Technický šéf Renaultu Bob Bell se dívá s nadějí ke čtvrtému podniku letošního šampionátu F1 v ruském Soči. Zároveň si je vědom nedostatků, které francouzskou automobilku provázejí, neváhá o takových problémech hovořit a hledat pro tým východisko.
Jakou výzvu pro vás představuje autodrom v Soči?Bob Bell: Co se týče techniky, je to opravdu zajímavý okruh. V podstatě se jedná o městský okruh, který však nevyžaduje maximální přítlak. Je to několik zatáček téměř pravoúhlých, takže okruh je značně náročný na brzdy a je tendence volit tvrdší pneumatiky, které prověří především úsek zatáček 3 a 4.
Dá se proto předpokládat, že to bude závod s jedinou zastávkou v boxech. Jeho charakter a povaha trati přináší poměrně vysokou spotřebu paliva, rovněž je tu vyšší předpoklad výjezdu safety caru, takže je nutné mít v záloze hned několik strategických variant.
Kombinace rychlých a pomalých zatáček dělá ze Soči relativně jednoduchou záležitost, jenže tu jsou problémy s optimálním zahřátím pneumatik, rovněž tu lze čekat technické potíže a pak jak už jsem řekl, je tu možnost výjezdu safety caru. Pokud vezmu v úvahu možnosti našeho vozu, nebude to pro nás nijak zvlášť obtížný okruh, takže bychom mohli konečně dosáhnout dobrého výsledku.
Poslední závod se vám příliš nepovedl, co se vlastně staloBB: V prvním tréninku v Šanghaji jsme byli svědky selhání zadního závěswu u Kevinova vozu. Věděli jsme, o jaký problém se jedná a proto bylo v našich silách připravit vůz pro další části tréninku, o což se postarali naši inženýři přímo v Šanghaji. Samozřejmě by se to nemělo stávat, ale známe důvody tohoto selhání, takže doufáme, že už se nebude opakovat.
Jaký dopad měla tato skutečnost na závodní víkend?BB: Magnussenova absence v FP1 se pochopitelně promítla do druhého tréninku a měla své důsledky, zvláště když třetí trénink příštího dne se jel na mokré trati. Došlo tak k relativnímu nedostatku dat ze suché trati, nemohli jsme jako obvykle vyzkoušet různá řešení s oběma vozy, abychom si zajistili co nejlepší umístění.
Kevin tak nemohl podat svůj obvyklý výkon a neměl možnost si důkladně vyzkoušet podmínky suché trati - nasbírali jsme jen 50 % obvyklých informací ohledně nastavení vozu a z toho pak plynuly i důsledky pro samotný závod, kde nás postihl značný nedostatek odpovídajícího výkonu.
Šanghaj je docela zvláštní trať. Je to důvod, proč jste v závodě příliš nezazářili?BB: Měli jsme stejný problém jako některé jiné týmy. Podmínky na okruhu se mezi pátkem a nedělí rovněž podstatně změnily, takže některé informace nasbírané v pátek jsme zkusili uplatnit v neděli, ovšem ukázalo se to jako chybné řešení. Trať prošla během víkendu změnami v oblasti povětrnostních podmínek, my jsme zvolili špatný přístup s ohledem na rovnováhu vozu a také jsme za to trpěli.
Jaká vylepšení typu RS16 můžeme čekat?BB: S ohledem na loňský rok je evidentní pokrok v oblasti pohonné jednotky, a rozhodně není poslední. Další inovace pohonné jednotky bude dalším krokem, zatímco v oblasti šasi jde o mnohem konzistenčnější evoluci.
S vozem nemáme žádné specifické problémy, takže se jedná o zlepšení přítlaku a sezení na trati, protože jde o oblasti, ve kterých na naše soupeře ztrácíme. To je pouze důsledek našeho pozdního vývoje vozu. Aerodynamika a mechanický přítlak - to jsou oblasti, kde chceme dosáhnout největšího pokroku.
Kde bude ležet předěl mezi vývojem vozu pro letošní rok a pro následující?BB: Pravidla pro příští rok představují významné změny, takže práce na letošním voze není až tak relevantní, jak by tomu bylo, kdyby pravidla zůstala neměnná. Pro RS 16 existuje stále rozumný vývojový program a očekáváme určitý počet zlepšení v první polovině sezóny, jak už bylo naznačený v oblasti aerodynamiky a šasi. Předpisy pro rok 2017 bude z hlediska změn významný, musíme zachytit nástup našich soupeřů a příští rok nám nabízí dobrou možnost, jak toho dosáhnout.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.