Pro Haas to mohlo být zopakování famózního startu v loňském roce, kdy v Austrálii překvapil svět F1 a Romain Grosjean na zbrusu nové konstrukci dokázal při debutu dojet na šestém místě. Letos však americký tým opouštěl Melbourne v mnohem horší náladě.
Po kvalifikaci to vypadalo královsky. Grosjean byl na startovním roštu šestý, což bylo pro Haas F1 Team doposud nejlepší umístění, zatím byl stejný pilot jen dvakrát sedmý - loni v Japonsku a Brazílii. V závodě se držel na sedmém místě, když mu začala unikat voda. Kevin Magnussen začal kolizí se Sauberem Marcuse Ericssona a propadl se na chvost startovního pole, nakonec ani on neviděl cíl prvního závodu sezóny.
"Víme, že auto je dobré, piloti jsou pozitivně naladěni - zejména Romain byl ve velmi dobrém rozpoložení. Přišel o své místo na úkor Felipe Massy hned na začátku, ale příliš ho to nepoznamenalo. Držel si rychlost a každý mohl vidět, že dokázal udržet Toro Rosso v patřičném odstupu. Ale, to je vždycky... kolik takových příležitostí dostaneme? Dobré umístění ve středu pole, to je ztracená šance. Je to zklamání, ale také to mohlo být ještě horší, mohli jsme být pomalí," hodnotí situaci Günther Steiner.
Nicméně ačkoliv tým a jeho manažer opouštěli Melbourne značně rozladěni, nadále hýčkají naděje, že s ohledem na tempo vozu v australském závodě by nemělo trvat dlouho, aby se Haas F1 Team dostal na bodované příčky.
"Vůz je docela dobrý. Musíme ho dokázat udržet v pracovním rozsahu. Jak je na tom jsme ukázali právě tady. Kočka vyskočila z pytle, víme, jak na tom jsou ostatní. Víkend si můžete zkazit špatným nastavením, ale obecně platí, že auto je na nějaké úrovni. Máme dobrý plán vývoje, takže lze mít pozitivní dojem. Přesto mě opravdu štve, že jsme nevyužili příležitosti. Bylo velice snadné dosáhnout na sedmé, možná i šesté místo. Měli jsme na něj, jen to chtělo dokončit závod," připouští Steiner.
Tým očekává větší vyrovnanostPokud se podíváme na premiérovou sezónu amerického týmu, tak z jeho 29 dosažených bodů jich 22 nasbíral v prvních čtyřech závodech sezóny. Pro letošní rok chce Steiner dosáhnout větší konzistence, udržet si rychlost na většině okruhů a především být spolehlivější.
"Spolehlivosti lze dosáhnout mnohem snáze než rychlosti. Určité tempo máme, ale musíme ho dosáhnout všude, na každé trati, být vyrovnanější než loni. To je náš letošní cíl. Na druhou stranu musíme být dostatečně spolehliví, protože můžete mít nejrychlejší auto, ale jakmile vám nevydrží, jste bez bodů. O ty budeme usilovat v Šanghaji," plánuje Steiner.
Jenže právě Čína byla tím z oněch čtyř prvních závodů sezóny 2016, kde se Haasu vůbec nedařilo a Grosjean tehdy označil závodní víkend za vyloženě "strašný". Tentokrát se ale očekává, že situace dopadne zcela jinak. Steiner na otázku, zda se nebude propadák z loňska opakovat, odvětil stručně: "Mám velkou míru důvěry. Myslím, že jsme se od té doby hodně naučili a Čína byla spíše výjimkou, takže doufám, že se nebude opakovat. Ale nikdy nemáte jistotu, nic není jednoduché."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.