Už na konci tohoto týdne vyrazí vozy k prvnímu závodu letošní sezóny F1. Napětí stoupá a bookmakeři už určitě vypisují sázky, jak si povede zejména nový americký tým Haas. Jeho majitel rovněž usilovně pracuje na mediální stránce.
Gene Haas proto pozval dvě veličiny amerického motorsportu, aby s ním sdílely jeho cestu ve Formuli 1. A nejde o jména lecjaká - Roger Penske se řadí mezi největší legendy a navíc on sám má sice krátkou, ale vcelku úspěšnou kariéru také ve F1. S piloty Markem Donohuem a Johnem Watsonem absolvoval jeho tým 40 Grand Prix a Watson pro jeho barvy dokonce vyhrál Grand Prix Rakouska 1976. Jeho černým dnem se však stala stejná trať o rok dříve, kdy navždy přišel o svého přítele a vítěze 500 mil INDY Marka Donohuea.
Nesmíme se dá zmást účastí Penske v roce 1977, to už odkoupené americké vozy provozoval Němec Günther Schmidt pod barvami svého týmu ATS (Auto Technik und Spezialzubehör). Další penske měl k dispozici "král havajských oválů" Danny Ongais.
Dalším, koho Haas přizval, je Joseph Riddick "Rick" Hendrick III, majitel týmu série NASCAR Hendrick Motorsports. S ním se Haas už tuto neděli setkal na sportovním poli, když jeho pilot Kevin Harvick vyhrál první závod sezóny v Phoenixu.
Haas oba vyzval, aby se připojili k jeho týmu a mohli se přesvědčit, jak se daří zvládat nováčkovské nástrahy. "Roger Penske mi vždy přál v F1 mnoho úspěchů, sám ji před dlouhou dobou také zažil. Pozvali jsme ho, aby se k nám připojil na Grand Prix, také jsme to nabídli Ricku Hendricksovi - a vlastně každému, kdo by se chtěl připojit. Tihle chlapi jsou závodníci, věřím, že je to bude zajímat. Je to něco trochu jiného než americké závody. Byl bych rád, kdyby se mnou byli na závodech F1. Bylo by to úžasné."
Penske je napjatý, jak si Haas poradíBývalý majitel týmu F1, který 20. února oslavil 79. narozeniny, pronesl u příležitosti první Grand Prix IndyCar v americkém St. Petersburgu krátkou řeč, ve které potvrdil, že od Haase nabídku dostal. "S Genem jsem mluvil, nabídl mi, abych se k němu připojil. Povídám mu »Podívej, nevím, jestli dostanu pit-lane pass« a on mi odpověděl »Jeden pro tebe mám«. Toužím vědět, jak si poradí. Nevím, jaké jsou ekonomické požadavky - slyšel jsem, že je nutné investoval kolem 300 milionů dolarů. To je vstupenka do světa F1," prohlásil Penske, jehož pilot Juan Pablo Montoya, mající bohaté zkušenosti s F1, první závod série IndyCar vyhrál.
"Myslím, že jsme byli posledním americkým týmem, který vyhrál závod F1. Je škoda, že jsme tam nemohli zůstat déle, ale bylo nemožné zvládat najednou Formuli 1, Can-Am, Trans-Am a další aktivity.Celou dobu jsem létal sem a tam, ale obchod mě nakonec přinutil zůstat v USA," zavzpomínal na svá léta v F1 Penske.
Ohledně vítězství se však mýlí - posledním americkou stájí, která vyhrála Grand Prix, byl tým Shadow, rok po Penske s Alanem Jonesem za volantem. V letech 1985-1986 působil v F1 prozatím poslední americký tým F.O.R.C.E Haas-Lola podporovaný potravinářským koncernem Beatrice, ale s Gene Haasem nemá Carl Haas, tehdejší majitel týmu, nic společného. O jeho osudech vám brzy přineseme podrobný článek.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.