Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Spekulace o zásadním vylepšení Red Bullu RB21 se ukázaly jako přehnané. Technický ředitel týmu Pierre Waché odmítl domněnky, že by Red Bull připravil „velký upgrade“ na poslední den testování v Bahrajnu. „Ne, nebude to radikálně odlišné,“ zdůraznil pro PlanetF1.com. Podle něj jde o standardní proces zavádění nových dílů ještě před prvním závodem sezóny.
RB21 se navenek neliší od svého předchůdce RB20, který sice dominoval začátku sezóny, ale v její prostřední části se potýkal s problémy v optimalizaci. Waché uvedl, že evoluce byla záměrná a že Red Bull pouze „vyhodnocuje malé části“ v rámci testů. „Snažíme se zjistit, zda je směr správný, ale není to žádné kouzlo,“ dodal s tím, že hlavním cílem je stabilizovat výkon vozu.
Šéf Red Bullu Christian Horner potvrdil, že současná podoba RB21 je v podstatě konečná a že v Melbourne nebude k vidění žádná dramatická změna. „Je to v podstatě vůz, se kterým začneme sezónu,“ řekl na tiskové konferenci. Připustil sice drobné úpravy, ale zásadní změny podle něj neproběhnou.
Otázkou zůstává, kolik prostoru ještě pravidla umožňují k vývoji. Waché připustil, že hledání výkonu se stává stále obtížnějším. „Nevím, kde je strop, ale je těžké ho najít. Vývoj začíná stagnovat,“ přiznal. Podle něj se nyní klíčová výhoda netýká jen aerodynamiky, ale také toho, jak efektivně dokáže pilot vůz využít.
Horner souhlasí, že letošní sezóna bude mimořádně těsná. „Auta se sbližují a vypadají velmi podobně. To je důvod, proč bude závodění tak těsné,“ uvedl. Věří, že letošní boj o titul bude intenzivnější než v minulých letech a že klíčovou roli bude hrát schopnost týmů vytěžit maximum v rozhodujících okamžicích. „Největšími vítězi budou fanoušci,“ dodal.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.