Mercedes již přišel na to, co stojí za jeho problémy. Je to tím, že vůz špatně spolupracuje s pneumatikami. Nico Rosberg sice ovládl první trénink, ale ví, že v závodě to bude o něčem jiném.
Nico, po Monaku je tu další náročný závod na velmi specifické trati. Jak to vidíš?Rosberg: Přijel jsem s tím, že chci Monako rychle hodit za hlavu. Myslím, že v kvalifikaci budeme vzadu a budeme se muset víc soustředit na závod. Tohle je další trať s vysokou úrovní degradace pneumatik, podobně jako v Monaku, kde jsme s tím měli problémy, proto musíme najít nějaké nastavení a tento problém zmírnit.
Takže problém není v pneumatikách, ale v autě?Rosberg: S pneumatikami to nemá nic společného, auto je během závodu moc opotřebovává. Někteří dokážou na tvrdší směsi ujet 60 kol, já tak 15 až 18 a to není dobré. Tady si povedeme lépe, i když je trať známá tím, že se tu pneumatiky hodně opotřebovávají. Ale o kolik lépe si povedeme, to si netroufnu říct. Dnes jsme nasbírali cenná data a společně s inženýri podle nich nastavíme vůz pro kvalifikaci a závod.
Jak to inženýři dělají, aby po kvalifikaci optimalizovali vůz pro závod?Rosberg: No, musí najít kompromis. Udělat auto pomalejším v kvalifikaci, aby mohlo být rychlejší po celou dobu závodu.
Aby Mercedes udržel krok, bude nejspíš muset vydat více peněz, je Mercedes ochoten jít touto cestou?Rosberg: Samozřejmě. Uděláme cokoliv pro zlepšení. Máme plnou podporu. Ve skutečnosti jsme všichni tvrdě pracovali po celé týdny, ale neprojevilo se to. Ale jsem, stejně jako celý tým, přesvědčen o tom, že se zlepšíme.
Ross Brawn má po všem co dokázal, všech triumfech s Michaelem Schumacherem, vítěztví v obou šampionátech v roce 2009, pověst kouzelníka. Jak to dělá?Rosberg: Když jste svědky jeho práce, vidíte velmi kompetentního muže ve všech aspektech. S ním a podporou od Mercedesu budeme úspěšní.
Byly zde spekulace o tom, že jsi s Mercedesem podepsal dlouholetý kontrakt, co je na tom pravdy?Rosberg: Nikdy nemluvím o smlouvách na veřejnosti. Jen mohu říct, že se tu cítím jako doma a chci být součástí tohoto týmu a vítězit s ním.
Mnoho lidí, nejen v Německu, si přeje souboj o titul mezi tebou a Sebastianem Vettelem. Uvidíme někdy tuto bitvu?Rosberg: Upřímně, jsem přesvědčen o tom, že se to stane. Raději dříve, než později. Jsem připraven zvednout hozenou rukavici a ukázat fanouškům souboje kolo na kolo.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.