Před Grand Prix Ruska zveřejnil Bernie Ecclestone zprávu, která se s ohledem na okolnosti očekávala - Pirelli zůstává jako dodavatel pneumatik pro F1 až do roku 2019, i když toto rozhodnutí ještě neschválila Světová rada motoristického sportu FIA.
Akt u zeleného stolu je ale dle názoru odborníků už jen formalitou, takže se začíná řešit, co může italská firma nabídnout, co od ní lze očekávat a jak k její další existenci přistoupí týmy. Ty teď řeší nejen skutečnost, že nutné partnerství s Pirelli potrvá další tři roky, ale i výhled na to, co Italové v rámci celkových změn od sezóny 2017 podniknou.
Jak to vidí šéf MercedesuNapříklad Toto Wolff (Mercedes) si libuje: "Aspoň s dostatečným předstihem víme, kdo nám bude pneumatiky dodávat. Teď je nutné se zaměřit na vývoj nových podmínek pro rok 2017. Pokud mají být auta rychlejší, pak bude pneumatika klíčovou složkou. Už lidi od Pirelli známe nějakou dobu, tak se dejme do práce, ať to za něco stojí."
Šéf Mercedesu zároveň připustil, že výrobci pneumatik mají často obtížnou roli a jejich úsilí dojde málokdy ocenění. I proto hodlá jeho tým s Pirelli jednat o formách spolupráce, aby byl v budoucnu přístup z obou stran co nejlepší. "Jako dodavatel pneumatik asi nemůžete slyšet nic jiného, než že jste špatný. Ať uděláte cokoli, dočkáte se kritiky. Pokud dodáte plášť, který se rychle opotřebovává, budou piloti namítat, že nic nevydrží. A když budou pevné jako kámen, dočkáte se dotazů, jestli je třeba mít pneumatiky jako pro závod v Le Mans, a že by radši třikrát stavěli v boxech.
Je to zkrátka složité a výzvou pro ně by mělo být, aby se výrobek co nejvíc blížil stavu, který vyhovuje všem. Po uzavření nové smlouvy nadešel čas, abychom se setkali a dohodli se na specifikaci pneumatiky na základě zkušeností z poslední doby," navrhuje Wolff.
U Ferrari zní smířlivý tónPodobnému scénáři se nebrání ani Ferrari. Šéf Maurizio Arrivabene si myslí, že navzdory ostřejší výměně názorů po Grand Prix Belgie se nyní otevírá prostor pro navázání užších vztahů, které by situaci měly zlepšit.
"Po Spa padaly na obou stranách různá prohlášení. Pokud budou pneumatiky dodávat nadále, musí naše spolupráce probíhat ve snaze jim pomoci při výkonnosti, bezpečnosti a dalších oblastech. Naposledy jsme jednali na Monze, výkonný zástupce Pirelli Marco Tronchetti Provera určil Maria Isolu, který bude k dispozici týmu Ferrari a bude v přímém kontaktu s našimi piloty a technickými inženýry. Všichni se těší, že formule 1 bude v roce 2017 zajímavější a úspěšnější. Ecclestone Pirelli vybral, protože pečlivě vyhodnotil všechno, co slibují a hodlají udělat," říká Arrivabene.
Hlas z tábora jezdcůNico Rosberg se domnívá, že konzultace o nové podobě pneumatik pro rok 2017 by měla být i věcí fanoušků, aby se mohli ujistit, že chystané změny jim přinesou to, co očekávají a chtějí vidět.
"Musíme se ujistit, že naši fanoušci mají tento sport rádi, to je pro nás nesmírně důležité. Musíme s nimi diskutovat, co očekávají od sezóny 2017, aby byla možnost provést případné změny, pokud by to bylo nezbytné. Na tom nyní musíme s velkým úsilím zapracovat," domnívá se Rosberg.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.