Možná v něm ještě přetrvává hořkost po nevydařeném víkendu na Hungaroringu, ale Jenson Button je natolik ostřílený kozák, aby dlouho netruchlil. Naopak, před návratem F1 do Německa má bojovnou náladu, což dokazuje i v následujícím rozhovoru
Jak se cítíte před tímto víkendem s přihlédnutím k faktu, že v Maďarsku jste nejel jeden z vašich nejlepších závodů?
Jenson Button: Už se nemůžu dočkat, až si zase sednu do auta a vymažu Maďarsko z mysli. Ve skutečnosti to tam bylo špatné jen v neděli, vždyť jsem se kvalifikoval na osmém místě. Během závodu se ale pokazilo snad vše, co šlo. Byli jsme dostatečně rychlí, nakonec jsme přivezli díky Alonsovi sedmé místo, ale opačnou stranou mince byl fakt, že i na této pozici byl Fernando předjet o celé kolo. Takže se snažíme hledět kupředu pozitivně a věříme, že nás v Německu čeká dobrý víkend.
Maďarsko obecně je pro nás dobrý okruh, ale celkové vzato si nemyslím, že by pro nás v současné době byl nějaký výrazný rozdil mezi okruhy, které nám sedí nebo jsou pro nás spíše horší. Naše silná stránka spočívá v brzdách, takže Hockenheimring by nám měl vyhovovat. Zatáčky 2, 4 a 6 jsou na brzdy opravdu hodně náročné. Takže se na tento víkend opravdu těším. Na této trati se bavím a jsem rád, že jsme se sem vrátili.
V Maďarsku - aspoň co se kvalifikace týče - byl McLaren čtvrtým nejlepším týmem. Můžete to v Německu zopakovat?
JB: Doufám, že ano. Bylo hodně příjemné vidět oba naše vozy v Q3. Mohl jsem se umístit dokonce ještě o něco lépe - až na šestém místě - ale i tak to byl obrovský úspěch. Když se na ten výsledek podívate, je jasné, že ještě máme šanci ho vylepšit. Tak uvidíme, jestli se nám ten malý krůček o tomto víkendu povede.
Jsme v polovině sezóny, co byste označil za váš nejlepší moment? A jak byste jej ohodnotil na stupnici od jedné do deseti?
JB: Bylo to úžasné!
Opravdu?
JB: Proč ne? Jasně! Tím nejlepším momentem je celý tým sám o sobě. Dal bych mu jasnou desítku. V každém závodě dostáváme nové komponenty, ať se to týká pohonné jednotky, mechanické nebo aerodynamické oblasti. Je skvělé vidět, jak dlouhou cestu už jsme urazili. Vezměme si jako příklad tento víkend: budu mít přední křídlo, které už na Alonsově voze bylo několik závodů, teď ho budeme mít na obou, což je skvělé.
Ale stále nám dlužíte váš osobní nejlepší moment...
JB: Ach ano. Určitě Rakousko, kde jsem se kvalifikoval na pátém místě a začátek závodu jsem jel na druhém místě.
Jaký je váš názor na dvojité žluté vlajky v Maďarsku? Pro někoho to vypadá jako ožehavé téma...
JB: No, žlutých a modrých vlajek je hodně, ale dvojité by samozřejmě měly být posuzovány odděleně. Protože je pochopitelné, že když jedete pod dvojitými žlutými vlajkami, je jasné, že pro vás kolo skončilo - nebo by mělo skončit! Zvláště v kvalifikaci.
Po německé Grand Prix nastane takzvaná okurková sezóna. Takže, co bude s vaší budoucností v F1?
JB: Jsem z ní opravdu nadšený!
Takže můžeme čekat, že vás někde uvidíme i v roce 2017?
JB: Někde určitě. Zda to bude v F1 nebo někde jinde, to ještě nevím. Ale nemusíte se bát, už jsem velký kluk.
A kdy to budete vědět?
JB: V září? Možná!
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.