Kniha 500 Miles to Go z roku 1961 pojednává o historii legendárního závodu Indianapolis 500 na oválu Indianapolis Motor Speedway. Obyčejně bývají takto staré knihy těžko dostupné, ale v tomto případě tohle pravidlo neplatí. Kniha je volně dostupná v elektronické podobě.
Přesně sto let starý závod Indianapolis 500 má neuvěřitelnou historii. Nikde na světě neexistuje jiný okruh, tak hrdý na své kulturní dědictví jako Indianapolis Motor Speedway (IMS). Podnik 500 mil v Indianapolisu patří spolu se závody 24 hodin Le Mans a Grand Prix Monte Carla ke zlaté koruně, svaté trojici – nejvýznamnějším a nejstarším automobilovým událostem světa. Na rozdíl od kolegů, Indianapolis uctívá památku staleté historie s maximální úctou a zasvěcením. Copak mají Le Mans nebo Monte Carlo vlastního historika? Člověka, nosícího v hlavě sto let staré události, příběhy triumfů a tragédií? Donald Davidson je živoucím nosičem informací a uznávanou osobu Indianapolisu. O obrazový materiál se stará Ron McQeeney a vede obsáhlý archiv fotografií s datem pořízení od roku 1909. Další hýčkanou osobou byl zlatý hlas Indianapolisu – Tom Carnegie. Svým nezaměnitelným hlasem dodával i prachobyčejným tréninkům jiskru atraktivnosti. Pokud vás legenda jménem Indianapolis 500 naprosto pohltila (a při troše snahy to není těžké), je kniha 500 Miles to Go výborným nástrojem k prohloubení vědomostí o Indy 500. Nicméně kniha není jen pro skalní fanoušky závodu. Čtenář na své čtečce, případně monitoru, dostane zaslouženou porci fascinující historie motorismu na začátku 20. století. Kniha detailně zpracovává především počátky vzniku IMS, průběh prvních závodů a končí rokem 1960. Takže pokud chcete znát historii Indy 500 a přečíst si o zajímavých „perličkách“ (např. vítězi Indy 500, který během závodu vypil šest láhví šampaňského), není nic lepšího, než si knihu 500 Miles to Go stáhnout a pustit se do čtení.Kniha: 500 Miles to GoAutor: Albert W. BloemkerRok vydání: 1961Jazyk: AnglickýVolně ke stažení: http://500milestogo.org
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.