Debaty o tom, zda Ferrari zvolilo svou týmovou jedničku zabraly tolik místa, že se poněkud pozapomnělo na obdobný případ v týmu Red Bull (čehož si ovšem všimlo několik našich diskutujících). Podle týmové odezvy byl Holanďan poučen, že se mu žádná křivda nestala.
Už během samotného závodu jsme byli svědky, jak Max Verstappen po zastávce v boxech rozladěně přijal skutečnost, že místo boje o stupně vítězů se propadl až na páté místo. Z jeho reakce bylo jasné, že nechápe, jak se jeho týmový kolega mohl dostat před něj, v podobném duchu si postěžoval i v holandské televizi.
"Nečekal jsem, že zastavíme tak brzy. Kdyby šlo jenom o snahu předstihnout Bottase, ale my se propadli dokonce za Carlose Sainze, takže jsem tomu dost dobře nerozuměl. Ale budiž, stalo se, mohu o tom dlouho mluvit, ale... nevím, co říci, jsem z toho neuvěřitelně zklamaný," postěžoval si Verstappen později po závodě.
Šéf týmu Christian Horner uvedl, že dřívější zastávkou v boxech stojí rozhodnutí týmu inspirované velmi rychlým Sergio Pérezem, který stavěl v boxech kvůli poškozenému přednímu křídlu a na nových superměkkých pneumatikách zajížděl velmi dobré časy.
"Sledovali jsme Pérezovy časy, které byly opravdu impozantní. Nechtěli jsme jenom kroužit za Bottasem a nic nepodniknout, pomysleli jsme si »OK, blíží se hustý provoz«. Viděli jsme, jaký to má dopad na ostatní vozy a jak se Ferrari vzdaluje. Proto jsme se rozhodli zkusit undercut. Pokud by byla naše zastávka perfektní ve všech směrech, mohli jsme vydělat celou vteřinu, ne jenom na zastávce samotné - a to byl onen zásadní rozdíl. U Maxe to mohlo stačit, aby se dostal před Bottase, jenže ten se soustředil na jeho pokrytí, čímž otevřel dveře pro Daniela a poskytl mu volnější trať. Ten toho samozřejmě využil a pochopitelně se před oba dostal," detailně popsal Horner situaci, která se hodně podobá té, která se řešila u Ferrari.
Ještě v neděli večer šéf týmu vysvětlil Verstappenovi pravý stav věcí. Mladík prý nakonec připustil, že se tým snažil v jeho případě poskytnout mu co nejlepší strategii. Horner rovněž dodal, že nešlo o žádnou dramatickou rozpravu.
"Ani trochu. Přišel, posadil se a klidně všechno vyslechl. Když sedíte ve voze, tak emoce samozřejmě planou a chápete, proč se tak chová. Právě se dozvěděl, že jeho kolega, který byl za ním, se posunul před něj a jede na stupních vítězů, takže logicky v radiokomunikaci nebylo žádné nadšení. Ale když jsme mu předložili fakta, přijal okolnosti a jak se situace vyvíjela. Dnes nebyla nakloněna jemu, ale zítra to může být úplně naopak," dodal Horner.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.