Technický ředitel Lotusu: Piloti motor Mercedesu milují, pro Barcelonu chystáme vylepšení

Pirelli
Pirelli, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 10. února 2015 06:40
Sdílej:

Technický ředitel Lotusu Nick Chester po prvních testech v Jerezu promlouvá o pokrocích nového vozu E23 a spolupráci s Mercedesem. Pro Barcelonu chystají několik aerodynamických vylepšení, v továrně již dokončili třetí šasi E23.

Jak bys zhodnotil čas strávený v Jerezu?Nick Chester:  Celkově velmi dobře. Přišli jsme očividně o první den a museli jsme se hodně snažit, abychom vyjeli druhý den, což vlastně bylo dříve, než jsme očekávali. Auto hned fungovalo dobře a bylo velmi spolehlivé. Spolupráce s Mercedesem je brilantní - jde o velmi snadný vztah. Výkonnost se také hezky zvyšuje. Šlo pro nás o velmi dobrý test.

Čeho jste dosáhli?NCh: Cílem bylo ujet nějakou vzdálenost a odstranit některé velké problémy, na které bychom mohli narazit, abychom do Barcelony přijeli s vědomím, že máme spolehlivé auto. To a ještě více jsme rozhodně dosáhli. Dokázali jsme zapracovat trochu na nastavení a začali jsme autu rozumět.

Jaké prvotní nedostatky jste odhalili?NCh: Z pohledu spolehlivosti jsme vlastně moc netrpěli. Několik problémů s kabeláží, s novým softwarem a jeden drobný problém s detailem v konstrukci, takže to bylo hodně snadné. Obecně auto fungovalo velmi dobře.

Jak se s vozem E23 pracuje závodnímu týmu?NCh: Přijde jim ohromně snadnější. Cílem bylo mít auto, s nímž se jednodušeji pracuje než minulý rok, a to se podařilo. Je to zatím jako noc a den.

Romain Grosjean si v Jerezu chování vozu i motor Mercedes pochvaloval (foto: Lotus F1 Team)

Oba piloti auto testovali, jaká je jejich zpětná vazba?NCh: Byli velmi pozitivní. Oběma auto připadalo při jízdě mnohem konzistentnější, milovali pohonnou jednotku, která byla velmi flexibilní, a celý balík byl pro ně ovladatelnější a snadněji ho dostávali na limit.

Co je cílem pro příští dva testy v Barceloně?NCh: Zaměříme se mnohem více na nastavení, porozumění vozu a na to, abychom z něj dostali to nejlepší. Také na něm budeme mít nové aerodynamické díly s tím, jak budeme směřovat k balíku pro Melbourne. Dokončíme normální programy dlouhé vzdálenosti, všechny závodní procedury a plně se připravíme na Austrálii.

V Jerezu bylo celkem chladno, v Barceloně to může být stejné. Jak těžké to je testovat v podstatně chladnějším prostředí, než bude zřejmě v Austrálii?NCh: Může to být těžké, ale mnoho týmů sbírá hodně dat a mohou přijít na to, jak si na tom stojí ve srovnání s vyššími teplotami. Z toho, co jsme zatím viděli, bychom měli být celkem v pohodě.

Podle Pastora Maldonada je vůz E23 obrovským krokem vpřed, v Barceloněse dočká prvních aerodynamických vylepšení (foto: Lotus F1 Team)

Jaký je tento týden program v Enstone?NCh: Na voze provedeme některé kontroly a podíváme se na oblasti, které chceme zlepšit, pak ho postavíme ve specifikaci pro Barcelonu. Už během prvního ze dvou testů v Barceloně by se měl dočkat několika vylepšení.

V Jerezu jste měli šasi E23-02 s tím, že to první už bylo vyzkoušeno. Kdy uvidíme šasi E23-03?NCh: Šasi 03 je už postaveno a homologováno, což je skvělé. Mohli bychom jej přivézt ke druhému testu v Barceloně.

Témata:
Stalo se