Televizní komentátor Martin Brundle tvrdě vyzpovídal Rona Dennise ohledně jezdecké sestavy jeho týmu pro rok 2015. Všichni víme, že k ním má namířeno Fernando Alonso, co na to šéf McLarenu?
Zdá se, že jste podepsali se skvělým závodním jezdcem, Fernandem Alonsem, gratuluji. Jak se těšíš na opětovnou spolupráci s ním?Ron Dennis: Hahaha. O kterém jezdci mluvíš? My jsme ve skutečnosti své piloty pro příští rok ještě neoznámili.
Nech toho Rone, všichni vědí, že za vás bude Alonso závodit. Je příliš uvolněný, neříká, že se ohlíží po něčem jiném. Víme, že opustil Ferrari, to je potvrzené. Musí mít namířeno k vám.RD: Ty bys to předpokládal, Martine, že jo? Víš, faktem ale je, že jsem chtěl dorazit na tento závod a soustředit se na něj. Ještě důležitější však je to, že chci zajistit, aby všichni lidé podporovali jakékoliv rozhodnutí, které budeme muset přijmout, nejde tedy jen o mě, ale také o správní radu, akcionáře - všichni musí být pro.
My se na celou tu záležitost s piloty díváme jako na balík. Všichni pochopitelně cítí, že nejsme příliš fér ke Kevinovi a k Jensonovi. Jsou smluvně vázání ke konci roku a jediný tlak na nás samozřejmě vytvářejí fanoušci a média - a ti budou první, kteří nás napadnou, pokud se s ohledem na budoucnost rozhodneme špatně.
Když se podívám na šablonu vašich úspěchů v minulých desetiletích, vždy šlo o ty nejlepší a nejzkušenější jezdci jako byli Prost - Senna, Prost - Lauda nebo Hamilton a Button. To tedy naznačuje, že pokud byste se vrátili k té úspěšnosti, mělo by jít příští rok o Alonsa a Buttona.RD: No, jde o tvoji domněnku, ne o mou, ale já si myslím, že by ses měl... Ty předpokládáš, že v této volbě jde o tři lidi. Podle mě by sis ale měl rozšířit svou představu a přemýšlet o čtyřech
Ron Dennis tvrdí, že rozhodnutí ohledně pilotů pro příští rok u McLarenu ještě nepadlo - pouze přiznal, že v hledáčku mají čtyři jezdce (foto: McLaren)
Kdo by to mohl být, snažíte se pro tým ulovit někoho úplně čerstvého?RD: Proč zkrátka nenasloucháš slovům? Když budeme mít co říci, pak to řekneme, akorát to nebude dříve než 1. prosince.
Mohl by to být Stoffel Vandoorne nebo někdo takový z vašich mladých pilotů?RD: Mohl by - to je zajímavé slovo, ale tou nejdůležitější věcí, proč jsme zde, je to abychom v Abú Zabí odvedli co nejlepší práci. Nerad někoho zdůrazňuji, nechci jmenovat žádného pilota.
Mou prací, ale ne prací pouze mě samotného, je zajistit, abychom se nevrátili pouze k vítězstvím. Pokusíme se dominovat, jak se nám to vždy dařilo v minulosti. Jsme tady, abychom se pokusili dát dohromady nejlepší možný tým a vrátili se co nejdříve zpět na vítěznou vlnu.
Cítím, že jste si vybrali Magnussena na úkor Buttona.RD: Víš, Martine, můžeš cítit, co chceš. Já tě mohu ujistit o tom, že ode mne nedostaneš žádný náznak toho, kdo bude příští rok jezdit s naším autem. A můžu ti říct jednu věc: ještě jsme se nerozhodli. To je absolutním faktem, ještě nepadlo žádné rozhodnutí.
Martin Brundle v rozhovoru přitlačil Rona Dennise pořádně ke zdi (zdroj: Youtube)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.