Už na konci tohoto týdne vyrazí vozy k prvnímu závodu letošní sezóny F1. Napětí stoupá a bookmakeři už určitě vypisují sázky, jak si povede zejména nový americký tým Haas. Jeho majitel rovněž usilovně pracuje na mediální stránce.
Gene Haas proto pozval dvě veličiny amerického motorsportu, aby s ním sdílely jeho cestu ve Formuli 1. A nejde o jména lecjaká - Roger Penske se řadí mezi největší legendy a navíc on sám má sice krátkou, ale vcelku úspěšnou kariéru také ve F1. S piloty Markem Donohuem a Johnem Watsonem absolvoval jeho tým 40 Grand Prix a Watson pro jeho barvy dokonce vyhrál Grand Prix Rakouska 1976. Jeho černým dnem se však stala stejná trať o rok dříve, kdy navždy přišel o svého přítele a vítěze 500 mil INDY Marka Donohuea.
Nesmíme se dá zmást účastí Penske v roce 1977, to už odkoupené americké vozy provozoval Němec Günther Schmidt pod barvami svého týmu ATS (Auto Technik und Spezialzubehör). Další penske měl k dispozici "král havajských oválů" Danny Ongais.
Dalším, koho Haas přizval, je Joseph Riddick "Rick" Hendrick III, majitel týmu série NASCAR Hendrick Motorsports. S ním se Haas už tuto neděli setkal na sportovním poli, když jeho pilot Kevin Harvick vyhrál první závod sezóny v Phoenixu.
Haas oba vyzval, aby se připojili k jeho týmu a mohli se přesvědčit, jak se daří zvládat nováčkovské nástrahy. "Roger Penske mi vždy přál v F1 mnoho úspěchů, sám ji před dlouhou dobou také zažil. Pozvali jsme ho, aby se k nám připojil na Grand Prix, také jsme to nabídli Ricku Hendricksovi - a vlastně každému, kdo by se chtěl připojit. Tihle chlapi jsou závodníci, věřím, že je to bude zajímat. Je to něco trochu jiného než americké závody. Byl bych rád, kdyby se mnou byli na závodech F1. Bylo by to úžasné."
Penske je napjatý, jak si Haas poradíBývalý majitel týmu F1, který 20. února oslavil 79. narozeniny, pronesl u příležitosti první Grand Prix IndyCar v americkém St. Petersburgu krátkou řeč, ve které potvrdil, že od Haase nabídku dostal. "S Genem jsem mluvil, nabídl mi, abych se k němu připojil. Povídám mu »Podívej, nevím, jestli dostanu pit-lane pass« a on mi odpověděl »Jeden pro tebe mám«. Toužím vědět, jak si poradí. Nevím, jaké jsou ekonomické požadavky - slyšel jsem, že je nutné investoval kolem 300 milionů dolarů. To je vstupenka do světa F1," prohlásil Penske, jehož pilot Juan Pablo Montoya, mající bohaté zkušenosti s F1, první závod série IndyCar vyhrál.
"Myslím, že jsme byli posledním americkým týmem, který vyhrál závod F1. Je škoda, že jsme tam nemohli zůstat déle, ale bylo nemožné zvládat najednou Formuli 1, Can-Am, Trans-Am a další aktivity.Celou dobu jsem létal sem a tam, ale obchod mě nakonec přinutil zůstat v USA," zavzpomínal na svá léta v F1 Penske.
Ohledně vítězství se však mýlí - posledním americkou stájí, která vyhrála Grand Prix, byl tým Shadow, rok po Penske s Alanem Jonesem za volantem. V letech 1985-1986 působil v F1 prozatím poslední americký tým F.O.R.C.E Haas-Lola podporovaný potravinářským koncernem Beatrice, ale s Gene Haasem nemá Carl Haas, tehdejší majitel týmu, nic společného. O jeho osudech vám brzy přineseme podrobný článek.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.