Slavnou pětistovku v Indianapolisu, která se jezdí už od roku 1911, vyhrál Dario Franchitti. Ještě v posledním kole však neměl prvenství jisté, tvrdě na něj útočil Takuma Sato, jenž ve snaze převzít vedení havaroval. Veterán formule 1 Rubens Barrichello dojel na slušném 11. místě.
Závod Indianapolis 500 je legendou motorsportu. Nejstarší automobilový závod světa patří mezi zlatou trojici po boku závodů 24 hodin v Le Mans a Grand Prix Monaka. Mezinárodní význam Indy dokládá fakt, že na oválu jezdily i legendy jako Rudi Carraciola, Juan Manuel Fangio, Alberto Ascari, Jack Brabham, Graham Hill, Jim Clark, Jackie Stewart, Jochen Rindt, Denny Hulme, Chris Amon, Bruce McLaren, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi a další, s F1 spjatí, závodníci.Letošní 96. ročník Indy 500 měl stejně strhující závěr jako ten předchozí. Vedoucího Franchittiho stahoval bývalý pilot F1 Takuma Sato a v posledním kole se v první zatáčce pokusil převzít vedení. Bohužel až příliš najel na vnitřek dráhy, dostal hodiny, těsně minul po jeho boku jedoucího Franchittiho a tvrdě narazil do zdi. „Dostal smyk přímo pode mnou. Trochu mi to připomíná závěr závodu mezi Emersonem Fittipaldim a Alem Unserem (rok 1989),“ vzpomínal historie znalý Franchitti.Tím dvousetkolový závod v Indianapolisu skončil. Zajímavé je, že Franchitti si všechna tři vítězství v Indy zajistil pod žlutými vlajkami.Není překvapením, že poražený Sato vidí incident z jiné perspektivy. „Byli jsme bok po boku, už před první zatáčkou. Tam jsem najel na bílou čáru a vůz se začal smýkat. Skoro jsem vjel na trávu. Mohl mi dát trochu místa,“ uvedl zklamaný Sato.Předposlední žluté vlajky byly staženy v 194. kole. Poté následoval ohromný sprint až do cíle. V tu chvíli už dávno padl nový rekord v počtu změn na vedení. V průběhu celého závodu se čelo měnilo 34x mezi 10 jezdci.„Vítězství chci věnovat Danu Wheldonovi a Mikovi Wanserovi,“ řekl v cíli dojatý Franchitti. Dan Wheldon vyhrál loňskou Indy 500, ale v září tragicky zahynul v závodě v Las Vegas. Šestiletý Mike Wanser, syn manažera týmu Chipa Ganassiho, zemřel loni v říjnu na leukémii. Na druhém místě dojel Franchittiho týmový kolega Scott Dixon, třetí skončil Tony Kanaan. Z bývalých pilotů F1 se nejlépe umístil sedmý Justin Wilson, nováček Rubens Barrichello dojel 11., Sebastien Bourdais byl klasifikován s kolem ztráty na 20. příčce.Debutant Jean Alesi byl ředitelstvím závodu stáhnut už v devátém kole. Důvodem byl žalostný výkon motoru Lotus, který ztrácel 50 koní na Hondu a Chevrolet. Stejný scénář postihl i Simonu de Silvestro.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.