Felipe Massa nepomáhal Robovi Smedleymu v přestupu z Ferrari k Williamsu, spíše to bylo naopak. V upřímném rozhovoru pro F1 Racing se dotýká také aféry kolem zinscenované havárie, která pomohla v Singapuru 2008 k vítězství Fernandovi Alonsovi - je zklamaný, že FIA s tímto podvodem nikdy nic neudělala - a také popisuje rozdíl v práci pro Ferrari a Williams.
Pomáhal jsi Robovi Smedleymu v přestupu k Williamsu s tebou?FM: Myslím, že ne. Rob začal jednat s Williamsem přede mnou - a celou dobu, kdy jsem s ním mluvil, o týmu hovořil velmi pozitivně. Řekl několik velmi dobrých věcí, které pomohly způsobu mého myšlení.
Myslím, že jsme oba chtěli změnu. Já jsem měl přestup k jinému týmu ve své mysli, ale inteligentním způsobem - jít tam, kde bych mohl být úspěšný, kde bych mohl mít pořádnou práci. A myslím, že Rob to viděl stejně.
Už se zbavil zlozvyku říkat "určitě?"Felipe Massa: Ehm, ne. Pořád říkám "určitě," neustále. Když si někdy na něco zvyknete, je to těžké změnit, takže jsem se určitě nezměnil (smích).
Máš na kontě už více než 200 velkých cen a stále jezdíš dobře. Můžeš překonat rekordní počet startů [Rubense Barrichella - 322]?FM: Určitě ne.
Felipeho Massu zklamalo, že FIA nikdy neřešila fingované vítězství Fernanda Alonsav Singapuru 2008 (foto: Lotus F1 Team)
Měl jsi nutkání zvednout v kokpitu dva prsty, když jsi nedávno předjel Alonsa?FM: (smích). Předjet Alonsa je vždy příjemné, protože je tak silným, soutěživým pilotem, určitě! A nejen ho - předjíždět lidi, jako je Hamilton a Vettel, to je obzvlášť velké potěšení. Ale ano, měl jsem velkou radost.
Jaké pocity jsi měl vůči Nelsonovi Piquetovi mladšímu poté, co ses dozvěděl okolnosti o 'Crashgate?'FM: Byl jsem tak zklamaný! Šlo o tu nejdůležitější věc, která mě připravila o titul. Protože nešlo o normální závod - byl to falešný závod. A já jsem zklamaný kvůli tomu, že naše federace [FIA] s tím nikdy nic neudělala.
Stále sníš o tom, že se staneš mistrem světa?FM: Ano, je to součástí mého snu, součásti toho, čeho jsem ve svém životě chtěl vždycky dosáhnout. Samozřejmě, že o tom nesním neustále, protože pak bych nespal. Byl jsem velmi blízko, abych ho dosáhl. Určitě to je stále součásti mého snění.
U Williamsu je méně politiky než u Ferrari, piloti se podle Massy mohou soustředitpouze na závodění (foto: Scuderia Ferrari)
Jaký je největší rozdíl mezi prací u Williamsu a prací u Ferrari?FM: Největším rozdílem je, že u Williamsu to je méně politické. Jste pod mnohem menším tlakem, takže můžete pracovat pouze na závodění. Ale být u Ferrari je snem každého. Svůj čas u Ferrari jsem si užil, teď se ale nemusím tolik věnovat politice.
Kdybys dostal šanci svézt se s kterýmkoliv vozem Williamsu - který by sis vybral a proč?FM: To je těžká otázka, protože Williams má tolik neuvěřitelných aut! Byl by skvělé se svézt se slavnou 'Červenou pětkou ' [FW14 Nigela Mansella]. To byl báječný vůz! Měl bych ale radost svézt se s jedním s vozů Nelsona Piqueta. Ayrtonovo auto... pro Brazílie tolik znamená, žel v negativním smyslu a nemyslím si, že by z toho měl potěšení ani tým, takže bych ho nechal tak.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.