Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Předsezónní testování Formule 1 na okruhu v Bahrajnu umožnilo jezdcům poslední možnost připravit se na start sezóny, ale neobešlo se bez komplikací.
Ve středu testy narušil výpadek proudu, který zastavil veškerou aktivitu na několik hodin.
Páteční závěrečný den testování pak poznamenal nečekaný a bizarní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno. Tento neobvyklý problém způsobil další zdržení, ale týmy se i přesto snažily maximálně využít omezený čas na přípravu před úvodním závodem sezóny v Austrálii 16. března.
Páteční dopolední testování muselo být přerušeno červenou vlajkou pouhých 47 minut před koncem, když se na startovní a cílové čáře objevila velká hromada rozbitého skla.
Rychle se zjistilo, že sklo pochází z jednoho z oken startovního a cílového boxu, který se nachází na boxové zídce těsně nad tratí. Tento prostor využívá ředitel závodu k ovládání startovního roštu a světel. Záběry ukázaly velkou mezeru na místě, kde okno chybělo, ale příčina jeho rozbití zůstává nejasná.
Komentátor Sky Sports David Croft podle serveru Metro spekuloval o možné příčině incidentu: „Zajímalo by mě, jestli sklo jednoduše neexplodovalo vlivem horka. Někdy se to stává.“
Bývalý pilot F1 Karun Chandhok se však podivil nad nečekanou situací: „Cože? Jak se to vůbec stalo?“
Následně s nadsázkou dodal: „Slyšel jsem o praskání skla v mrazu. Jsme si jistí, že to prostě někdo omylem nevyrazil?“
Podle serveru traťoví maršálové zasáhli pohotově a podařilo se jim vyčistit dráhu tak rychle, že trénink byl přerušen jen na 12 minut.
Nejrychlejším jezdcem se nakonec stal Charles Leclerc se svým Ferrari, který však měl jen minimální náskok 0,077 sekundy před talentovaným nováčkem Mercedesu Kimim Antonellim.
Favorizovaný Lando Norris s McLarenem obsadil třetí příčku, zatímco úřadující šampion Max Verstappen se s Red Bullem musel spokojit se čtvrtým místem.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.