Čím blíže je první závod sezóny, tím větší je počet prognóz, odhadu sil soupeřů i jednotlivců. Opatrně i směle se vyslovují cíle pro nadcházející ročník, ty se pak stávají celkem pochopitelně předmětem bohatých diskusí odborníků i laiků.
Nucená přestávka Formule 1 se krátí, fanoušci se dočkají opět závodního procesu. Zbrojí se nejen na tratích a v depu, ale i na tiskových stránkách. Už v závěru druhého testu na Circuit de Catalunya prohlásil v rozhovoru pilot Red Bullu Daniel Riccardo sebevědomý cíl, podle nějž by jeho tým měl bojovat o bronzový stupínek v Poháru konstruktérů.
Ačkoliv tým Red Bull přiznává, že jeho pohonná jednotka nepatří mezi špičkové, poradce týmu dr. Helmut Marko je přesvědčen, že třetí místo v neoficiálním MS značek, jak bývá Pohár konstruktérů někdy také nazýván, není rozhodně utopií. Dle jeho názoru tým těžko ovlivní boj mezi Mercedesem a Ferrari, ale další vývoj během sezóny určitě rakouský tým v druhé polovině šampionátu vynese před jeho soupeře.
"Zdá se, že vývoj motoru se ubírá správným směrem, ovšem překlenutí rozdílu ve výkonu motorů bude trvat delší dobu. Moje prognóza je taková: v první polovině sezóny budou Mercedesy bojovat o první dvě místa, za nimi bude Ferrari a poté silný střed ve složení Williams, Force India, Toro Rosso a Red Bull. Ovšem od poloviny sezóny naše jednotka bude natolik dobrá, že jsem přesvědčen o reálném boji o třetí místo v konečném hodnocení," plánuje Marko.
Jestliže Red Bull si po dlouhých tahanicích a nepříliš vřelých vztazích s francouzskou automobilkou nakonec ponechal motor Renault, byť přeznačený na TAG-Heuer, B-tým Red Bullu Toro Rosso se rozhodl přejít na motory Ferrari specifikace 2015. Marko podezřívá tým z Faenzy, že by se mohl pokusit "hrát si na vlastním písečku" a využít silné pozice zejména v úvodu sezóny.
"Umím si představit, že v prvních závodech se může Toro Rosso ocitnout výsledkově před námi - nejspíš až do poloviny - protože výkon v rozdílu motoru je stále významný. Ten ale bude od polovinu sezóny klesat, protože specifikaci 2015 není možné dále vyvíjet," podotýká Marko. V uplynulé sezóně skončil Red Bull na čtvrtém místě, Toro Rosso obsadilo sedmou příčku. Oba týmy měly k dispozici pohonnou jednotku Renault.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.