První sezóna amerického týmu Haas proběhla nad očekávání dobře, i když tým "vyjel" pouze pět bodovaných umístění, když si po počáteční euforii troufal na první desítku v každém závodě. Nicméně velké cíle mu nadále nechybí, i ve vztahu k jeho slavnějšímu partnerovi.
Jestliže se tým Haas dostal do Formule 1 s výraznou, ale pochopitelně povolenou podporou Ferrari - a ne všem to zrovna bylo po chuti, teď se chtějí u Haasu svým způsobem revanšovat. Jejích cílem je využít vlastních poznatků pro těsnější spolupráci s Ferrari a dosáhnout zlepšení u obou týmů.
Taková je představa manažera týmu Günthera Steinera, podle jehož slov může právě kooperace s Haasem vést k tomu, že se Ferrari vrátí na nejvyšší stupeň vítězů - a americký tým by takového progresu mohl využít i ve svůj prospěch. Nevylučuje ale i eventualitu, že problémy, které měli u Ferrari v letošním roce, se do jisté míry mohly promítnout do výsledků Haasu.
"Nelze to samozřejmě vyloučit, taková možnost existuje. Pokud máme partnerství s Ferrari, musíte věřit, že jejich práce bude dobrá. Musíme kráčet s nimi a pozitivně přispívat ke zlepšování. Pro ně jsme jako zákazník dobří, jsme takříkajíc uživatelsky vstřícní a pokud s nimi budeme diskutovat, pokusíme se kráčet kupředu společně.
Pokud odstoupíme kvůli poškozenému motoru, nebudeme říkat, že to je neomluvitelné. Budeme jim věřit a chtít pomoci. Bez nich bychom nikdy nebyli tam, co jsme teď. A je třeba pokračovat. Ano, letos se vyskytly určité problémy, příští rok by to mělo být lepší. Ale na naší pozici mají velký podíl. Je snadné poukazovat na nepovedené věci, ale znovu si opakujeme, kam jsme díky Ferrari dospěli," komentuje situaci Steiner.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.