Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Předsezónní testování Formule 1 na okruhu v Bahrajnu umožnilo jezdcům poslední možnost připravit se na start sezóny, ale neobešlo se bez komplikací.
Ve středu testy narušil výpadek proudu, který zastavil veškerou aktivitu na několik hodin.
Páteční závěrečný den testování pak poznamenal nečekaný a bizarní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno. Tento neobvyklý problém způsobil další zdržení, ale týmy se i přesto snažily maximálně využít omezený čas na přípravu před úvodním závodem sezóny v Austrálii 16. března.
Páteční dopolední testování muselo být přerušeno červenou vlajkou pouhých 47 minut před koncem, když se na startovní a cílové čáře objevila velká hromada rozbitého skla.
Rychle se zjistilo, že sklo pochází z jednoho z oken startovního a cílového boxu, který se nachází na boxové zídce těsně nad tratí. Tento prostor využívá ředitel závodu k ovládání startovního roštu a světel. Záběry ukázaly velkou mezeru na místě, kde okno chybělo, ale příčina jeho rozbití zůstává nejasná.
Komentátor Sky Sports David Croft podle serveru Metro spekuloval o možné příčině incidentu: „Zajímalo by mě, jestli sklo jednoduše neexplodovalo vlivem horka. Někdy se to stává.“
Bývalý pilot F1 Karun Chandhok se však podivil nad nečekanou situací: „Cože? Jak se to vůbec stalo?“
Následně s nadsázkou dodal: „Slyšel jsem o praskání skla v mrazu. Jsme si jistí, že to prostě někdo omylem nevyrazil?“
Podle serveru traťoví maršálové zasáhli pohotově a podařilo se jim vyčistit dráhu tak rychle, že trénink byl přerušen jen na 12 minut.
Nejrychlejším jezdcem se nakonec stal Charles Leclerc se svým Ferrari, který však měl jen minimální náskok 0,077 sekundy před talentovaným nováčkem Mercedesu Kimim Antonellim.
Favorizovaný Lando Norris s McLarenem obsadil třetí příčku, zatímco úřadující šampion Max Verstappen se s Red Bullem musel spokojit se čtvrtým místem.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.