Možná v něm ještě přetrvává hořkost po nevydařeném víkendu na Hungaroringu, ale Jenson Button je natolik ostřílený kozák, aby dlouho netruchlil. Naopak, před návratem F1 do Německa má bojovnou náladu, což dokazuje i v následujícím rozhovoru
Jak se cítíte před tímto víkendem s přihlédnutím k faktu, že v Maďarsku jste nejel jeden z vašich nejlepších závodů?
Jenson Button: Už se nemůžu dočkat, až si zase sednu do auta a vymažu Maďarsko z mysli. Ve skutečnosti to tam bylo špatné jen v neděli, vždyť jsem se kvalifikoval na osmém místě. Během závodu se ale pokazilo snad vše, co šlo. Byli jsme dostatečně rychlí, nakonec jsme přivezli díky Alonsovi sedmé místo, ale opačnou stranou mince byl fakt, že i na této pozici byl Fernando předjet o celé kolo. Takže se snažíme hledět kupředu pozitivně a věříme, že nás v Německu čeká dobrý víkend.
Maďarsko obecně je pro nás dobrý okruh, ale celkové vzato si nemyslím, že by pro nás v současné době byl nějaký výrazný rozdil mezi okruhy, které nám sedí nebo jsou pro nás spíše horší. Naše silná stránka spočívá v brzdách, takže Hockenheimring by nám měl vyhovovat. Zatáčky 2, 4 a 6 jsou na brzdy opravdu hodně náročné. Takže se na tento víkend opravdu těším. Na této trati se bavím a jsem rád, že jsme se sem vrátili.
V Maďarsku - aspoň co se kvalifikace týče - byl McLaren čtvrtým nejlepším týmem. Můžete to v Německu zopakovat?
JB: Doufám, že ano. Bylo hodně příjemné vidět oba naše vozy v Q3. Mohl jsem se umístit dokonce ještě o něco lépe - až na šestém místě - ale i tak to byl obrovský úspěch. Když se na ten výsledek podívate, je jasné, že ještě máme šanci ho vylepšit. Tak uvidíme, jestli se nám ten malý krůček o tomto víkendu povede.
Jsme v polovině sezóny, co byste označil za váš nejlepší moment? A jak byste jej ohodnotil na stupnici od jedné do deseti?
JB: Bylo to úžasné!
Opravdu?
JB: Proč ne? Jasně! Tím nejlepším momentem je celý tým sám o sobě. Dal bych mu jasnou desítku. V každém závodě dostáváme nové komponenty, ať se to týká pohonné jednotky, mechanické nebo aerodynamické oblasti. Je skvělé vidět, jak dlouhou cestu už jsme urazili. Vezměme si jako příklad tento víkend: budu mít přední křídlo, které už na Alonsově voze bylo několik závodů, teď ho budeme mít na obou, což je skvělé.
Ale stále nám dlužíte váš osobní nejlepší moment...
JB: Ach ano. Určitě Rakousko, kde jsem se kvalifikoval na pátém místě a začátek závodu jsem jel na druhém místě.
Jaký je váš názor na dvojité žluté vlajky v Maďarsku? Pro někoho to vypadá jako ožehavé téma...
JB: No, žlutých a modrých vlajek je hodně, ale dvojité by samozřejmě měly být posuzovány odděleně. Protože je pochopitelné, že když jedete pod dvojitými žlutými vlajkami, je jasné, že pro vás kolo skončilo - nebo by mělo skončit! Zvláště v kvalifikaci.
Po německé Grand Prix nastane takzvaná okurková sezóna. Takže, co bude s vaší budoucností v F1?
JB: Jsem z ní opravdu nadšený!
Takže můžeme čekat, že vás někde uvidíme i v roce 2017?
JB: Někde určitě. Zda to bude v F1 nebo někde jinde, to ještě nevím. Ale nemusíte se bát, už jsem velký kluk.
A kdy to budete vědět?
JB: V září? Možná!
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.