Slavnou pětistovku v Indianapolisu, která se jezdí už od roku 1911, vyhrál Dario Franchitti. Ještě v posledním kole však neměl prvenství jisté, tvrdě na něj útočil Takuma Sato, jenž ve snaze převzít vedení havaroval. Veterán formule 1 Rubens Barrichello dojel na slušném 11. místě.
Závod Indianapolis 500 je legendou motorsportu. Nejstarší automobilový závod světa patří mezi zlatou trojici po boku závodů 24 hodin v Le Mans a Grand Prix Monaka. Mezinárodní význam Indy dokládá fakt, že na oválu jezdily i legendy jako Rudi Carraciola, Juan Manuel Fangio, Alberto Ascari, Jack Brabham, Graham Hill, Jim Clark, Jackie Stewart, Jochen Rindt, Denny Hulme, Chris Amon, Bruce McLaren, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi a další, s F1 spjatí, závodníci.Letošní 96. ročník Indy 500 měl stejně strhující závěr jako ten předchozí. Vedoucího Franchittiho stahoval bývalý pilot F1 Takuma Sato a v posledním kole se v první zatáčce pokusil převzít vedení. Bohužel až příliš najel na vnitřek dráhy, dostal hodiny, těsně minul po jeho boku jedoucího Franchittiho a tvrdě narazil do zdi. „Dostal smyk přímo pode mnou. Trochu mi to připomíná závěr závodu mezi Emersonem Fittipaldim a Alem Unserem (rok 1989),“ vzpomínal historie znalý Franchitti.Tím dvousetkolový závod v Indianapolisu skončil. Zajímavé je, že Franchitti si všechna tři vítězství v Indy zajistil pod žlutými vlajkami.Není překvapením, že poražený Sato vidí incident z jiné perspektivy. „Byli jsme bok po boku, už před první zatáčkou. Tam jsem najel na bílou čáru a vůz se začal smýkat. Skoro jsem vjel na trávu. Mohl mi dát trochu místa,“ uvedl zklamaný Sato.Předposlední žluté vlajky byly staženy v 194. kole. Poté následoval ohromný sprint až do cíle. V tu chvíli už dávno padl nový rekord v počtu změn na vedení. V průběhu celého závodu se čelo měnilo 34x mezi 10 jezdci.„Vítězství chci věnovat Danu Wheldonovi a Mikovi Wanserovi,“ řekl v cíli dojatý Franchitti. Dan Wheldon vyhrál loňskou Indy 500, ale v září tragicky zahynul v závodě v Las Vegas. Šestiletý Mike Wanser, syn manažera týmu Chipa Ganassiho, zemřel loni v říjnu na leukémii. Na druhém místě dojel Franchittiho týmový kolega Scott Dixon, třetí skončil Tony Kanaan. Z bývalých pilotů F1 se nejlépe umístil sedmý Justin Wilson, nováček Rubens Barrichello dojel 11., Sebastien Bourdais byl klasifikován s kolem ztráty na 20. příčce.Debutant Jean Alesi byl ředitelstvím závodu stáhnut už v devátém kole. Důvodem byl žalostný výkon motoru Lotus, který ztrácel 50 koní na Hondu a Chevrolet. Stejný scénář postihl i Simonu de Silvestro.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.