Význam testů v dnešní době je docela jiný, než když bylo v podstatě neomezené. Dnes se musí volit velice pečlivě příprava a rozhodnutí, kdo v nich usedne při jednotlivých dnech. Navíc FIA stanovila jasná pravidla, která znamenají pro týmy určité závazky.
Automobilová federace ve svých pravidel nařizují, že týmy musí ve dvou ze čtyř testovacích dnů nasadit nováčky, konkrétně piloty, kteří absolvovali méně než dva starty v Grand Prix. Proto by se u Ferrari mohli při druhém sezónním testu po Grand Prix Maďarska rozhodnout pro někoho ze své trojice mladých pilotů, které mají k dispozici.
Jako poslední se objevil ve Ferrari při testech v Bahrajnu Antonio Giovinazzi, který už si v kokpitu Sauberu odbyl dva závody za potížemi stíhaného Pascala Wehrleina. V Maďarsku by se tak mohl objevit další nováček, podle jistých zdrojů by to měla být hvězda F2, rodák z Monte Carla Charles Leclerc. Co se týče dalších týmů poháněných motory Ferrari, ty v obou dnech využili stávajících závodních pilotů, takže u Haasu a Sauberu budou muset nasadit při maďarských testech nováčky.
Zmíněné týmy pochopitelně nemají povinnost nasadit jezdce spojené s Ferrari, například Haas by mohl oslovit amerického teenagera Santina Ferrucciho, ale je pravděpodobnější, že šanci dostane někdo z trojice Giovinazzi, Leclerc a Fuoco. Dává to smysl i v tom směru, že Giovinazzi a Leclerc mají ve smlouvách se Sauberem resp. Haasem položku, která umožňuje jejich nasazení v prvním volném tréninku. Kdy a kde budou piloti nasazeni nicméně je v rozhodovací kompetenci Ferrari.
Testy na Hungaroringu se pojedou bezprostředně po Grand Prix Maďarska, která je v kalendáři stanovena na 30. červenec. To znamená, že v úterý a středu (1. a 2. srpna) vybraná část pilotů na okruhu setrvá a absolvuje dvoudenní program. Hned po této akci bude následovat u Ferrari zkušební den pneumatik Pirelli v Barceloně, pro nějž má být připraven právě Antonio Fuoco.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.