Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Předsezónní testování Formule 1 na okruhu v Bahrajnu umožnilo jezdcům poslední možnost připravit se na start sezóny, ale neobešlo se bez komplikací.
Ve středu testy narušil výpadek proudu, který zastavil veškerou aktivitu na několik hodin.
Páteční závěrečný den testování pak poznamenal nečekaný a bizarní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno. Tento neobvyklý problém způsobil další zdržení, ale týmy se i přesto snažily maximálně využít omezený čas na přípravu před úvodním závodem sezóny v Austrálii 16. března.
Páteční dopolední testování muselo být přerušeno červenou vlajkou pouhých 47 minut před koncem, když se na startovní a cílové čáře objevila velká hromada rozbitého skla.
Rychle se zjistilo, že sklo pochází z jednoho z oken startovního a cílového boxu, který se nachází na boxové zídce těsně nad tratí. Tento prostor využívá ředitel závodu k ovládání startovního roštu a světel. Záběry ukázaly velkou mezeru na místě, kde okno chybělo, ale příčina jeho rozbití zůstává nejasná.
Komentátor Sky Sports David Croft podle serveru Metro spekuloval o možné příčině incidentu: „Zajímalo by mě, jestli sklo jednoduše neexplodovalo vlivem horka. Někdy se to stává.“
Bývalý pilot F1 Karun Chandhok se však podivil nad nečekanou situací: „Cože? Jak se to vůbec stalo?“
Následně s nadsázkou dodal: „Slyšel jsem o praskání skla v mrazu. Jsme si jistí, že to prostě někdo omylem nevyrazil?“
Podle serveru traťoví maršálové zasáhli pohotově a podařilo se jim vyčistit dráhu tak rychle, že trénink byl přerušen jen na 12 minut.
Nejrychlejším jezdcem se nakonec stal Charles Leclerc se svým Ferrari, který však měl jen minimální náskok 0,077 sekundy před talentovaným nováčkem Mercedesu Kimim Antonellim.
Favorizovaný Lando Norris s McLarenem obsadil třetí příčku, zatímco úřadující šampion Max Verstappen se s Red Bullem musel spokojit se čtvrtým místem.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.