Felipe Massa nepomáhal Robovi Smedleymu v přestupu z Ferrari k Williamsu, spíše to bylo naopak. V upřímném rozhovoru pro F1 Racing se dotýká také aféry kolem zinscenované havárie, která pomohla v Singapuru 2008 k vítězství Fernandovi Alonsovi - je zklamaný, že FIA s tímto podvodem nikdy nic neudělala - a také popisuje rozdíl v práci pro Ferrari a Williams.
Pomáhal jsi Robovi Smedleymu v přestupu k Williamsu s tebou?FM: Myslím, že ne. Rob začal jednat s Williamsem přede mnou - a celou dobu, kdy jsem s ním mluvil, o týmu hovořil velmi pozitivně. Řekl několik velmi dobrých věcí, které pomohly způsobu mého myšlení.
Myslím, že jsme oba chtěli změnu. Já jsem měl přestup k jinému týmu ve své mysli, ale inteligentním způsobem - jít tam, kde bych mohl být úspěšný, kde bych mohl mít pořádnou práci. A myslím, že Rob to viděl stejně.
Už se zbavil zlozvyku říkat "určitě?"Felipe Massa: Ehm, ne. Pořád říkám "určitě," neustále. Když si někdy na něco zvyknete, je to těžké změnit, takže jsem se určitě nezměnil (smích).
Máš na kontě už více než 200 velkých cen a stále jezdíš dobře. Můžeš překonat rekordní počet startů [Rubense Barrichella - 322]?FM: Určitě ne.
Felipeho Massu zklamalo, že FIA nikdy neřešila fingované vítězství Fernanda Alonsav Singapuru 2008 (foto: Lotus F1 Team)
Měl jsi nutkání zvednout v kokpitu dva prsty, když jsi nedávno předjel Alonsa?FM: (smích). Předjet Alonsa je vždy příjemné, protože je tak silným, soutěživým pilotem, určitě! A nejen ho - předjíždět lidi, jako je Hamilton a Vettel, to je obzvlášť velké potěšení. Ale ano, měl jsem velkou radost.
Jaké pocity jsi měl vůči Nelsonovi Piquetovi mladšímu poté, co ses dozvěděl okolnosti o 'Crashgate?'FM: Byl jsem tak zklamaný! Šlo o tu nejdůležitější věc, která mě připravila o titul. Protože nešlo o normální závod - byl to falešný závod. A já jsem zklamaný kvůli tomu, že naše federace [FIA] s tím nikdy nic neudělala.
Stále sníš o tom, že se staneš mistrem světa?FM: Ano, je to součástí mého snu, součásti toho, čeho jsem ve svém životě chtěl vždycky dosáhnout. Samozřejmě, že o tom nesním neustále, protože pak bych nespal. Byl jsem velmi blízko, abych ho dosáhl. Určitě to je stále součásti mého snění.
U Williamsu je méně politiky než u Ferrari, piloti se podle Massy mohou soustředitpouze na závodění (foto: Scuderia Ferrari)
Jaký je největší rozdíl mezi prací u Williamsu a prací u Ferrari?FM: Největším rozdílem je, že u Williamsu to je méně politické. Jste pod mnohem menším tlakem, takže můžete pracovat pouze na závodění. Ale být u Ferrari je snem každého. Svůj čas u Ferrari jsem si užil, teď se ale nemusím tolik věnovat politice.
Kdybys dostal šanci svézt se s kterýmkoliv vozem Williamsu - který by sis vybral a proč?FM: To je těžká otázka, protože Williams má tolik neuvěřitelných aut! Byl by skvělé se svézt se slavnou 'Červenou pětkou ' [FW14 Nigela Mansella]. To byl báječný vůz! Měl bych ale radost svézt se s jedním s vozů Nelsona Piqueta. Ayrtonovo auto... pro Brazílie tolik znamená, žel v negativním smyslu a nemyslím si, že by z toho měl potěšení ani tým, takže bych ho nechal tak.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.