Mercedes již přišel na to, co stojí za jeho problémy. Je to tím, že vůz špatně spolupracuje s pneumatikami. Nico Rosberg sice ovládl první trénink, ale ví, že v závodě to bude o něčem jiném.
Nico, po Monaku je tu další náročný závod na velmi specifické trati. Jak to vidíš?Rosberg: Přijel jsem s tím, že chci Monako rychle hodit za hlavu. Myslím, že v kvalifikaci budeme vzadu a budeme se muset víc soustředit na závod. Tohle je další trať s vysokou úrovní degradace pneumatik, podobně jako v Monaku, kde jsme s tím měli problémy, proto musíme najít nějaké nastavení a tento problém zmírnit.
Takže problém není v pneumatikách, ale v autě?Rosberg: S pneumatikami to nemá nic společného, auto je během závodu moc opotřebovává. Někteří dokážou na tvrdší směsi ujet 60 kol, já tak 15 až 18 a to není dobré. Tady si povedeme lépe, i když je trať známá tím, že se tu pneumatiky hodně opotřebovávají. Ale o kolik lépe si povedeme, to si netroufnu říct. Dnes jsme nasbírali cenná data a společně s inženýri podle nich nastavíme vůz pro kvalifikaci a závod.
Jak to inženýři dělají, aby po kvalifikaci optimalizovali vůz pro závod?Rosberg: No, musí najít kompromis. Udělat auto pomalejším v kvalifikaci, aby mohlo být rychlejší po celou dobu závodu.
Aby Mercedes udržel krok, bude nejspíš muset vydat více peněz, je Mercedes ochoten jít touto cestou?Rosberg: Samozřejmě. Uděláme cokoliv pro zlepšení. Máme plnou podporu. Ve skutečnosti jsme všichni tvrdě pracovali po celé týdny, ale neprojevilo se to. Ale jsem, stejně jako celý tým, přesvědčen o tom, že se zlepšíme.
Ross Brawn má po všem co dokázal, všech triumfech s Michaelem Schumacherem, vítěztví v obou šampionátech v roce 2009, pověst kouzelníka. Jak to dělá?Rosberg: Když jste svědky jeho práce, vidíte velmi kompetentního muže ve všech aspektech. S ním a podporou od Mercedesu budeme úspěšní.
Byly zde spekulace o tom, že jsi s Mercedesem podepsal dlouholetý kontrakt, co je na tom pravdy?Rosberg: Nikdy nemluvím o smlouvách na veřejnosti. Jen mohu říct, že se tu cítím jako doma a chci být součástí tohoto týmu a vítězit s ním.
Mnoho lidí, nejen v Německu, si přeje souboj o titul mezi tebou a Sebastianem Vettelem. Uvidíme někdy tuto bitvu?Rosberg: Upřímně, jsem přesvědčen o tom, že se to stane. Raději dříve, než později. Jsem připraven zvednout hozenou rukavici a ukázat fanouškům souboje kolo na kolo.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.