Tak jako každý má své sny i pilot Mercedesu Nico Rosberg. Kde by chtěl závodit, s jakým vozem a v jakém historickém období Formule 1? A koho by pozval na večeři?
Pokud bys měl vybrat jedno místo pro městský okruh, kde by to bylo a proč?Rosberg: New York. Bylo by to absolutně totálně cool. První zatáčka by byla u Central Parku a Fifth Avenue, paddock přímo v Central Parku. Z toho rybníčku by se stal dobrý bazén pro rozcvičku.
Kterého z bývalých mistrů světa bys chtěl jako týmového kolegu?Rosberg: Michaela Schumachera, samozřejmě. Nebo Miku Häkkinena. Byl opravdu skvělý pilot, závodit s ním by bylo super.
Kterou z významných inovací minulosti bys vrátil: přísavný efekt, aktivní zavěšení, turbomotory,... ?Rosberg: Větší pneumatiky a menší přítlak. Auta dnes mají vysoký přítlak. V dnešní době musíte být na pneumatiky opatrný, šetrně brzdit do zatáček, to opravdu nemám rád. Všechna zábava je pryč. Už to není o tvrdých předjížděcích manévrech při brždění.
"Mít Häkkinena jako týmového kolegu by bylo super"
A co bys rád viděl v budoucnu?Rosberg: Elektrickou formuli s velkým výkonem.
Do konce života bys měl závodit jen na jednom okruhu, kde by to bylo?Rosberg: V Malajsii. Překvapeni? Nemluvím o klimatu, ale o okruhu. Klima a vlhkost jsou unavující, ale ten okruh za to stojí.
Alfa Romeo, Maserati, Tyrrell, March, to je jen zlomek slavných týmů minulosti. Pro který slavný tým minulosti bys rád jezdil?Rosberg: Řekl bych Lotus, ale ten je zpátky, už to tedy není bývalý tým. Takže řeknu Tyrrell, to je další z ikon tohoto sportu.
"Chtěl bych jezdit s takovým autem jako táta," sní Rosberg
Pokud bys měl postavit nový okruh, ze kterých zatáček jiných okruhů by se skládal? Řekni tři nejlepší.Rosberg: Zatáčky číslo 8 a 9 v Malajsii, zatáčku Casino z Monaka, tam, kde zatáčíte doleva a pak sjíždíte z kopce dolů, Eau Rouge ze Spa a zatáčku číslo 8 z Turecka. Je to sice víc než tři, ale to nevadí.
Kdybys mohl cestovat časem a závodit v té době, do kterého desetiletí by to bylo a proč?Rosberg: Pokud by bezpečnostní standardy byly stejné jako dnes, tak na začátek osmdesátých let. Ale tak, jak jezdili tehdy, to by bylo opravdu nebezpečné.
Které současné pravidlo bys změnil a proč?Rosberg: Asi žádné.
Kdybys mohl vzít dva slavné piloty z minulosti, každého z jiné éry, a sledovat, jak jezdí proti sobě, koho bys vybral?Rosberg: Fangia proti Clarkovi. To by bylo skvělé.
Který ze slavných okruhů minulosti bys rád znovu viděl ve Formuli 1?Rosberg: Kyalami, to by byla skvělá zábava.
Kdybys pořádal večeři, které osobnosti ze současnosti i minulosti bys pozval?Rosberg: Enza Ferrariho, Bernieho Ecclestona - wow, to by byl ale stůl - Ayrtona Sennu a Fangia.
Na večeři by pozval Ayrtona Sennu
Kdybys měl možnost svézt se v jednom z legendárních aut minulosti, které by to bylo?Rosberg: To, se kterým Alain Prost vyhrál šampionát. (Chvíli přemýšlí). Vlastně ne, Williams z roku 1985, se kterým jezdil můj táta, ten s tisíci koni a velkými pneumatikami.
Co bys přidal do výbavy motorhomů?Rosberg: Hudbu! Nějakou pořádnou hudbu, aby tam byla dobrá atmosféra.
Představ si, že jsi právě vyhrál šampionát, kde a jakým jídlem bys to oslavil?Rosberg: Bylo by to v Monaku, kde žiju já i hodně mých přátel. A k jídlu by byly boloňské špagety se spoustou parmazánu.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.