Přesuny, odchody a příchody provázejí Formuli 1 nejen mezi sezónami nebo v letní pauze. Stále častěji se stává, že ke změně na různých postech dojde i mezi závody. Ani letošní ročník není výjimkou.
Informovali jsme již před několika dny, že tým Sauber opustila Moniša Kaltenbornová a de facto za ní do dnešního dne není náhrada. Další odchod hlásí u Ferrari, kde dobře informované zdroje přinesly zprávu o odchodu hlavního inženýra motorového oddělení. Lorenze Sassi opustil Maranello, nicméně zástupci italské stáje odmítli celou záležitost komentovat.
Jak už bývá na Apeninském poloostrovu zvykem, událost i přes absenci oficiálního prohlášení ze strany Ferrari má značnou publicitu. Sassi musel odejít na přímou intervenci prezidenta Sergia Marchionneho, ovšem zatím nebylo upřesněno, zda musel ze společnosti odejít úplně, nebo se pouze přesunul na jinou funkci v rámci koncernu FIAT. Pochopitelně se hojně komentuje pravý důvod Sassiho odchodu, protože právě v oblasti motorů se letos Ferrari vcelku daří.
Následují samozřejmě spekulace, zda absence hlavního inženýra u týmu ještě nesníží rozdíl mezi Ferrari a Mercedesem. Sassi navíc odešel z funkce ve chvíli, kdy Ferrari avizoval nasazení výrazně upraveného motoru pro Grand Prix Velké Británie, která se pojede týden po závodě v Rakousku. Podle interních zdrojů by tento agregát měl mít k dispozici inovace, které by mu měly opět zajistit větší odstup od soupeřů.
Když se nedostalo zástupcům tisku žádných informací o přesném důvodu odchodu Sassiho, zkusili to při čtvrteční tiskové konferenci u Sebastiana Vettela. Ale neuspěli podbně jako u vedení týmu. Vettel jim dal na srozuměnou, že tato záležitost se řeší někde jinde: "Nevím, co máte na mysli. Na tyhle věci se musíte zeptat o něco výše."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.