Debaty o tom, zda Ferrari zvolilo svou týmovou jedničku zabraly tolik místa, že se poněkud pozapomnělo na obdobný případ v týmu Red Bull (čehož si ovšem všimlo několik našich diskutujících). Podle týmové odezvy byl Holanďan poučen, že se mu žádná křivda nestala.
Už během samotného závodu jsme byli svědky, jak Max Verstappen po zastávce v boxech rozladěně přijal skutečnost, že místo boje o stupně vítězů se propadl až na páté místo. Z jeho reakce bylo jasné, že nechápe, jak se jeho týmový kolega mohl dostat před něj, v podobném duchu si postěžoval i v holandské televizi.
"Nečekal jsem, že zastavíme tak brzy. Kdyby šlo jenom o snahu předstihnout Bottase, ale my se propadli dokonce za Carlose Sainze, takže jsem tomu dost dobře nerozuměl. Ale budiž, stalo se, mohu o tom dlouho mluvit, ale... nevím, co říci, jsem z toho neuvěřitelně zklamaný," postěžoval si Verstappen později po závodě.
Šéf týmu Christian Horner uvedl, že dřívější zastávkou v boxech stojí rozhodnutí týmu inspirované velmi rychlým Sergio Pérezem, který stavěl v boxech kvůli poškozenému přednímu křídlu a na nových superměkkých pneumatikách zajížděl velmi dobré časy.
"Sledovali jsme Pérezovy časy, které byly opravdu impozantní. Nechtěli jsme jenom kroužit za Bottasem a nic nepodniknout, pomysleli jsme si »OK, blíží se hustý provoz«. Viděli jsme, jaký to má dopad na ostatní vozy a jak se Ferrari vzdaluje. Proto jsme se rozhodli zkusit undercut. Pokud by byla naše zastávka perfektní ve všech směrech, mohli jsme vydělat celou vteřinu, ne jenom na zastávce samotné - a to byl onen zásadní rozdíl. U Maxe to mohlo stačit, aby se dostal před Bottase, jenže ten se soustředil na jeho pokrytí, čímž otevřel dveře pro Daniela a poskytl mu volnější trať. Ten toho samozřejmě využil a pochopitelně se před oba dostal," detailně popsal Horner situaci, která se hodně podobá té, která se řešila u Ferrari.
Ještě v neděli večer šéf týmu vysvětlil Verstappenovi pravý stav věcí. Mladík prý nakonec připustil, že se tým snažil v jeho případě poskytnout mu co nejlepší strategii. Horner rovněž dodal, že nešlo o žádnou dramatickou rozpravu.
"Ani trochu. Přišel, posadil se a klidně všechno vyslechl. Když sedíte ve voze, tak emoce samozřejmě planou a chápete, proč se tak chová. Právě se dozvěděl, že jeho kolega, který byl za ním, se posunul před něj a jede na stupních vítězů, takže logicky v radiokomunikaci nebylo žádné nadšení. Ale když jsme mu předložili fakta, přijal okolnosti a jak se situace vyvíjela. Dnes nebyla nakloněna jemu, ale zítra to může být úplně naopak," dodal Horner.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.