Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
Předsezónní testování Formule 1, které se koná na okruhu Bahrajn International Circuit, hraje klíčovou roli v přípravě týmů a jezdců na nadcházející sezonu 2025. Tento proces umožňuje závodníkům otestovat nové vozy a získat důležitá data o jejich výkonu a spolehlivosti. Testování je zásadní pro to, aby týmy mohly optimalizovat své procesy a strategii před prvním závodem, což zvyšuje jejich šance na úspěch v průběhu sezóny.
Testování bude probíhat v intenzivním režimu po dobu osmi hodin denně. Každý den se uskuteční čtyřhodinový ranní blok, po kterém následuje hodinová přestávka, a poté další čtyři hodiny testování odpoledne. Tento rozvrh dává jezdcům dostatek času na důkladné vyzkoušení svých vozů a umožňuje týmům provádět potřebné úpravy a sledovat, jak jejich automobily reagují na různé podmínky na trati.
V průběhu třídenního testování týmy obvykle rozdělí čas mezi své jezdce. Například McLaren plánuje, že Oscar Piastri a Lando Norris se podělí o testovací jízdy. Red Bull, Mercedes, Aston Martin a další týmy mají podobné strategie, což znamená, že každý jezdec bude mít možnost nasbírat důležité zkušenosti a informace během různých fází testování. Umožňuje to také týmům sledovat výkon různých jezdců v různých podmínkách.
Zajímavé je, že některé týmy dosud neoznámily kompletní sestavy svých jezdců pro všechny dny testování, jako je tomu v případě Ferrari. Očekává se, že brzy zveřejní své plány, což přidává další prvek napětí a očekávání před samotným testováním. Fanoušci a odborníci se tak těší na to, jak se týmy postaví k této výzvě a jak se jednotliví jezdci budou vyrovnávat s novými vozy.
Celkově vzato, předsezónní testování v Bahrajnu je nezbytné pro vytvoření solidního základu pro nadcházející sezónu Formule 1. Umožňuje týmům nejen ověřit spolehlivost a výkon svých nových strojů, ale také lépe pochopit, jak se jejich strategie mohou vyvíjet v průběhu roku. S postupujícím testováním se očekává, že budou odhaleny nejen technické schopnosti jednotlivých týmů, ale také psychologické aspekty závodění, které mohou ovlivnit výsledky sezóny.
Středa 26. února: 10–14 [7–11 UK] [AM], 15–19 [12–16 UK] [PM]
Čtvrtek 27. února: 10–14 [7am–11am UK] [AM], 15–19 [12pm–4pm UK] [PM]
Pátek 28. února: 10–14 [7am–11am UK] [AM], 15–19 [12pm–4pm UK] [PM]
McLaren
Středa 26. února: Oscar Piastri [AM], Lando Norris [PM]
Čtvrtek 27. února: Oscar Piastri [AM], Lando Norris [PM]
Pátek 28. února: Lando Norris [AM], Oscar Piastri [PM]
Ferrari
Středa 26. února: Lewis Hamilton [AM], Charles Leclerc [PM]
Čtvrtek 27. února:
Termín bude upřesněn Pátek 28. února: Termín bude upřesněn
Red Bull
Středa 26. února: Liam Lawson [AM], Max Verstappen [PM]
Čtvrtek 27. února: Liam Lawson
Pátek 28. února: Max Verstappen
Mercedes
Středa 26. února: Kimi Antonelli [AM], George Russell [PM]
Čtvrtek 27. února: George Russell [AM], Kimi Antonelli [PM]
Pátek 28. února: Kimi Antonelli [AM], George Russell [PM]
Aston Martin
Středa 26. února: Fernando Alonso [AM], Lance Stroll [PM]
Čtvrtek 27. února: Fernando Alonso [AM], Lance Stroll [PM]
Pátek 28. února: Lance Stroll [AM], Fernando Alonso [PM]
Alpine
Středa 26. února: Jack Doohan [AM], Pierre Gasly [PM]
Čtvrtek 27. února: Pierre Gasly [AM], Jack Doohan [PM]
Pátek 28. února: Jack Doohan [AM], Pierre Gasly [PM]
Haas
Středa 26. února: Ollie Bearman [AM], Esteban Ocon [PM]
Čtvrtek 27. února: Esteban Ocon [AM], Ollie Bearman [PM]
Pátek 28. února: Ollie Bearman [AM], Esteban Ocon [PM]
Racing Bulls
Středa 26. února: Yuki Tsunoda [AM], Isack Hadjar [PM}
Čtvrtek 27. února: Yuki Tsunoda [AM], Isack Hadjar [PM}
Pátek 28. února: Isack Hadjar [AM], Yuki Tsunoda [PM]
Williams
Středa 26. února: Alex Albon [AM], Carlos Sainz [PM]
Čtvrtek 27. února: Carlos Sainz
Pátek 28. února: Alex Albon
Sauber
Středa 26. února: Nico Hülkenberg [AM], Gabriel Bortoleto [PM]
Čtvrtek 27. února: Nico Hülkenberg [AM], Gabriel Bortoleto [PM]
Pátek 28. února: Gabriel Bortoleto [AM], Nico Hülkenberg [PM]
Pirelli nabídlo týmům všech šest směsí slicků a každému týmu umožnilo vybrat až 35 sad pneumatik, přičemž 30 sad může být použito během tří dnů testování. Mezi novinkami je směs C6, která je nejměkčí a letos debutuje na některých městských tratích; vybraly si ji pouze dva týmy – Ferrari a Williams. Naopak C1 je nejtvrdší směs.
Nejoblíbenější volbou pro testy je směs C3, kterou si týmy objednaly v počtu od 15 do 27 sad, přičemž nejvíce objednal Mercedes. Zajímavé je, že týmy Alpine a Aston Martin se rozhodly pro výběr pouze směsí C1, C2 a C3, což naznačuje jejich strategii pro nadcházející sezónu.
Testy F1 jsou dostupné prostřednictvím služby F1 TV Pro, kterou si lze předplatit i na jeden měsíc.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.