Tento víkend ho nečeká žádný ze závodů mistrovství světa, ale pojede na tradiční festival v Goodwoodu, kde předvede svůj loňský vůz. Týden nato čeká Nica Rosberga VC Velké Británie. O tom i o svých cílech do budoucna promluvil Rosberg v tomto rozhovoru.
Nico, tento víkend tě čeká Goodwood Festival of Speed, kde budeš jezdit v loňském voze Mercedes W01. Co je na té akci atraktivní pro někoho, kdo je zvyklý na souboje kolo na kolo v rychlostech větších než 200km/h?Rosberg: Atraktivní je na tom to, že je to unikátní událost ve světě motorsportu. Je úžasné, kolik tam přijde lidí. Ve světě je tato událost známá jako jeden z nejlepších motoristických festivalů. Pro mě je to opravdu skvělé, být tam a vidět všechna ta slavná auta z minulosti. Někdy příště bych si rád vyzkoušel jízdu se starým vozem, nikdy jsem neřídil starý Mercedes a rád bych věděl, jak odvážní a šílení ti piloti museli být.
Zajímáš se o historii F1?Rosberg: Velmi se o ni zajímám. Většinu jezdců to moc nezajímá, ale mě ano. Možná je to tím, že můj otec taky závodil, ale také mě vždy bavilo prohlížet si staré obrázky a číst články o historii. Ve Valencii jsme sledovali video, na kterém byl Juan Manuel Fangio (pětinásobný mistr světa, dlohodobý držitel rekordu v počtu získaných titulů). Bylo to úžasné. Připadal jsem si, jako bych tam vedle Fangia seděl! Také se mi líbily staré Mercedesy z té doby, protože to byly asi nejhezčí vozy, které byly kdy postaveny.
Týden po festivalu v Goodwoodu tě čeká VC Velké Británie, která je prvním z dvou domácích závodů Mercedesu. Jak se tam po Valencii těšíš? Rosberg: Na jednu stranu je to vzrušující, protože je to skvělá trať se spoustou rychlých zatáček, což je u okruhu F1 vždy pěkné. Také je to naše domácí Velká cena, takže tam bude hodně lidí z továrny a jejich rodiny.
Na druhou stranu mám trochu smíšené pocity, protože posledních pár závodů bylo pro nás obtížných a nepředpokládám, že bychom v Silverstone měli udělat nějaký větší krok vpřed. Zabere to pár týdnů, než se zlepšíme. Nebude lehké zopakovat tady výsledek z minulého roku, kdy jsem byl na pódiu.
U Mercedesu je Nico zatím spokojen, chce však vítězit
Je stále hlavním problémem degradace pneumatik, nebo za to může spíš aerodynamika?Rosberg: Jsou tu různé problémy. Když se podíváme zpět do Valencie, nebyli jsme tam moc silní. Máme tedy nedostatek celkového výkonu vozu. Není však jen jedna specifická oblast, na kterou se dá ukázat a říct: "Tohle za to může." Vše začíná v továrně. Ross (Brawn) tam pracuje na tom, aby vše šlo dobře, snaží se zlepšovat zázemí továrny, komunikaci lidí...To nějaký čas zabere, než to bude pořádně fungovat.
Cítíš se stále v Mercedesu dobře? Jsi ve fázi kariéry, kdy jsi připraven vítězit, ale potřebuješ k tomu vhodné auto. Nejsi už trochu netrpělivý? Rosberg: Odpověď je taková, že jsem Němec, jezdím pro Mercedes GP a jsem součástí procesu výstavby tohoto týmu. Mám příležitost tomuto týmu pomoct. Nikdy bych neřekl, že jsem nespokojený nebo tak něco.
Cítím se tu skvěle, protože je tu skvělá parta lidí, takže je dobré být součástí tohoto projektu. Samozřejmě jsem ale závodní pilot, takže chci vítězit. Nejsem sice netrpělivý, ale doufám, že to přijde brzy. Proto se teď tolik snažím. Ostatně, jako vždy.
Ross Brawn i Norbert Haug připouštějí, že tým potřebuje trochu posílit, ale nepůjde to hned. Myslíš, že je toho tým schopen?Rosberg: Na 100 procent. Každý si tím může být jistý. Máme Mercedes-Benz, máme Rosse Brawna, máme spoustu dalších schopných lidí, máme dobrý motor. To, že budeme mít jednou úspěch, je fakt. Není zde důvod, proč by to tak nemělo být. Velkou otázkou ale je, kdy to bude? Nyní to stále vypadá, že to bude chvíli trvat.
Ross Brawn nedávno řekl, že by jsi měl zůstat trpělivý a dát týmu nějaký čas ke zlepšení, než odejít jinam, což by se nemuselo vyplatit. Chceš být trpělivý?Rosberg: Momentálně ano. Nechci se teď moc dívat daleko do budoucnosti. Jsem teď v docela dobré pozici. Chci vyhrávat závody stejně, jako jsem spokojený ve svém týmu. Nyní musím jen posoudit, jak pravděpodobné je, že tým začne brzy vyhrávat.
Společně s Rossem Brawnem a Norbertem Haugem se Mercedes zlepší, věří Rosberg
Jak reaguješ na to, když tě někdo spojuje s jinými týmy, například s Ferrari?Rosberg: Je tu zájem z některých top týmů, což je pro mojí kariéru dobré. To je ale vše. Nic jiného k tomu říct nemohu.
Přestup od Williamsu k Mercedesu se vyplatil, co bude dalším velkým krokem tvé kariéry?Rosberg: Mým cílem je hlavně mít auto schopné vyhrávat závody.
Pro všechny kromě Sebastiana Vettela se již zdá být šampionát uzavřenou záležitostí. Jaký výsledek bys chtěl letos zaznamenat?Rosberg: Co by mě udělalo šťastným? To je těžké říct. Budu spokojen, když budu vědět, že jsem z toho, co jsem měl k dispozici, vytáhl maximum. Teď jsem sedmý v celkovém pořadí, což odpovídá mému vozu. Takže bych teď rád bojoval s Felipem (Massou) o jeho pozici v šampionátu. Když budu důsledný, možná ho dokážu trochu potrápit.
Takže je to o dohnání tří nejlepších týmů?Rosberg: Přesně tak. Chci být mezi šesti nejlepšími jezdci. Vypadá to sice složitě, ale nikdy nevíte, co se stane. Byl by to další krok vpřed a já se opravdu chci někam posunout.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.