Hlavní provozní inženýr Williamsu se ohlíží za Velkou cenou Indie, aby zhodnotil výkonnost obou pilotů i balíku FW34, který podle něj mohl stát ve třetí řadě na roštu.
FW34 bylo mnohem konkurenceschopnější v Indii než před dvěma týdny v Koreji. Čemu to přičítáte?MG: V několika minulých závodech jsme se potýkali s nekonzistentním vyvážením vozu. V Indii se nám podařilo příčinu izolovat a problém napravit.
Jak bys shrnul výkonnost Bruna a Pastora během víkendu?MG: S oběma piloty jsme vyli velmi potěšeni. Jejich zpětná vazba nám v pátek umožnila velmi důkladné pochopení problému s vyvážením a pomohla nám v jeho řešení.
Oba jezdci ztratili čas ve svých nejrychlejších kolech v kvalifikaci. Jaké pozice na roštu připadaly v úvahu?MG: Oba piloti směřovali někdo k šestému či sedmému místu.
Jak rychle se během víkendu vyvíjela trať? Byli jste překvapení tím, jak dobře se pneumatiky v závodě držely - obzvlášť měkká směs?MG: Ano, dráha prodělávala rychlý vývoj, ale obecně byla v mnohem lepším stavu než v roce 2011. Pozorovali jsme velké zlepšení u pneumatik po celý víkend, takže jsme jejich výkonností nebyli moc překvapení.
Pastorovy šance na body skončily v polovině, když se jej dotkl Kamuj a propíchl mu pravou zadní pneumatiku. Bylo tam i nějaké další poškození na Pastorově voze?MG: Ano, pravá strana Pastorovy podlahy a pravý zadní brzdový kanálek byl poškozen, takže přišel o poměrně dost aerodynamického přítlaku.
Williams v Indii částečně vyřešil problémy své problémy s vyvážením vozu FW34a Bruno Senna pro něj získal další bod (foto: Williams F1 Team)
Bruno zajel druhé nejrychlejší kolo závodu. Svůj čas 1:28,431 min stanovil na pneumatikách, které měly za sebou 34 kol a byl jen o 0,2 s pomalejší než nejlepší čas Jensona Buttona. Nakolik to posiluje vaši důvěru před dalšími závody?MG: Bylo to příjemný pozorovat, jak byl Bruno v průběhu závodu konkurenceschopný, obzvlášť když prokazoval svou skutečnou rychlost na čistém vzduchu. Zdůrazňuje to potřebu kvalifikovat se výše na roštu, abychom se vyhnuli provozu.
Nyní je na řadě Abú Zabí. Jaké výkony očekáváte od FW34 na okruhu Jas Marina?MG: Na základě zlepšení výkonnosti v Indii bychom opravdu rádi ukázali, že tento trend pokračuje a budeme se usilovně snažit dostat s oběma vozy mezi nejlepších 10 v kvalifikaci. Pak by oba - Pastor i Bruno - měli dojet na bodech.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.