Tak jako každý má své sny i pilot Mercedesu Nico Rosberg. Kde by chtěl závodit, s jakým vozem a v jakém historickém období Formule 1? A koho by pozval na večeři?
Pokud bys měl vybrat jedno místo pro městský okruh, kde by to bylo a proč?Rosberg: New York. Bylo by to absolutně totálně cool. První zatáčka by byla u Central Parku a Fifth Avenue, paddock přímo v Central Parku. Z toho rybníčku by se stal dobrý bazén pro rozcvičku.
Kterého z bývalých mistrů světa bys chtěl jako týmového kolegu?Rosberg: Michaela Schumachera, samozřejmě. Nebo Miku Häkkinena. Byl opravdu skvělý pilot, závodit s ním by bylo super.
Kterou z významných inovací minulosti bys vrátil: přísavný efekt, aktivní zavěšení, turbomotory,... ?Rosberg: Větší pneumatiky a menší přítlak. Auta dnes mají vysoký přítlak. V dnešní době musíte být na pneumatiky opatrný, šetrně brzdit do zatáček, to opravdu nemám rád. Všechna zábava je pryč. Už to není o tvrdých předjížděcích manévrech při brždění.
"Mít Häkkinena jako týmového kolegu by bylo super"
A co bys rád viděl v budoucnu?Rosberg: Elektrickou formuli s velkým výkonem.
Do konce života bys měl závodit jen na jednom okruhu, kde by to bylo?Rosberg: V Malajsii. Překvapeni? Nemluvím o klimatu, ale o okruhu. Klima a vlhkost jsou unavující, ale ten okruh za to stojí.
Alfa Romeo, Maserati, Tyrrell, March, to je jen zlomek slavných týmů minulosti. Pro který slavný tým minulosti bys rád jezdil?Rosberg: Řekl bych Lotus, ale ten je zpátky, už to tedy není bývalý tým. Takže řeknu Tyrrell, to je další z ikon tohoto sportu.
"Chtěl bych jezdit s takovým autem jako táta," sní Rosberg
Pokud bys měl postavit nový okruh, ze kterých zatáček jiných okruhů by se skládal? Řekni tři nejlepší.Rosberg: Zatáčky číslo 8 a 9 v Malajsii, zatáčku Casino z Monaka, tam, kde zatáčíte doleva a pak sjíždíte z kopce dolů, Eau Rouge ze Spa a zatáčku číslo 8 z Turecka. Je to sice víc než tři, ale to nevadí.
Kdybys mohl cestovat časem a závodit v té době, do kterého desetiletí by to bylo a proč?Rosberg: Pokud by bezpečnostní standardy byly stejné jako dnes, tak na začátek osmdesátých let. Ale tak, jak jezdili tehdy, to by bylo opravdu nebezpečné.
Které současné pravidlo bys změnil a proč?Rosberg: Asi žádné.
Kdybys mohl vzít dva slavné piloty z minulosti, každého z jiné éry, a sledovat, jak jezdí proti sobě, koho bys vybral?Rosberg: Fangia proti Clarkovi. To by bylo skvělé.
Který ze slavných okruhů minulosti bys rád znovu viděl ve Formuli 1?Rosberg: Kyalami, to by byla skvělá zábava.
Kdybys pořádal večeři, které osobnosti ze současnosti i minulosti bys pozval?Rosberg: Enza Ferrariho, Bernieho Ecclestona - wow, to by byl ale stůl - Ayrtona Sennu a Fangia.
Na večeři by pozval Ayrtona Sennu
Kdybys měl možnost svézt se v jednom z legendárních aut minulosti, které by to bylo?Rosberg: To, se kterým Alain Prost vyhrál šampionát. (Chvíli přemýšlí). Vlastně ne, Williams z roku 1985, se kterým jezdil můj táta, ten s tisíci koni a velkými pneumatikami.
Co bys přidal do výbavy motorhomů?Rosberg: Hudbu! Nějakou pořádnou hudbu, aby tam byla dobrá atmosféra.
Představ si, že jsi právě vyhrál šampionát, kde a jakým jídlem bys to oslavil?Rosberg: Bylo by to v Monaku, kde žiju já i hodně mých přátel. A k jídlu by byly boloňské špagety se spoustou parmazánu.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.