Přesuny, odchody a příchody provázejí Formuli 1 nejen mezi sezónami nebo v letní pauze. Stále častěji se stává, že ke změně na různých postech dojde i mezi závody. Ani letošní ročník není výjimkou.
Informovali jsme již před několika dny, že tým Sauber opustila Moniša Kaltenbornová a de facto za ní do dnešního dne není náhrada. Další odchod hlásí u Ferrari, kde dobře informované zdroje přinesly zprávu o odchodu hlavního inženýra motorového oddělení. Lorenze Sassi opustil Maranello, nicméně zástupci italské stáje odmítli celou záležitost komentovat.
Jak už bývá na Apeninském poloostrovu zvykem, událost i přes absenci oficiálního prohlášení ze strany Ferrari má značnou publicitu. Sassi musel odejít na přímou intervenci prezidenta Sergia Marchionneho, ovšem zatím nebylo upřesněno, zda musel ze společnosti odejít úplně, nebo se pouze přesunul na jinou funkci v rámci koncernu FIAT. Pochopitelně se hojně komentuje pravý důvod Sassiho odchodu, protože právě v oblasti motorů se letos Ferrari vcelku daří.
Následují samozřejmě spekulace, zda absence hlavního inženýra u týmu ještě nesníží rozdíl mezi Ferrari a Mercedesem. Sassi navíc odešel z funkce ve chvíli, kdy Ferrari avizoval nasazení výrazně upraveného motoru pro Grand Prix Velké Británie, která se pojede týden po závodě v Rakousku. Podle interních zdrojů by tento agregát měl mít k dispozici inovace, které by mu měly opět zajistit větší odstup od soupeřů.
Když se nedostalo zástupcům tisku žádných informací o přesném důvodu odchodu Sassiho, zkusili to při čtvrteční tiskové konferenci u Sebastiana Vettela. Ale neuspěli podbně jako u vedení týmu. Vettel jim dal na srozuměnou, že tato záležitost se řeší někde jinde: "Nevím, co máte na mysli. Na tyhle věci se musíte zeptat o něco výše."
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.