Hlavní provozní inženýr Williamsu se ohlíží za Velkou cenou Indie, aby zhodnotil výkonnost obou pilotů i balíku FW34, který podle něj mohl stát ve třetí řadě na roštu.
FW34 bylo mnohem konkurenceschopnější v Indii než před dvěma týdny v Koreji. Čemu to přičítáte?MG: V několika minulých závodech jsme se potýkali s nekonzistentním vyvážením vozu. V Indii se nám podařilo příčinu izolovat a problém napravit.
Jak bys shrnul výkonnost Bruna a Pastora během víkendu?MG: S oběma piloty jsme vyli velmi potěšeni. Jejich zpětná vazba nám v pátek umožnila velmi důkladné pochopení problému s vyvážením a pomohla nám v jeho řešení.
Oba jezdci ztratili čas ve svých nejrychlejších kolech v kvalifikaci. Jaké pozice na roštu připadaly v úvahu?MG: Oba piloti směřovali někdo k šestému či sedmému místu.
Jak rychle se během víkendu vyvíjela trať? Byli jste překvapení tím, jak dobře se pneumatiky v závodě držely - obzvlášť měkká směs?MG: Ano, dráha prodělávala rychlý vývoj, ale obecně byla v mnohem lepším stavu než v roce 2011. Pozorovali jsme velké zlepšení u pneumatik po celý víkend, takže jsme jejich výkonností nebyli moc překvapení.
Pastorovy šance na body skončily v polovině, když se jej dotkl Kamuj a propíchl mu pravou zadní pneumatiku. Bylo tam i nějaké další poškození na Pastorově voze?MG: Ano, pravá strana Pastorovy podlahy a pravý zadní brzdový kanálek byl poškozen, takže přišel o poměrně dost aerodynamického přítlaku.
Williams v Indii částečně vyřešil problémy své problémy s vyvážením vozu FW34a Bruno Senna pro něj získal další bod (foto: Williams F1 Team)
Bruno zajel druhé nejrychlejší kolo závodu. Svůj čas 1:28,431 min stanovil na pneumatikách, které měly za sebou 34 kol a byl jen o 0,2 s pomalejší než nejlepší čas Jensona Buttona. Nakolik to posiluje vaši důvěru před dalšími závody?MG: Bylo to příjemný pozorovat, jak byl Bruno v průběhu závodu konkurenceschopný, obzvlášť když prokazoval svou skutečnou rychlost na čistém vzduchu. Zdůrazňuje to potřebu kvalifikovat se výše na roštu, abychom se vyhnuli provozu.
Nyní je na řadě Abú Zabí. Jaké výkony očekáváte od FW34 na okruhu Jas Marina?MG: Na základě zlepšení výkonnosti v Indii bychom opravdu rádi ukázali, že tento trend pokračuje a budeme se usilovně snažit dostat s oběma vozy mezi nejlepších 10 v kvalifikaci. Pak by oba - Pastor i Bruno - měli dojet na bodech.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.