Nováčkovská sezóna má své aspekty. Někdo jí prolétne způsobem, že se rázem vyšvihne do podvědomí fanoušků, jiný se trápí a udělá z ní zároveň svou poslední. Jolyon Palmer výsledkově moc důvodů k radosti nemá, ale nadále zůstává členem party Grand Prix.
Má před sebou poslední závod ročníku 2016 a jistotu, že ho uvidíme i napřesrok. Proto může mluvit poněkud uvolněneji, než tomu bylo ještě třeba před měsícem. Další z plejády potomků, jejichž otce jsme v F1 viděli, ale třeba na rozdíl od Verstappena zatím není lepší.
Jak bys popsal před posledním závodem svou motivaci?Jolyon Palmer: Je to hezký pocit, mám už vyhlídky na sezónu 2017 ve spojení s Renault Sport Formula One Team. Jsem plně odhodlán uzavřít tento rok dobrým výsledkem, pak přes zimu tvrdě pracovat a příští rok být silnější než kdykoli předtím.
Co si myslíš o okruhu Jas Marina?JP: Znám ho velice dobře, jezdil jsem tu hodně s vozem GP2, absolvoval jsem tu vůbec první test F1 s Force India a bohužel jenom pár kol v prvním volném tréninku na Lotusu - to bylo loni. Je to pěkná trať a příjemné místo k zakončení sezóny. Má také své kouzlo vzhledem k tomu, že závod budeme končit v noci, má opravdu specifickou atmosféru.
Jak těžké byly podmínky v Brazílii?JP: Nesmírně těžké! Začal jsem na šestnácté pozici a byl ponořen do vodní tříště vozů přede mnou, po zastávce v boxech jsme se ocitli docela vzadu, takže jsem odtud vyrazil při restartu. Viditelnost byla opravdu mizerná, vůbec nic jsem neviděl. Když jsem jel do kopce do prostoru startu a cíle, byla tam tolik stojaté vody, takže to byl vlastně soustavný aquaplaning. Viděli jsme dost nehod, bylo opravdu skutečnou výzvou udržet vůz na trati. Byla opravdu škoda, že jsem kolidoval s vozem Daniila Kvjata, ale vůbec jsem ho nezaregistroval, až už bylo příliš pozdě.
Jak se chystáš na rok 2017?JP: Jsem opravdu rád, že budu pokračovat v Renaultu, vždyť už to bude třetí rok mého pobytu v Enstone. Letos jsem se toho hodně naučil a myslím, že druhá polovina sezóny už byla hodně dobrá. Každá spolupráce s týmem těší, když se úspěšně posouvá směrem do budoucna.
Jak jsi letos vycházel s Kevinem Magnussenem?JP: Kevin je opravdu dobrý parťák, výborný závodník a bylo zábavné s ním spolupracovat. Myslím, že nán to v letošním roce dobře klapalo, i když vím, že jsme se museli maximálně snažit, abychom z našich vozů dostli co nejvíc. Myslím, že odchodem k Haasu si pomohl a už se těším, až si to příští rok spolu rozdáme na závodní dráze.
Co očekáváš od svého nového závodního kolegy?JP: Samozřejmě jsem velmi rád, že k nám Nico nastoupí. Ještě jsem neměl příležitost ho lépe poznat, takže jsem rád, až se to stane. Všechno, co jsem o něm slyšel, bylo pozitivní, věřím týmu, že vybral pro příští rok dobrého pilota. Je hodnocen opravdu hodně vysoko a je zvyklý na tvrdou práci, takže myslím, že budeme mít skvělou týmovou sestavu.
Byl jsi součástí týmu Lotus v roce 2015, jaký byl podle tebe největší rozdíl před letošní sezónou?JP: Dojem, že jde o větší tým, byl hmatatelný, takže i já jsem cítil, že jsem součástí rozsáhlejšího subjektu. Výše zdrojů a investic byla opravdu pozoruhodná. Renault se vrátil proto, aby se opět vyšvihl do popředí. Lze cítit napětí v továrně i na trati - zvláště v době, kdy jsme ohledně výsledků prožívali těžké období - kdy každý usiluje o to, abychom z našich možností vytěžili co nejvíc a postavili základy pro naši budoucí existenci.
Máš už nějaké plány po skončení sezóny?JP: Až to v Abú Zabí zabalíme, bude následovat několik rušných víkendů, pak Vánoce doma a Nový rok v Thajsku. Do toho spadá spousta přípravných plánů, ale musím říci, že po jedenadvaceti Grand Prix se opravdu těším na přestávku.
Můžeš nám říci něco o autě pro příští sezónu?JP: Viděl jsem model v aerodynamickém tunelu a vypadá úžasně! Opravdu skvěle vyhlížející vůz. Vyzkoušel jsem si ho na simulátoru a je opravdu rychlý. Samozřejmě, že nová pravidla jsou stejná pro všechny a nebudeme vědět, jak si stojíme ve srovnání s našimi soupeři, dokud se s nimi neutkáme v testech v Barceloně, ale rychlost je určitě vyšší, auto se náročněji ovládá a myslím, že až vyjedeme příští rok k závodům, bude to skvělá podívaná.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.