Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Spekulace o zásadním vylepšení Red Bullu RB21 se ukázaly jako přehnané. Technický ředitel týmu Pierre Waché odmítl domněnky, že by Red Bull připravil „velký upgrade“ na poslední den testování v Bahrajnu. „Ne, nebude to radikálně odlišné,“ zdůraznil pro PlanetF1.com. Podle něj jde o standardní proces zavádění nových dílů ještě před prvním závodem sezóny.
RB21 se navenek neliší od svého předchůdce RB20, který sice dominoval začátku sezóny, ale v její prostřední části se potýkal s problémy v optimalizaci. Waché uvedl, že evoluce byla záměrná a že Red Bull pouze „vyhodnocuje malé části“ v rámci testů. „Snažíme se zjistit, zda je směr správný, ale není to žádné kouzlo,“ dodal s tím, že hlavním cílem je stabilizovat výkon vozu.
Šéf Red Bullu Christian Horner potvrdil, že současná podoba RB21 je v podstatě konečná a že v Melbourne nebude k vidění žádná dramatická změna. „Je to v podstatě vůz, se kterým začneme sezónu,“ řekl na tiskové konferenci. Připustil sice drobné úpravy, ale zásadní změny podle něj neproběhnou.
Otázkou zůstává, kolik prostoru ještě pravidla umožňují k vývoji. Waché připustil, že hledání výkonu se stává stále obtížnějším. „Nevím, kde je strop, ale je těžké ho najít. Vývoj začíná stagnovat,“ přiznal. Podle něj se nyní klíčová výhoda netýká jen aerodynamiky, ale také toho, jak efektivně dokáže pilot vůz využít.
Horner souhlasí, že letošní sezóna bude mimořádně těsná. „Auta se sbližují a vypadají velmi podobně. To je důvod, proč bude závodění tak těsné,“ uvedl. Věří, že letošní boj o titul bude intenzivnější než v minulých letech a že klíčovou roli bude hrát schopnost týmů vytěžit maximum v rozhodujících okamžicích. „Největšími vítězi budou fanoušci,“ dodal.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.