Když místo kroku vpřed musíte zdolat stejnou vzdálenost opačným směrem, nejenže vás to nepotěší, ale může to ohrozit i slibně rozjetou kariéru. Něco podobného zažil šestadvacetiletý Australan v roce 2015. A neváhá o této nemilé skutečnosti mluvit.
Rodák z Perthu moc dobře ví, že nemá za sebou nejlepší rok. Od ústupu z piedestalu ve startovním poli F1 a marné touze po vítězství přes neúspěšný souboj s týmovým kolegou Kvjatem (byť prohrál o pouhé tři body) až po nemilé zjištění, že jeho místo v Red Bullu je ohroženo ze strany talentovaných mladíků Verstappena a Sainze jr. Zdá se, že to vše je pryč a Ricciardo s nadějemi vyhlíží do roku 2016...
Danieli, máte nějaké pozitivní zprávy ohledně Red Bullu?
Ricciardo: Ha, ale samozřejmě! Absolvovali jsme mnohem více kol než za poslední dva roky zimních testů (smích). Jsme teď v mnohem lepší pozici než před 12 měsíci. A pokud se nám tuto dobrou pozici podaří obhájit, pak můžeme sezónu zakončit na vynikajícím místě. O tom jsem upřímně přesvědčen. Vývoj bude letos opravdu dobrý a proto máme před sebou hodně slibného.
Loňský motor byl poněkud slabší a měli jste také problémy se spolehlivostí. Je to všechno už jen historie?
DR: Mám-li být naprosto upřímný, tak jsme od předchozí sezóny nějaký pokrok udělali, ale není nijak velký. Už je načase, aby sezóna začala a myslím, že ten největší posun lze očekávat na začátku evropské části Grand Prix. Rozpory nebo něco podobného s našimi partnery už jsou minulostí - všechno tedy naznačuje, že nás čeká dobrá sezóna. Z mé strany cítím to samé a podle všeho to bude výborný rok, zvláště s výhledem na předpokládané zlepšení.
V posledních letech měl Red Bull často vynikající šasi - platí i v případě vozu pro rok 2016? Bude výkonnostně stačit na Ferrari a Mercedes?
DR: Ano, naše auto je super. A vypadá skutečně agresivně...
... ale agresivní vzhled mu na výkonu nepřidá. Co se týče koňských sil je pořád rozhodující motor, nebo ne?
DR: Osobně mám pocit, že to v letošní sezóně tak důležité nebude. Už loňský rok něco podobného naznačil. Co se týče počtu koňských sil jsme na tom nebyli nijak extra a přesto jsme dokázali zajet několik pozoruhodných závodů. Kdyby v Austinu nadále pršelo, pravděpodobně bych tam vyhrál, v Budapešti a Singapuru jsme byli na stupních vítězů. Takže to nebyla vždy jen otázka motoru. Co do výkonu bychom na tom letos měli být lépe a závody na Monze nebo ve Spa by už pro nás neměly být takovou nevýhodou.
Jaký je tedy největší rozdíl mezi Red Bullem 2015 a tím letošním?
DR: Vůz sám o sobě je z obecného hlediska dost podobný. Máme samozřejmě nové přední křídlo a nějaké další drobnosti - ovšem v případě pohonné jednotky se jedná o značné změny. Jak jsem uvedl, po pěti nebo šesti závodech uděláme velký krok kupředu.
Rok 2016 bude pro vás nepochybně klíčový, protože mladíci od Toro Rosso zcela určitě zaklepají na dveře Red Bullu. Sám Franz Tost uvedl, že je zcela přirozené, že nejlepší mladík z jeho týmu postoupí do kokpitu Red Bullu. Znamená to, že vás nebo Daniila může někdo nahradit?
DR: Nemá cenu zastírat, že každý rok je někdo "na odstřel". Pojedu za Red Bull třetí sezónu, Daniil druhou - a junioři z Toro Rosso se samozřejmě tlačí nahoru. Nezapomeňte, že já i Kvjat jsme do Red Bullu došli stejnou cestou, takže o tom konceptu víme své - ale to platí i pro kterýkoli jiný tým, všude se prosadí někdo nový. Tím jsem si jistý.
Takže čekáte, že jeden z pilotů Toro Rosso nahradí někoho z dvojice u Red Bullu?
DR: To vše závisí na tom, jak dopadne sezóna. Pamatujte si, vždy jste tak dobrý, jaký je váš poslední výsledek. Pokud Daniil a já - stejně tak Max a Carlos - budeme na stejné úrovni, tak se nějaké obtížné rozhodnutí redukuje. Ale kdybych byl výrazně lepší než Daniil a Max dominoval nad Carlosem - což je jenom příklad - tak to přímo vyzývá ke změně.
Jak moc vám pomáhá, že už jste vyhrál nějakou Grand Prix?
DR: Pomáhá to. Získal jsem díky tomu důvěru a to hodně znamená, jak ze strany týmu, tak i mých soupeřů. Moje pozice v tomto sportu je mnohem více konsolidovanější. Ale jak už jsem řekl: když máte špatný rok, váš kredit hodně klesne.
Pro Red Bull to bude zásadní rok. Helmut Marko jasně prohlásil, že chce vidět váš tým na třetím místě v Poháru konstruktérů. Je to možné?
DR: Myslím, že ano. Jdeme po správné cestě a já se domnívám, že jsme tomu cíli docela blízko. Můj odhad je takový, že v průběhu sezóny budeme pořád lepší, takže bronzový stupínek je určitě reálným cílem.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.