Mercedes se v Sepangu chystá na zisk třetího Poháru konstruktérů v řadě. Pokud totiž získají Stříbrné šípy alespoň 36 bodů, už je nebude moci nikdo předstihnout. Toto Wolff u této příležitosti popsal své pocity a jak by fanoušci měli Mercedes vnímat.
Učinil tak v rozhovoru pro stanici BBC 5 Live Chequered Flag, kdy si povídal s Tomem Clarksonem. Mercedesu prý nejde o dominanci a ovládnutí F1, je rád za přízeň fanoušků, pro které chce představovat pozici vyzyvatele.
"Lidé vždy mají tendenci fandit outsiderům a my bychom rádi byli někdy smolaři. Cítíme se být rytíři Jedi, nikoli zástupci Impéria. Pokud budeme vyhrávat každý závodní víkend, tak si všichni myslí, že náš vůz bude pořád vpředu a pravděpodobně opět vyhraje, potom se nám dostane méně kreditu," používá Wolff příměr ke slavné sérii Star Wars.
Zatím je sezóna 2016 ze strany Mercedesu ještě dominantnější než předchozí dvě - zatím povolil soupeřům pouze jedno vítězství v Grand Prix Španělska, kde se Rosberg a Hamilton vyřadili po třetí zatáčce a triumf slavil nejmladší vítěz v historii F1 Max Verstappen.
Sezóna se ale nese v duchu střídajícího se vedení mezi Rosbergem a Hamiltonem. V současné době má výhodu malého náskoku německý pilot, který už vyhrál osm závodů. V minulosti se ještě nestalo, aby pilot, který vyhrál tolik Grand Prix v jedné sezóně nebyl šampionem. Ale je takék nutné brát v úvahu, že v posledních dvou sezónách Hamilton překonal svého týmového kolegu právě v závěrečné části šampionátu. A mnozí příznivci i odborníci F1 jsou přesvědčeni, že se bude historie opakovat.
"V současné době je bilance lepší pro Nica, ale těžko říci. Dostal se do dobré formy na konci roku minulého a na začátku letošního ji potvrdil. Lewis se pak vrátil do hry, nyní je na tom lépe Nico. Oba piloti jsou silné individuality a jedním z jejich nejlepších charakterových rysů je, že se s ničímn nespokojí," popisuje situaci Wolff.
Hamilton si je dobře vědom skutečnosti, že Rosberg v Singapuru byl o úroveň výš než dříve a otevřeně přiznal, že jeho kvalifikační kolo bylo nejspíš to nejlepší, jaké za dobu svého působení v německém týmu předvedl. Také Wolff připouští, že Rosberg v současné době podává nejvyrovnanější výkony. Padla také otázka, zda po zajištění Poháru konstruktérů dostanou piloti absolutní volnost.
"Necháváme je v posledních letech závodit mezi sebou. Nikdy jsme do této oblasti nezasahovali, nikdy nebylo dáno pořadí jako ten bude číslo jedna a ten číslo dvě. Existují určitá pravidla, která jsou důležitá z hlediska sportovního chování a způsobu, jakým se chceme prezentovat. Nic se na tom nemění ať už Pohár konstruktérů získáme nebo ne," dodává Wolff.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.