Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Ve Velké ceně Itálie a Las Vegas zvolil Red Bull odlišnou strategii v oblasti zadního křídla, kdy se rozhodl nepoužít ultra-nízký přítlak, na rozdíl od většiny ostatních týmů. Tento krok vzbudil kritiku od Maxe Verstappena, který cítil, že tým tímto rozhodnutím ztratil šance na úspěch na okruzích jako Monza a Las Vegas.
Red Bull se v těchto závodech ocitl v nevýhodě, protože tým z Milton Keynes měl omezené možnosti, jak zlepšit maximální rychlost bez toho, aby to negativně ovlivnilo výkon vozu v jiných oblastech. Verstappen, který v Las Vegas získal svůj čtvrtý titul po pátém místě, a v Itálii skončil až šestý, cítil, že Red Bull se na závody vyžadující nízký přítlak dostatečně nepřipravil, když neměl k dispozici speciální zadní křídlo.
„Trochu to vypadá, že jsme tímto způsobem zahodili dva závodní víkendy, protože na rovinkách určitě ztrácíme příliš mnoho,“ řekl Verstappen po závodě v Las Vegas. „Chtěli bychom mít nižší křídlo, křídlo s nižším přítlakem, nebo alespoň jiný tvar, efektivnější tvar. Na druhou stranu, zbývá nám už jen jeden rok s těmito pravidly, a nevím, jestli to má smysl.“
Max Verstappen upozornil, že Red Bull možná nebude mít prostor pro změnu přístupu, jelikož rozpočtový strop nutí týmy pečlivě volit své priority. Většina dostupných prostředků se navíc soustředí na vývoj vozu pro sezonu 2026, což může omezit investice do specifických úprav pro nadcházející rok.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Wache přistupuje ke strategii pro rok 2025 realisticky. Ačkoli tým zvažuje různé možnosti pro zářijový závod v Monze, není jisté, zda vývoj nové specifikace zadního křídla bude dávat smysl z hlediska celkové strategie a dostupných zdrojů.
„Souvisí to s rozpočtovým stropem, ale také s tím, co jsme zjistili,“ řekl Wache pro Motorsport.com. „Není to tak, že by jiný tvar oproti ostatním týmům znamenal automaticky horší řešení. Když máte výrazné problémy s vyvážením, nejsem si jistý, zda bylo zadní křídlo hlavním problémem. Podíváme se na to a rozhodneme, co udělat pro příští sezónu, pokud najdeme lepší řešení.“
Wache také dodal, že Red Bull nemusí nutně vyvinout design zadního křídla s nízkým přítlakem, který by lépe vyhovoval konstrukci jejich vozu pro rok 2025. „Nezamítám Maxovy komentáře, že jsme se tomu nevěnovali dostatečně, ale neznamená to nutně, že najdeme lepší řešení,“ dodal Francouz. „Myslím, že je rozdíl mezi tím říct 'ostatní to udělali a je to lepší' a být otevřený novým možnostem. S tím posledním souhlasím, být otevřený je důležité.
„Musíme se podívat, jaké je nejlepší řešení pro náš vůz. Pokud najdete speciální tvar pro Monzu a Vegas, ale ten je o desetinu pomalejší, proč byste ho tedy vzali?“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.