Felipe Massa nepomáhal Robovi Smedleymu v přestupu z Ferrari k Williamsu, spíše to bylo naopak. V upřímném rozhovoru pro F1 Racing se dotýká také aféry kolem zinscenované havárie, která pomohla v Singapuru 2008 k vítězství Fernandovi Alonsovi - je zklamaný, že FIA s tímto podvodem nikdy nic neudělala - a také popisuje rozdíl v práci pro Ferrari a Williams.
Pomáhal jsi Robovi Smedleymu v přestupu k Williamsu s tebou?FM: Myslím, že ne. Rob začal jednat s Williamsem přede mnou - a celou dobu, kdy jsem s ním mluvil, o týmu hovořil velmi pozitivně. Řekl několik velmi dobrých věcí, které pomohly způsobu mého myšlení.
Myslím, že jsme oba chtěli změnu. Já jsem měl přestup k jinému týmu ve své mysli, ale inteligentním způsobem - jít tam, kde bych mohl být úspěšný, kde bych mohl mít pořádnou práci. A myslím, že Rob to viděl stejně.
Už se zbavil zlozvyku říkat "určitě?"Felipe Massa: Ehm, ne. Pořád říkám "určitě," neustále. Když si někdy na něco zvyknete, je to těžké změnit, takže jsem se určitě nezměnil (smích).
Máš na kontě už více než 200 velkých cen a stále jezdíš dobře. Můžeš překonat rekordní počet startů [Rubense Barrichella - 322]?FM: Určitě ne.
Felipeho Massu zklamalo, že FIA nikdy neřešila fingované vítězství Fernanda Alonsav Singapuru 2008 (foto: Lotus F1 Team)
Měl jsi nutkání zvednout v kokpitu dva prsty, když jsi nedávno předjel Alonsa?FM: (smích). Předjet Alonsa je vždy příjemné, protože je tak silným, soutěživým pilotem, určitě! A nejen ho - předjíždět lidi, jako je Hamilton a Vettel, to je obzvlášť velké potěšení. Ale ano, měl jsem velkou radost.
Jaké pocity jsi měl vůči Nelsonovi Piquetovi mladšímu poté, co ses dozvěděl okolnosti o 'Crashgate?'FM: Byl jsem tak zklamaný! Šlo o tu nejdůležitější věc, která mě připravila o titul. Protože nešlo o normální závod - byl to falešný závod. A já jsem zklamaný kvůli tomu, že naše federace [FIA] s tím nikdy nic neudělala.
Stále sníš o tom, že se staneš mistrem světa?FM: Ano, je to součástí mého snu, součásti toho, čeho jsem ve svém životě chtěl vždycky dosáhnout. Samozřejmě, že o tom nesním neustále, protože pak bych nespal. Byl jsem velmi blízko, abych ho dosáhl. Určitě to je stále součásti mého snění.
U Williamsu je méně politiky než u Ferrari, piloti se podle Massy mohou soustředitpouze na závodění (foto: Scuderia Ferrari)
Jaký je největší rozdíl mezi prací u Williamsu a prací u Ferrari?FM: Největším rozdílem je, že u Williamsu to je méně politické. Jste pod mnohem menším tlakem, takže můžete pracovat pouze na závodění. Ale být u Ferrari je snem každého. Svůj čas u Ferrari jsem si užil, teď se ale nemusím tolik věnovat politice.
Kdybys dostal šanci svézt se s kterýmkoliv vozem Williamsu - který by sis vybral a proč?FM: To je těžká otázka, protože Williams má tolik neuvěřitelných aut! Byl by skvělé se svézt se slavnou 'Červenou pětkou ' [FW14 Nigela Mansella]. To byl báječný vůz! Měl bych ale radost svézt se s jedním s vozů Nelsona Piqueta. Ayrtonovo auto... pro Brazílie tolik znamená, žel v negativním smyslu a nemyslím si, že by z toho měl potěšení ani tým, takže bych ho nechal tak.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.