Přesuny, odchody a příchody provázejí Formuli 1 nejen mezi sezónami nebo v letní pauze. Stále častěji se stává, že ke změně na různých postech dojde i mezi závody. Ani letošní ročník není výjimkou.
Informovali jsme již před několika dny, že tým Sauber opustila Moniša Kaltenbornová a de facto za ní do dnešního dne není náhrada. Další odchod hlásí u Ferrari, kde dobře informované zdroje přinesly zprávu o odchodu hlavního inženýra motorového oddělení. Lorenze Sassi opustil Maranello, nicméně zástupci italské stáje odmítli celou záležitost komentovat.
Jak už bývá na Apeninském poloostrovu zvykem, událost i přes absenci oficiálního prohlášení ze strany Ferrari má značnou publicitu. Sassi musel odejít na přímou intervenci prezidenta Sergia Marchionneho, ovšem zatím nebylo upřesněno, zda musel ze společnosti odejít úplně, nebo se pouze přesunul na jinou funkci v rámci koncernu FIAT. Pochopitelně se hojně komentuje pravý důvod Sassiho odchodu, protože právě v oblasti motorů se letos Ferrari vcelku daří.
Následují samozřejmě spekulace, zda absence hlavního inženýra u týmu ještě nesníží rozdíl mezi Ferrari a Mercedesem. Sassi navíc odešel z funkce ve chvíli, kdy Ferrari avizoval nasazení výrazně upraveného motoru pro Grand Prix Velké Británie, která se pojede týden po závodě v Rakousku. Podle interních zdrojů by tento agregát měl mít k dispozici inovace, které by mu měly opět zajistit větší odstup od soupeřů.
Když se nedostalo zástupcům tisku žádných informací o přesném důvodu odchodu Sassiho, zkusili to při čtvrteční tiskové konferenci u Sebastiana Vettela. Ale neuspěli podbně jako u vedení týmu. Vettel jim dal na srozuměnou, že tato záležitost se řeší někde jinde: "Nevím, co máte na mysli. Na tyhle věci se musíte zeptat o něco výše."
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.