Ferrari si v Las Vegas dojelo pro dobrý výsledek, když skončilo s oběma vozy před McLarenem, se kterým bojuje o konstruktérský titul. Uvnitř týmu to však vře.
Start sobotního závodu vyšel Leclercovi náramně, když se dostal před Pierra Gaslyho i svého týmového kolegu Carlose Sainze na druhou příčku za Georgea Russella. Max Verstappen si za nimi v pohodě kontroloval pozici před svým největším rivalem Landem Norrisem a v pohodě si dojel pro svůj čtvrtý titul.
Úplně jiná atmosféra však panovala v rudém týmu, když Leclerc přišel o svou pozici poté, co mu závodní inženýr Bryan Brozzi řekl, že na něj Sainz nebude vyvíjet tlak. Jenže ten najednou před druhými zastávkami zabral, navzdory týmovému pokynu jej po přezutí předjel a nakonec se radoval třetího místa na pódiu.
"Jako vždycky. Ano, odvedl jsem svou práci. Ale když to mám říct hezky, tak se mnou k**** pokaždé vy****. Pokaždé k****. Není to hezké, sotva hodné respektu. Vím, že bych měl držet hubu, ale v určitou chvíli to je vždycky stejné, k****," nadával naštvaný Leclerc do rádia.
Sainz se po delší pauze k incidentu konečně vyjádřil: "Souhlasil jsem s tím, že nebudu hovořit s médii, jelikož vždy, když s nimi promluvím, tak je z toho pozdvižení. Souhlasil jsem s ním, že k tomu do médií nic nebudu říkat."
"Je to mezi mnou a ním. Nikdy nemluvím do rádia, nikdy nemluvím s médii, protože to nemám rád. Není to hezká věc. Není to nezbytné," odmítá Španěl celou záležitost blíže vysvětlit.
Za Ferrari mu zbývají odjet poslední dva závody, jelikož na jeho místo přijde Lewis Hamilton z Mercedesu. S týmem se chce rozejít co nejlépe, ideálně vítězstvím ve snaze dostihnout McLaren, který má na prvním místě náskok 24 bodů. Příští rok Sainz už takovou šanci u Williamsu mít nebude.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.