do toho spadá spousta přípravných plánů, ale musím říci, že po jedenadvaceti Grand Prix se opravdu těším na přestávku.
Můžeš nám říci něco o autě pro příští sezónu?JP: Viděl jsem model v aerodynamickém tunelu a vypadá úžasně! Opravdu skvěle vyhlížející vůz. Vyzkoušel jsem si ho na simulátoru a je opravdu rychlý. Samozřejmě, že nová pravidla jsou stejná pro všechny a nebudeme vědět, jak si stojíme ve srovnání s našimi soupeři, dokud se s nimi neutkáme v testech v Barceloně, ale rychlost je určitě vyšší, auto se náročněji ovládá a myslím, že až vyjedeme příští rok k závodům, bude to skvělá podívaná.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.