Skotský pilot stáje Red Bull, vítěz třinácti závodů Formule 1, poskytl redakci Auto News Network exkluzivní rozhovor během posledních předsezónních testů v Barceloně.
Jak jdou testy, jaké máš pocity?Měli jsme pomalý začátek kvůli problémům s chlazením, ale ale dnes už nemáme s motorem žádný problém a jde to dobře.
Takže sezóna může začít úspěšně? V této chvíli raději nic neodhaduji, ale doufám.
Kdo myslíš, že bude nejbližším soupeřem vašeho týmu? Myslím, že vpředu jsou teď rozhodně Renault, Honda a McLaren. Těžko říct, jak jsme na tom my v porovnání s Ferrari, Toyotou nebo BMW. Asi s nimi budeme bojovat ve středu pole, nevím, kdo bude nejrychlejší a kdo nejpomalejší.
Myslíš, že Ferrari se zlepšuje oproti minulé sezóně? Zřejmě ano.
Pomohla jim změna pravidel, nebo udělali tak velký pokrok? Pravděpodobně jim hlavně nahrála nová pravidla ohledně pneumatik. Uvidíme.
Jaká je spolupráce s Ferrari? Jak se pracuje s motory V8 od Ferrari a s jejich lidmi? Oni jsou velcí profesionálové, mají v tomto sportu skvělou minulost. Měli jsme problémy se spolehlivostí motoru, tak jsme na tom s Ferrari pracovali. Nebyli jsme nadšeni, ale kvůli tomu testujeme.
Jak spolupracují dva týmy Red Bullu, Red Bull Team a Scuderia Toro Rosso? Stručně řečeno, máme každý jinou základnu, pracujeme v jiných zemích. Pochopitelně si předáváme informace o technologiích. Máme společného majitele, který určuje pravidla. Ale každou neděli budeme závodit sami za sebe.
V týmu pracuješ s velmi mladými kolegy – Scottem Speedem, Christianem Klienem, Vitantoniem Liuzzim. Vyučuješ je? Ne-ne-ne. Někdy učí oni mě.:-))) Vždycky se můžete přiučit něčemu novému. Někdy se z jejich jízdního stylu učím, jindy jim pomáhám. Snažím se dělat svoji práci tak profesionálně, jak to jen jde.
Jaký máš názor na motory V8? Vyhovují ti? Jsou slabší, jízda není tak zábavná, ale to také bylo cílem. Jestli budeme s našim motorem konkurenceschopní, budeme spokojeni.
A co si myslíš o limitovaných motorech Cosworth V10 pro tým Toro Rosso? Je korektní využití této výjimky, kterou dostalo Minardi před prodejem Red Bullu? Výjimku dostalo Minardi, protože nemohlo nakupovat nové motory V8. Toro Rosso je pochopitelně v trochu jiné situaci, ale pravidla to umožňují. Jsem si jistý, že oni (FIA) budou výkony motoru hodně pečlivě sledovat a možná se budou snažit, aby Toro Rosso nemohlo bodovat.
Co bys dělal, kdyby Kimi Räikkönen přestoupil k Red Bullu? Může se to stát? :-))) No, když o tom můžeme uvažovat, pak se to může i stát. Myslím, že by se lidé hodně divili, kdyby opustil McLaren. On je pilot a bude se rozhlížet po týmech. To stejné dělají i týmy. Třeba Mika zůstal dlouho s McLarenem, Michael zase s Ferrari. Ale když se podíváte na předchozí generaci pilotů, střídali týmy vždycky po několika letech. Myslím, že to je normální. Red Bull se také rozhlíží po nových pilotech a všechno je možné.
Náš portál má sídlo v Brně. Znáš naše město? Líbí se ti tam? Ano, jezdím tam na MotoGP i na jiné závody. Je to jedno z míst, kde může jezdit Formule 1.
Kdy znovu Brno navštívíš? Pravděpodobně zase při MotoGP.
Děkujeme Davide, přejeme hodně štěstí.
David Coulthard zdraví čtenáře Auto News Network
Karel Bařina, Petr Zelinka, Jozef SmrtníkFoto: annimages
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.