Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Carlos Sainz musel předčasně ukončit Velkou cenu Bahrajnu poté, co jeho vůz Williams FW47 utrpěl vážné poškození na boku po kontaktu s Yukim Tsunodou z Red Bullu. Incident, při kterém Tsunoda podle Sainze „ztratil zadní část vozu a trefil moji bočnici“, vedl ke vzniku velké díry v karoserii, což výrazně ovlivnilo aerodynamiku. „Přišel jsem asi o 40–50 bodů přítlaku, což znamenalo ztrátu vteřiny a půl na kolo,“ popsal Španěl důsledky kolize. Přestože požadoval přezkoumání incidentu, komisaři se rozhodli Tsunodovo jednání dále neřešit.
Sainz se navzdory poškození snažil pokračovat v závodě a ještě plánoval útok na Tsunodu: „Ve druhém stintu jsem na nových médiích znovu získal tempo a měl jsem ho zrovna předjet, když se to stalo.“ Nakonec musel odstoupit ve 47. kole.
Už dříve během závodu obdržel desetisekundovou penalizaci za incident s Kimi Antonellim z Mercedesu, kterého vytlačil z trati po restartu po safety caru. „Byl to okamžik frustrace, tvrdý boj o pozice, studené tvrdé gumy, málo přítlaku, zablokoval jsem předek a vyjel trochu široce,“ vysvětlil. „Snažil jsem se Kimiho pustit zpět, ale pak tam byl Alex, takže jsem nechal projet jeho.“
„Doufám, že se nám brzy podaří víkendy víc sladit dohromady, a zároveň víme, že musíme ještě trochu zapracovat na autě. Chceme se přiblížit Gaslymu a Doohanovi v Alpinech, protože tenhle víkend byli úplně někde jinde, mimo náš dosah,“ sdělil Sainz.
Sainz však věří, že výkony jdou správným směrem: „Máme na čem stavět. Jakmile se víkendy víc spojí dohromady, můžeme se posunout. Potřebujeme jen udělat další krok s autem a přiblížit se Alpinům.“
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.