Možná v něm ještě přetrvává hořkost po nevydařeném víkendu na Hungaroringu, ale Jenson Button je natolik ostřílený kozák, aby dlouho netruchlil. Naopak, před návratem F1 do Německa má bojovnou náladu, což dokazuje i v následujícím rozhovoru
Jak se cítíte před tímto víkendem s přihlédnutím k faktu, že v Maďarsku jste nejel jeden z vašich nejlepších závodů?
Jenson Button: Už se nemůžu dočkat, až si zase sednu do auta a vymažu Maďarsko z mysli. Ve skutečnosti to tam bylo špatné jen v neděli, vždyť jsem se kvalifikoval na osmém místě. Během závodu se ale pokazilo snad vše, co šlo. Byli jsme dostatečně rychlí, nakonec jsme přivezli díky Alonsovi sedmé místo, ale opačnou stranou mince byl fakt, že i na této pozici byl Fernando předjet o celé kolo. Takže se snažíme hledět kupředu pozitivně a věříme, že nás v Německu čeká dobrý víkend.
Maďarsko obecně je pro nás dobrý okruh, ale celkové vzato si nemyslím, že by pro nás v současné době byl nějaký výrazný rozdil mezi okruhy, které nám sedí nebo jsou pro nás spíše horší. Naše silná stránka spočívá v brzdách, takže Hockenheimring by nám měl vyhovovat. Zatáčky 2, 4 a 6 jsou na brzdy opravdu hodně náročné. Takže se na tento víkend opravdu těším. Na této trati se bavím a jsem rád, že jsme se sem vrátili.
V Maďarsku - aspoň co se kvalifikace týče - byl McLaren čtvrtým nejlepším týmem. Můžete to v Německu zopakovat?
JB: Doufám, že ano. Bylo hodně příjemné vidět oba naše vozy v Q3. Mohl jsem se umístit dokonce ještě o něco lépe - až na šestém místě - ale i tak to byl obrovský úspěch. Když se na ten výsledek podívate, je jasné, že ještě máme šanci ho vylepšit. Tak uvidíme, jestli se nám ten malý krůček o tomto víkendu povede.
Jsme v polovině sezóny, co byste označil za váš nejlepší moment? A jak byste jej ohodnotil na stupnici od jedné do deseti?
JB: Bylo to úžasné!
Opravdu?
JB: Proč ne? Jasně! Tím nejlepším momentem je celý tým sám o sobě. Dal bych mu jasnou desítku. V každém závodě dostáváme nové komponenty, ať se to týká pohonné jednotky, mechanické nebo aerodynamické oblasti. Je skvělé vidět, jak dlouhou cestu už jsme urazili. Vezměme si jako příklad tento víkend: budu mít přední křídlo, které už na Alonsově voze bylo několik závodů, teď ho budeme mít na obou, což je skvělé.
Ale stále nám dlužíte váš osobní nejlepší moment...
JB: Ach ano. Určitě Rakousko, kde jsem se kvalifikoval na pátém místě a začátek závodu jsem jel na druhém místě.
Jaký je váš názor na dvojité žluté vlajky v Maďarsku? Pro někoho to vypadá jako ožehavé téma...
JB: No, žlutých a modrých vlajek je hodně, ale dvojité by samozřejmě měly být posuzovány odděleně. Protože je pochopitelné, že když jedete pod dvojitými žlutými vlajkami, je jasné, že pro vás kolo skončilo - nebo by mělo skončit! Zvláště v kvalifikaci.
Po německé Grand Prix nastane takzvaná okurková sezóna. Takže, co bude s vaší budoucností v F1?
JB: Jsem z ní opravdu nadšený!
Takže můžeme čekat, že vás někde uvidíme i v roce 2017?
JB: Někde určitě. Zda to bude v F1 nebo někde jinde, to ještě nevím. Ale nemusíte se bát, už jsem velký kluk.
A kdy to budete vědět?
JB: V září? Možná!
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.