Ferrari si v Las Vegas dojelo pro dobrý výsledek, když skončilo s oběma vozy před McLarenem, se kterým bojuje o konstruktérský titul. Uvnitř týmu to však vře.
Start sobotního závodu vyšel Leclercovi náramně, když se dostal před Pierra Gaslyho i svého týmového kolegu Carlose Sainze na druhou příčku za Georgea Russella. Max Verstappen si za nimi v pohodě kontroloval pozici před svým největším rivalem Landem Norrisem a v pohodě si dojel pro svůj čtvrtý titul.
Úplně jiná atmosféra však panovala v rudém týmu, když Leclerc přišel o svou pozici poté, co mu závodní inženýr Bryan Brozzi řekl, že na něj Sainz nebude vyvíjet tlak. Jenže ten najednou před druhými zastávkami zabral, navzdory týmovému pokynu jej po přezutí předjel a nakonec se radoval třetího místa na pódiu.
"Jako vždycky. Ano, odvedl jsem svou práci. Ale když to mám říct hezky, tak se mnou k**** pokaždé vy****. Pokaždé k****. Není to hezké, sotva hodné respektu. Vím, že bych měl držet hubu, ale v určitou chvíli to je vždycky stejné, k****," nadával naštvaný Leclerc do rádia.
Sainz se po delší pauze k incidentu konečně vyjádřil: "Souhlasil jsem s tím, že nebudu hovořit s médii, jelikož vždy, když s nimi promluvím, tak je z toho pozdvižení. Souhlasil jsem s ním, že k tomu do médií nic nebudu říkat."
"Je to mezi mnou a ním. Nikdy nemluvím do rádia, nikdy nemluvím s médii, protože to nemám rád. Není to hezká věc. Není to nezbytné," odmítá Španěl celou záležitost blíže vysvětlit.
Za Ferrari mu zbývají odjet poslední dva závody, jelikož na jeho místo přijde Lewis Hamilton z Mercedesu. S týmem se chce rozejít co nejlépe, ideálně vítězstvím ve snaze dostihnout McLaren, který má na prvním místě náskok 24 bodů. Příští rok Sainz už takovou šanci u Williamsu mít nebude.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.