Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
Předsezónní testování Formule 1, které se koná na okruhu Bahrajn International Circuit, hraje klíčovou roli v přípravě týmů a jezdců na nadcházející sezonu 2025. Tento proces umožňuje závodníkům otestovat nové vozy a získat důležitá data o jejich výkonu a spolehlivosti. Testování je zásadní pro to, aby týmy mohly optimalizovat své procesy a strategii před prvním závodem, což zvyšuje jejich šance na úspěch v průběhu sezóny.
Testování bude probíhat v intenzivním režimu po dobu osmi hodin denně. Každý den se uskuteční čtyřhodinový ranní blok, po kterém následuje hodinová přestávka, a poté další čtyři hodiny testování odpoledne. Tento rozvrh dává jezdcům dostatek času na důkladné vyzkoušení svých vozů a umožňuje týmům provádět potřebné úpravy a sledovat, jak jejich automobily reagují na různé podmínky na trati.
V průběhu třídenního testování týmy obvykle rozdělí čas mezi své jezdce. Například McLaren plánuje, že Oscar Piastri a Lando Norris se podělí o testovací jízdy. Red Bull, Mercedes, Aston Martin a další týmy mají podobné strategie, což znamená, že každý jezdec bude mít možnost nasbírat důležité zkušenosti a informace během různých fází testování. Umožňuje to také týmům sledovat výkon různých jezdců v různých podmínkách.
Zajímavé je, že některé týmy dosud neoznámily kompletní sestavy svých jezdců pro všechny dny testování, jako je tomu v případě Ferrari. Očekává se, že brzy zveřejní své plány, což přidává další prvek napětí a očekávání před samotným testováním. Fanoušci a odborníci se tak těší na to, jak se týmy postaví k této výzvě a jak se jednotliví jezdci budou vyrovnávat s novými vozy.
Celkově vzato, předsezónní testování v Bahrajnu je nezbytné pro vytvoření solidního základu pro nadcházející sezónu Formule 1. Umožňuje týmům nejen ověřit spolehlivost a výkon svých nových strojů, ale také lépe pochopit, jak se jejich strategie mohou vyvíjet v průběhu roku. S postupujícím testováním se očekává, že budou odhaleny nejen technické schopnosti jednotlivých týmů, ale také psychologické aspekty závodění, které mohou ovlivnit výsledky sezóny.
Středa 26. února: 10–14 [7–11 UK] [AM], 15–19 [12–16 UK] [PM]
Čtvrtek 27. února: 10–14 [7am–11am UK] [AM], 15–19 [12pm–4pm UK] [PM]
Pátek 28. února: 10–14 [7am–11am UK] [AM], 15–19 [12pm–4pm UK] [PM]
McLaren
Středa 26. února: Oscar Piastri [AM], Lando Norris [PM]
Čtvrtek 27. února: Oscar Piastri [AM], Lando Norris [PM]
Pátek 28. února: Lando Norris [AM], Oscar Piastri [PM]
Ferrari
Středa 26. února: Lewis Hamilton [AM], Charles Leclerc [PM]
Čtvrtek 27. února:
Termín bude upřesněn Pátek 28. února: Termín bude upřesněn
Red Bull
Středa 26. února: Liam Lawson [AM], Max Verstappen [PM]
Čtvrtek 27. února: Liam Lawson
Pátek 28. února: Max Verstappen
Mercedes
Středa 26. února: Kimi Antonelli [AM], George Russell [PM]
Čtvrtek 27. února: George Russell [AM], Kimi Antonelli [PM]
Pátek 28. února: Kimi Antonelli [AM], George Russell [PM]
Aston Martin
Středa 26. února: Fernando Alonso [AM], Lance Stroll [PM]
Čtvrtek 27. února: Fernando Alonso [AM], Lance Stroll [PM]
Pátek 28. února: Lance Stroll [AM], Fernando Alonso [PM]
Alpine
Středa 26. února: Jack Doohan [AM], Pierre Gasly [PM]
Čtvrtek 27. února: Pierre Gasly [AM], Jack Doohan [PM]
Pátek 28. února: Jack Doohan [AM], Pierre Gasly [PM]
Haas
Středa 26. února: Ollie Bearman [AM], Esteban Ocon [PM]
Čtvrtek 27. února: Esteban Ocon [AM], Ollie Bearman [PM]
Pátek 28. února: Ollie Bearman [AM], Esteban Ocon [PM]
Racing Bulls
Středa 26. února: Yuki Tsunoda [AM], Isack Hadjar [PM}
Čtvrtek 27. února: Yuki Tsunoda [AM], Isack Hadjar [PM}
Pátek 28. února: Isack Hadjar [AM], Yuki Tsunoda [PM]
Williams
Středa 26. února: Alex Albon [AM], Carlos Sainz [PM]
Čtvrtek 27. února: Carlos Sainz
Pátek 28. února: Alex Albon
Sauber
Středa 26. února: Nico Hülkenberg [AM], Gabriel Bortoleto [PM]
Čtvrtek 27. února: Nico Hülkenberg [AM], Gabriel Bortoleto [PM]
Pátek 28. února: Gabriel Bortoleto [AM], Nico Hülkenberg [PM]
Pirelli nabídlo týmům všech šest směsí slicků a každému týmu umožnilo vybrat až 35 sad pneumatik, přičemž 30 sad může být použito během tří dnů testování. Mezi novinkami je směs C6, která je nejměkčí a letos debutuje na některých městských tratích; vybraly si ji pouze dva týmy – Ferrari a Williams. Naopak C1 je nejtvrdší směs.
Nejoblíbenější volbou pro testy je směs C3, kterou si týmy objednaly v počtu od 15 do 27 sad, přičemž nejvíce objednal Mercedes. Zajímavé je, že týmy Alpine a Aston Martin se rozhodly pro výběr pouze směsí C1, C2 a C3, což naznačuje jejich strategii pro nadcházející sezónu.
Testy F1 jsou dostupné prostřednictvím služby F1 TV Pro, kterou si lze předplatit i na jeden měsíc.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.