Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Předsezónní testování Formule 1 na okruhu v Bahrajnu umožnilo jezdcům poslední možnost připravit se na start sezóny, ale neobešlo se bez komplikací.
Ve středu testy narušil výpadek proudu, který zastavil veškerou aktivitu na několik hodin.
Páteční závěrečný den testování pak poznamenal nečekaný a bizarní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno. Tento neobvyklý problém způsobil další zdržení, ale týmy se i přesto snažily maximálně využít omezený čas na přípravu před úvodním závodem sezóny v Austrálii 16. března.
Páteční dopolední testování muselo být přerušeno červenou vlajkou pouhých 47 minut před koncem, když se na startovní a cílové čáře objevila velká hromada rozbitého skla.
Rychle se zjistilo, že sklo pochází z jednoho z oken startovního a cílového boxu, který se nachází na boxové zídce těsně nad tratí. Tento prostor využívá ředitel závodu k ovládání startovního roštu a světel. Záběry ukázaly velkou mezeru na místě, kde okno chybělo, ale příčina jeho rozbití zůstává nejasná.
Komentátor Sky Sports David Croft podle serveru Metro spekuloval o možné příčině incidentu: „Zajímalo by mě, jestli sklo jednoduše neexplodovalo vlivem horka. Někdy se to stává.“
Bývalý pilot F1 Karun Chandhok se však podivil nad nečekanou situací: „Cože? Jak se to vůbec stalo?“
Následně s nadsázkou dodal: „Slyšel jsem o praskání skla v mrazu. Jsme si jistí, že to prostě někdo omylem nevyrazil?“
Podle serveru traťoví maršálové zasáhli pohotově a podařilo se jim vyčistit dráhu tak rychle, že trénink byl přerušen jen na 12 minut.
Nejrychlejším jezdcem se nakonec stal Charles Leclerc se svým Ferrari, který však měl jen minimální náskok 0,077 sekundy před talentovaným nováčkem Mercedesu Kimim Antonellim.
Favorizovaný Lando Norris s McLarenem obsadil třetí příčku, zatímco úřadující šampion Max Verstappen se s Red Bullem musel spokojit se čtvrtým místem.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.