Mercedes se v Sepangu chystá na zisk třetího Poháru konstruktérů v řadě. Pokud totiž získají Stříbrné šípy alespoň 36 bodů, už je nebude moci nikdo předstihnout. Toto Wolff u této příležitosti popsal své pocity a jak by fanoušci měli Mercedes vnímat.
Učinil tak v rozhovoru pro stanici BBC 5 Live Chequered Flag, kdy si povídal s Tomem Clarksonem. Mercedesu prý nejde o dominanci a ovládnutí F1, je rád za přízeň fanoušků, pro které chce představovat pozici vyzyvatele.
"Lidé vždy mají tendenci fandit outsiderům a my bychom rádi byli někdy smolaři. Cítíme se být rytíři Jedi, nikoli zástupci Impéria. Pokud budeme vyhrávat každý závodní víkend, tak si všichni myslí, že náš vůz bude pořád vpředu a pravděpodobně opět vyhraje, potom se nám dostane méně kreditu," používá Wolff příměr ke slavné sérii Star Wars.
Zatím je sezóna 2016 ze strany Mercedesu ještě dominantnější než předchozí dvě - zatím povolil soupeřům pouze jedno vítězství v Grand Prix Španělska, kde se Rosberg a Hamilton vyřadili po třetí zatáčce a triumf slavil nejmladší vítěz v historii F1 Max Verstappen.
Sezóna se ale nese v duchu střídajícího se vedení mezi Rosbergem a Hamiltonem. V současné době má výhodu malého náskoku německý pilot, který už vyhrál osm závodů. V minulosti se ještě nestalo, aby pilot, který vyhrál tolik Grand Prix v jedné sezóně nebyl šampionem. Ale je takék nutné brát v úvahu, že v posledních dvou sezónách Hamilton překonal svého týmového kolegu právě v závěrečné části šampionátu. A mnozí příznivci i odborníci F1 jsou přesvědčeni, že se bude historie opakovat.
"V současné době je bilance lepší pro Nica, ale těžko říci. Dostal se do dobré formy na konci roku minulého a na začátku letošního ji potvrdil. Lewis se pak vrátil do hry, nyní je na tom lépe Nico. Oba piloti jsou silné individuality a jedním z jejich nejlepších charakterových rysů je, že se s ničímn nespokojí," popisuje situaci Wolff.
Hamilton si je dobře vědom skutečnosti, že Rosberg v Singapuru byl o úroveň výš než dříve a otevřeně přiznal, že jeho kvalifikační kolo bylo nejspíš to nejlepší, jaké za dobu svého působení v německém týmu předvedl. Také Wolff připouští, že Rosberg v současné době podává nejvyrovnanější výkony. Padla také otázka, zda po zajištění Poháru konstruktérů dostanou piloti absolutní volnost.
"Necháváme je v posledních letech závodit mezi sebou. Nikdy jsme do této oblasti nezasahovali, nikdy nebylo dáno pořadí jako ten bude číslo jedna a ten číslo dvě. Existují určitá pravidla, která jsou důležitá z hlediska sportovního chování a způsobu, jakým se chceme prezentovat. Nic se na tom nemění ať už Pohár konstruktérů získáme nebo ne," dodává Wolff.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.