Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Carlos Sainz musel předčasně ukončit Velkou cenu Bahrajnu poté, co jeho vůz Williams FW47 utrpěl vážné poškození na boku po kontaktu s Yukim Tsunodou z Red Bullu. Incident, při kterém Tsunoda podle Sainze „ztratil zadní část vozu a trefil moji bočnici“, vedl ke vzniku velké díry v karoserii, což výrazně ovlivnilo aerodynamiku. „Přišel jsem asi o 40–50 bodů přítlaku, což znamenalo ztrátu vteřiny a půl na kolo,“ popsal Španěl důsledky kolize. Přestože požadoval přezkoumání incidentu, komisaři se rozhodli Tsunodovo jednání dále neřešit.
Sainz se navzdory poškození snažil pokračovat v závodě a ještě plánoval útok na Tsunodu: „Ve druhém stintu jsem na nových médiích znovu získal tempo a měl jsem ho zrovna předjet, když se to stalo.“ Nakonec musel odstoupit ve 47. kole.
Už dříve během závodu obdržel desetisekundovou penalizaci za incident s Kimi Antonellim z Mercedesu, kterého vytlačil z trati po restartu po safety caru. „Byl to okamžik frustrace, tvrdý boj o pozice, studené tvrdé gumy, málo přítlaku, zablokoval jsem předek a vyjel trochu široce,“ vysvětlil. „Snažil jsem se Kimiho pustit zpět, ale pak tam byl Alex, takže jsem nechal projet jeho.“
„Doufám, že se nám brzy podaří víkendy víc sladit dohromady, a zároveň víme, že musíme ještě trochu zapracovat na autě. Chceme se přiblížit Gaslymu a Doohanovi v Alpinech, protože tenhle víkend byli úplně někde jinde, mimo náš dosah,“ sdělil Sainz.
Sainz však věří, že výkony jdou správným směrem: „Máme na čem stavět. Jakmile se víkendy víc spojí dohromady, můžeme se posunout. Potřebujeme jen udělat další krok s autem a přiblížit se Alpinům.“
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.