Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Ve Velké ceně Itálie a Las Vegas zvolil Red Bull odlišnou strategii v oblasti zadního křídla, kdy se rozhodl nepoužít ultra-nízký přítlak, na rozdíl od většiny ostatních týmů. Tento krok vzbudil kritiku od Maxe Verstappena, který cítil, že tým tímto rozhodnutím ztratil šance na úspěch na okruzích jako Monza a Las Vegas.
Red Bull se v těchto závodech ocitl v nevýhodě, protože tým z Milton Keynes měl omezené možnosti, jak zlepšit maximální rychlost bez toho, aby to negativně ovlivnilo výkon vozu v jiných oblastech. Verstappen, který v Las Vegas získal svůj čtvrtý titul po pátém místě, a v Itálii skončil až šestý, cítil, že Red Bull se na závody vyžadující nízký přítlak dostatečně nepřipravil, když neměl k dispozici speciální zadní křídlo.
„Trochu to vypadá, že jsme tímto způsobem zahodili dva závodní víkendy, protože na rovinkách určitě ztrácíme příliš mnoho,“ řekl Verstappen po závodě v Las Vegas. „Chtěli bychom mít nižší křídlo, křídlo s nižším přítlakem, nebo alespoň jiný tvar, efektivnější tvar. Na druhou stranu, zbývá nám už jen jeden rok s těmito pravidly, a nevím, jestli to má smysl.“
Max Verstappen upozornil, že Red Bull možná nebude mít prostor pro změnu přístupu, jelikož rozpočtový strop nutí týmy pečlivě volit své priority. Většina dostupných prostředků se navíc soustředí na vývoj vozu pro sezonu 2026, což může omezit investice do specifických úprav pro nadcházející rok.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Wache přistupuje ke strategii pro rok 2025 realisticky. Ačkoli tým zvažuje různé možnosti pro zářijový závod v Monze, není jisté, zda vývoj nové specifikace zadního křídla bude dávat smysl z hlediska celkové strategie a dostupných zdrojů.
„Souvisí to s rozpočtovým stropem, ale také s tím, co jsme zjistili,“ řekl Wache pro Motorsport.com. „Není to tak, že by jiný tvar oproti ostatním týmům znamenal automaticky horší řešení. Když máte výrazné problémy s vyvážením, nejsem si jistý, zda bylo zadní křídlo hlavním problémem. Podíváme se na to a rozhodneme, co udělat pro příští sezónu, pokud najdeme lepší řešení.“
Wache také dodal, že Red Bull nemusí nutně vyvinout design zadního křídla s nízkým přítlakem, který by lépe vyhovoval konstrukci jejich vozu pro rok 2025. „Nezamítám Maxovy komentáře, že jsme se tomu nevěnovali dostatečně, ale neznamená to nutně, že najdeme lepší řešení,“ dodal Francouz. „Myslím, že je rozdíl mezi tím říct 'ostatní to udělali a je to lepší' a být otevřený novým možnostem. S tím posledním souhlasím, být otevřený je důležité.
„Musíme se podívat, jaké je nejlepší řešení pro náš vůz. Pokud najdete speciální tvar pro Monzu a Vegas, ale ten je o desetinu pomalejší, proč byste ho tedy vzali?“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.