Slavnou pětistovku v Indianapolisu, která se jezdí už od roku 1911, vyhrál Dario Franchitti. Ještě v posledním kole však neměl prvenství jisté, tvrdě na něj útočil Takuma Sato, jenž ve snaze převzít vedení havaroval. Veterán formule 1 Rubens Barrichello dojel na slušném 11. místě.
Závod Indianapolis 500 je legendou motorsportu. Nejstarší automobilový závod světa patří mezi zlatou trojici po boku závodů 24 hodin v Le Mans a Grand Prix Monaka. Mezinárodní význam Indy dokládá fakt, že na oválu jezdily i legendy jako Rudi Carraciola, Juan Manuel Fangio, Alberto Ascari, Jack Brabham, Graham Hill, Jim Clark, Jackie Stewart, Jochen Rindt, Denny Hulme, Chris Amon, Bruce McLaren, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi a další, s F1 spjatí, závodníci.Letošní 96. ročník Indy 500 měl stejně strhující závěr jako ten předchozí. Vedoucího Franchittiho stahoval bývalý pilot F1 Takuma Sato a v posledním kole se v první zatáčce pokusil převzít vedení. Bohužel až příliš najel na vnitřek dráhy, dostal hodiny, těsně minul po jeho boku jedoucího Franchittiho a tvrdě narazil do zdi. „Dostal smyk přímo pode mnou. Trochu mi to připomíná závěr závodu mezi Emersonem Fittipaldim a Alem Unserem (rok 1989),“ vzpomínal historie znalý Franchitti.Tím dvousetkolový závod v Indianapolisu skončil. Zajímavé je, že Franchitti si všechna tři vítězství v Indy zajistil pod žlutými vlajkami.Není překvapením, že poražený Sato vidí incident z jiné perspektivy. „Byli jsme bok po boku, už před první zatáčkou. Tam jsem najel na bílou čáru a vůz se začal smýkat. Skoro jsem vjel na trávu. Mohl mi dát trochu místa,“ uvedl zklamaný Sato.Předposlední žluté vlajky byly staženy v 194. kole. Poté následoval ohromný sprint až do cíle. V tu chvíli už dávno padl nový rekord v počtu změn na vedení. V průběhu celého závodu se čelo měnilo 34x mezi 10 jezdci.„Vítězství chci věnovat Danu Wheldonovi a Mikovi Wanserovi,“ řekl v cíli dojatý Franchitti. Dan Wheldon vyhrál loňskou Indy 500, ale v září tragicky zahynul v závodě v Las Vegas. Šestiletý Mike Wanser, syn manažera týmu Chipa Ganassiho, zemřel loni v říjnu na leukémii. Na druhém místě dojel Franchittiho týmový kolega Scott Dixon, třetí skončil Tony Kanaan. Z bývalých pilotů F1 se nejlépe umístil sedmý Justin Wilson, nováček Rubens Barrichello dojel 11., Sebastien Bourdais byl klasifikován s kolem ztráty na 20. příčce.Debutant Jean Alesi byl ředitelstvím závodu stáhnut už v devátém kole. Důvodem byl žalostný výkon motoru Lotus, který ztrácel 50 koní na Hondu a Chevrolet. Stejný scénář postihl i Simonu de Silvestro.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.