Sauber prožil příběh, který by se dal nazvat zmrtvýchvstání. Jestliže ještě v první polovině neměl dost prostředků pro své zaměstnance, nakonec v předposledním závodě vybojoval spásné body pro zajištění prizemoney pro příští rok.
Vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová ale v žádném případně nepředpokládá, že by ročník 2017 byl nějakým provizoriem. Od příchodu nového vlastníka týmu, společnosti Longbow Finance, který převzal tým v červenci, ubylo Sauberu starostí. Začalo se posilovat na všech pozicích, včetně příchodu nové hvězdy v podobě technického ředitele Jorga Zandera od Audi.
"Nečekáme, že rok 2017 bude nějakým přechodným obdobím. Máme už vypracovanou určitou vizi, kterou chceme v nejbližších letech realizovat. A chceme s ní začít hned od příští sezóny. Jednoznačným cílem je vrátit se do středu startovního pole a setrvat tam. Příští rok tedy pro nás bude nesmírně důležitý. Nemůžeme říci »Měli jsme těžké období, procházíme změnami, potom bude čas na byznys«," říká Kaltenbornová.
V průběhu roku neměl Sauber prakticky žádné viditelné sponzory. Existovaly příjmy ze strany obou pilotů, Felipe Nasr nakonec v Grand Prix Brazílie vytěžil z proudů deště nesmírně cenné dva body, které znamenají pro švýcarskou stáj nepřehlédnutelnou sumu ve výši cca 13,5 milionu dolarů.
"Musíme mít více sponzorů a oni budou, protože je více lidí, kteří mají o náš tým skutečný zájem. Změny v naší stáji jsou totiž jasně patrné, proto přicházejí lidé, kteří říkají »Proč bychom se neměli přidat a být u toho?«. Vytváří to velice dobrou a pozitivní atmosféru, která se v budoucím partnerství určitě odrazí," předpokládá Kaltenbornová.
Sauber závodí v F1 s pětiletou přestávkou do roku 1993. Jeho vstup do F1 byl rovněž dramatický, protože měl být podporován automobilkou Mercedes, ale ta si nakonec přímou účast v týmu rozmyslela, ale zaplatila základní vývoj. Nejlepšího výsledku dosáhl tým v roce 2001, kdy jeho barvy hájili Nick Heidfeld a nováček Kimi Räikkönen - dotáhli švýcarský tým na 4. místo v Poháru konstruktérů.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.