Čím blíže je první závod sezóny, tím větší je počet prognóz, odhadu sil soupeřů i jednotlivců. Opatrně i směle se vyslovují cíle pro nadcházející ročník, ty se pak stávají celkem pochopitelně předmětem bohatých diskusí odborníků i laiků.
Nucená přestávka Formule 1 se krátí, fanoušci se dočkají opět závodního procesu. Zbrojí se nejen na tratích a v depu, ale i na tiskových stránkách. Už v závěru druhého testu na Circuit de Catalunya prohlásil v rozhovoru pilot Red Bullu Daniel Riccardo sebevědomý cíl, podle nějž by jeho tým měl bojovat o bronzový stupínek v Poháru konstruktérů.
Ačkoliv tým Red Bull přiznává, že jeho pohonná jednotka nepatří mezi špičkové, poradce týmu dr. Helmut Marko je přesvědčen, že třetí místo v neoficiálním MS značek, jak bývá Pohár konstruktérů někdy také nazýván, není rozhodně utopií. Dle jeho názoru tým těžko ovlivní boj mezi Mercedesem a Ferrari, ale další vývoj během sezóny určitě rakouský tým v druhé polovině šampionátu vynese před jeho soupeře.
"Zdá se, že vývoj motoru se ubírá správným směrem, ovšem překlenutí rozdílu ve výkonu motorů bude trvat delší dobu. Moje prognóza je taková: v první polovině sezóny budou Mercedesy bojovat o první dvě místa, za nimi bude Ferrari a poté silný střed ve složení Williams, Force India, Toro Rosso a Red Bull. Ovšem od poloviny sezóny naše jednotka bude natolik dobrá, že jsem přesvědčen o reálném boji o třetí místo v konečném hodnocení," plánuje Marko.
Jestliže Red Bull si po dlouhých tahanicích a nepříliš vřelých vztazích s francouzskou automobilkou nakonec ponechal motor Renault, byť přeznačený na TAG-Heuer, B-tým Red Bullu Toro Rosso se rozhodl přejít na motory Ferrari specifikace 2015. Marko podezřívá tým z Faenzy, že by se mohl pokusit "hrát si na vlastním písečku" a využít silné pozice zejména v úvodu sezóny.
"Umím si představit, že v prvních závodech se může Toro Rosso ocitnout výsledkově před námi - nejspíš až do poloviny - protože výkon v rozdílu motoru je stále významný. Ten ale bude od polovinu sezóny klesat, protože specifikaci 2015 není možné dále vyvíjet," podotýká Marko. V uplynulé sezóně skončil Red Bull na čtvrtém místě, Toro Rosso obsadilo sedmou příčku. Oba týmy měly k dispozici pohonnou jednotku Renault.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.