Čím blíže je první závod sezóny, tím větší je počet prognóz, odhadu sil soupeřů i jednotlivců. Opatrně i směle se vyslovují cíle pro nadcházející ročník, ty se pak stávají celkem pochopitelně předmětem bohatých diskusí odborníků i laiků.
Nucená přestávka Formule 1 se krátí, fanoušci se dočkají opět závodního procesu. Zbrojí se nejen na tratích a v depu, ale i na tiskových stránkách. Už v závěru druhého testu na Circuit de Catalunya prohlásil v rozhovoru pilot Red Bullu Daniel Riccardo sebevědomý cíl, podle nějž by jeho tým měl bojovat o bronzový stupínek v Poháru konstruktérů.
Ačkoliv tým Red Bull přiznává, že jeho pohonná jednotka nepatří mezi špičkové, poradce týmu dr. Helmut Marko je přesvědčen, že třetí místo v neoficiálním MS značek, jak bývá Pohár konstruktérů někdy také nazýván, není rozhodně utopií. Dle jeho názoru tým těžko ovlivní boj mezi Mercedesem a Ferrari, ale další vývoj během sezóny určitě rakouský tým v druhé polovině šampionátu vynese před jeho soupeře.
"Zdá se, že vývoj motoru se ubírá správným směrem, ovšem překlenutí rozdílu ve výkonu motorů bude trvat delší dobu. Moje prognóza je taková: v první polovině sezóny budou Mercedesy bojovat o první dvě místa, za nimi bude Ferrari a poté silný střed ve složení Williams, Force India, Toro Rosso a Red Bull. Ovšem od poloviny sezóny naše jednotka bude natolik dobrá, že jsem přesvědčen o reálném boji o třetí místo v konečném hodnocení," plánuje Marko.
Jestliže Red Bull si po dlouhých tahanicích a nepříliš vřelých vztazích s francouzskou automobilkou nakonec ponechal motor Renault, byť přeznačený na TAG-Heuer, B-tým Red Bullu Toro Rosso se rozhodl přejít na motory Ferrari specifikace 2015. Marko podezřívá tým z Faenzy, že by se mohl pokusit "hrát si na vlastním písečku" a využít silné pozice zejména v úvodu sezóny.
"Umím si představit, že v prvních závodech se může Toro Rosso ocitnout výsledkově před námi - nejspíš až do poloviny - protože výkon v rozdílu motoru je stále významný. Ten ale bude od polovinu sezóny klesat, protože specifikaci 2015 není možné dále vyvíjet," podotýká Marko. V uplynulé sezóně skončil Red Bull na čtvrtém místě, Toro Rosso obsadilo sedmou příčku. Oba týmy měly k dispozici pohonnou jednotku Renault.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.